Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 14:31
hallo allemaal.

ik heb een seagate barracuda 7200.11 500gb, die is in 2 partities verdeeld: 400gb (vista) en de rest voor het testen van windows 7
nu heb ik van de partitie van vista ongeveer 200 gb afgehaald met windows 7 partitie manager.
die 200gb staat nu als unallocated aangegeven, hoe kan ik deze aan mijn windows 7 partitie toevoegen?
met partitie manager lukt het me niet...

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet kun je met de partitiemanager van Windows geen bestaande partitie vergroten.
Van Windows 7 weet ik dat overigens niet zeker.

Met Partition Magic danwel Acronis Disk Director Suite of een ander vergelijkbaar programma kan het wel.

[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 11-05-2009 15:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
Als je je harde schijf een 'Dynamic disk' maakt in disk management, kan je de bestaande volume (was: partitie) extenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
als ik partition magic 8 heb geinstalleerd en het wil opstarten krijg ik een error (error 117), partition's drive letter could not be identified...
iemand hier een oplossing voor?

p.s. ben nu de trial van disk director suite aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dat soort software gebruiken als de "Disk Management" functie onder Configuratiescherm in Win7 ook volstaat??

Zet je schijf om in Dynamic Disc, rechtsklik op de partitie die je groter wilt hebben, klik op Extend Volume, selecteer de voorgestelde voorkeuzes en klaar is kees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
kan je misschien dan ook even uitleggen waarom ik de extend volume knop niet kan aanklikken?

iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
kan dat uberhaupt wel? je kan toch alleen de achterste partitie van een schijf op een normale manier bewerken? ik ga er al vanuit dat je geen partities tussen kan voegen en dat je om ruimte tussen 2 partities de partities 'achter' de lege ruimte altijd eerst moet verwijderen voor je ze kan vergroten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
het is mogelijk.

ik had partition manager 10 geinstalleerd, die zij dat het zou werken na een reboot, na die reboot bleek de hele partitie zijn te verwijderd, dus heb ik maar in vista van alle partities 1 partitie gemaakt.
hier kan dus een slotje op.

iig bedankt allemaal voor het meedenken :D
Pagina: 1