Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM switch met VGA en DVI

Pagina: 1
Acties:

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 01:15

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor mijn eigen toko hier heb ik onlangs de Aten CS1784 kvm-switch aangeschaft. Aten omdat ik goede ervaringen met Aten heb/had. en de CS1784 omdat ik een switch met dvi uitgangen nodig had. Nu repareer/installeer ik ook regelmatig oudere pc's die alleen vga uitgangen hebben. Dus ik verschillende grote webshops gebeld of ze vga female -> dvi male konden leveren. Helaas konden ze alleen vga male -> dvi female leveren. Gelukkig vond ik ze voor een zacht prijsje op een site in Hong Kong.

Nu is alles binnen/aangesloten en getest en wat blijkt. De 3 converters die ik heb werken niet. (dus ik kan geen computers/laptops) met alleen vga aan mijn switch hangen en verder blijft mijn eigen computer in het bios scherm hangen als ik met muis/toetsenbord via de switch werk.

Ik heb contact opgenomen met Aten en zei beweren 1 dat zei zelf geen (werkende) vga female -> dvi male konden leveren en zelfs dachten dat het helemaal niet bestond. Verder beweren ze dat het door Asus zelf komt dat ik blijf hangen in mijn pre-bios scherm. Maar ze hebben contact opgenomen met Asus (dus ik kan ook over 2 jaar een fix verwachten natuurlijk :/ ).

Samengevat heb ik het weer gezien met deze switch. Nu ben ik op zoek naar een switch met zowel vga als dvi (ik heb al voor de aanschaf van deze switch flink gezocht maar vond die niet) en eentje zonder vage compatibiliteitsproblemen. Weet er iemand nog wat goeds of een andere oplossing. Ik neem aan dat er genoeg andere tweakers zijn die met computers werken met zowel vga als dvi.

Edit: mogelijk verdient dit topic een schopje naar overige hardware :P

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 11-05-2009 15:51 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb even zitten zoeken maar kun je hier iets mee?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Xorsist schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:00:
Heb even zitten zoeken maar kun je hier iets mee?
Bedankt voor het zoeken. Dus ze bestaan toch wel ;). Alleen van deze switch krab ik even achter mijn oor.

1) Merkloos
2) In praktijk kun je er maar 2 computers mee bedienen (zitten maar 2 usb-b poorten op). Ik was dus opzoek naar 4 computers. Hiermee kan je denk alleen 4 computers monitoren.
3) De prijs (Aten is een A-merk gezien switches en daarvoor heb ik 160€ betaald. Als Aten al geen kwaliteit kan leveren kan een merkloos iets dat dan wel. Dan betaal ik ook nog is 480€ voor een 2poorts switch effectief gezien).

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Het merk is waarschijnlijk Zantech

En een linkskey 4 poorts gevonden

En waarschijnlijk erg duur een Koning en Hartman switch.

[ Voor 65% gewijzigd door Xorsist op 11-05-2009 16:46 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Heel erg bedankt (je kan blijkbaar beter zoeken). Dus die dingen heten gewoon Dual Monitor DVI/VGA KVM Switches. StarTech heeft er ook een. Ik ga is even reviews zoeken en mooie prijzen natuurlijk (ben een 18jarige student dus het is allemaal al snel duur :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 11-05-2009 16:49 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Malarky schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:43:
webshops gebeld of ze vga female -> dvi male konden leveren. Helaas konden ze alleen vga male -> dvi female leveren.

Ik heb contact opgenomen met Aten en zei beweren 1 dat zei zelf geen (werkende) vga female -> dvi male konden leveren en zelfs dachten dat het helemaal niet bestond. Verder beweren ze dat het door Asus zelf komt dat ik blijf hangen in mijn pre-bios scherm. Maar ze hebben contact opgenomen met Asus (dus ik kan ook over 2 jaar een fix verwachten natuurlijk :/ ).
Ik denk dat je verder komt met iets als: http://www.datapro.net/pr...og-digital-convertor.html
waarbij http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html wel een redelijk duidelijk antwoord op je vraag geeft of het mogelijk is:
# If one connection is DVI and the other is VGA, and the DVI is analog-compatible, you need a DVI to VGA cable or a DVI/VGA adaptor.
# If one connection is analog and the other connection is digital, there is no way to connect them with a single cable. You'll have to use an electronic convertor box, available in either analog VGA to digital DVI or digital DVI to analog VGA.
Waarbij voornamelijk het tweede punt voor jou van toepassing lijkt te zijn.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Hmm dus die Chinezen zijn smerige oplichters. Gewoon producten verkopen die bij voorbaat niet werken. En ja iemand had het al gezet in zijn review maar je denkt altijd zo een eenvoudig dongletje voor zo weinig geld dat moet je proberen. :(

Treurig dat een wel werkende zo duur is en dan te denken dat ik er nog meerdere moet ook. Aangezien ik toch al niet kan booten met mijn eigen pc op mijn huidige switch denk ik toch aan een andere. Er is me in ieder een hoop duidelijk geworden vandaag, vooral dat het ik mijn portemonnee weer mag gaan trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 11-05-2009 17:02 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:02:
Hmm dus die Chinezen zijn smerige oplichters. Gewoon producten verkopen die bij voorbaat niet werken.
Ja want vorige week was er nog een topic over. Iemand had een svideo (of zo) naar HDMI verloopje gekocht bij DX.
Maar het was gewoon een verloopje en geen analoog naar digitaal omzetter natuurlijk. ;)

En daar stond ook al bij de reacties dat het niet kon werken net zoals bij die van jouw. :z

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 11-05-2009 17:09 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Het topic is erg oud, maar toch, voor de mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen: de switch zelf ondersteunt DVI-I, maar de kabel die erbij zit kan van het type DVI-D zijn, waardoor geen analoog signaal verwerkt wordt. Als je echter een DVI-I kabel neemt voor het beeld en er een dvi-vga converter opzet, is het probleem opgelost.
Pagina: 1