MP3-stereoset voor huiskamer met touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:51

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe stereo-set voor in de huiskamer. Tot voorkort hadden ze een simpel torentje met 3 cd-wisselaar, zodat je niet elk uur op hoeft te staan voor een nieuwe cd.

Nu tegenwoordig hebben alle stereotorens ook wel een usb-ingang, voor sticks/mp3-spelers. Echter, er zit bijna nooit een goede zoek/scroll functie bij, het lijkt wel of ze alleen willekeurig wat af kunnen spelen, of 1 voor 1 door alle nummers kunt gaan zoeken.

Wat mij ideaal lijkt, is een torentje met een harde schijf (40 gb zou al meer dan genoeg zijn), die ook een touchscreen bediening heeft. Via de touchscreen kun je sorteren op album, artiest of titel. Zodoende kan de hele muziek collectie op die harde schijf, kun je oneindig lang afspelen, en toch makkelijk een album selecteren.

Ik weet dat dit systeem al in nieuwe auto's zit (chrysler 300c bijvoorbeeld). Maar een uitvoering voor thuis in de woonkamer kan ik nergens vinden. Weten jullie misschien zo'n set?

Het is dus niet de bedoeling dat ie op wat voor manier dan ook verbinding maakt met een pc ofzo, het moet gewoon gemakkelijk te bedienen zijn. (ouders he...)

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Sonos is het antwoord. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Zelf heb ik een Pioneer versterker met iPod/USB aansluiting en als ik er mijn iPod in steek kan ik op het LCD netjes door de artiesten/albums/whatever browsen. Werkt echt goed, maar dan heb je wel altijd een iPod of een USB stick eraan hangen. Zelf gebruik ik het alleen als iemand snel iets wil laten horen van zijn/haar iPod. Voor mijn eigen film en muziek heb ik MediaPortal, maar de iPod koppeling bijzonder goed en is niet zo duur als een Sonos systeem.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Joepv schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:36:
Sonos is het antwoord. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!
Zeker mooi spul, maar iets goedkoper kan het ook wel:

http://www.logitech.com/i...ems/devices/3817&cl=NL,NL

Geen persoonlijke ervaring mee maar gebruikers zijn er positief over.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:40:
[...]

Zeker mooi spul, maar iets goedkoper kan het ook wel:

http://www.logitech.com/i...ems/devices/3817&cl=NL,NL

Geen persoonlijke ervaring mee maar gebruikers zijn er positief over.
Dat is dus precies niet wat ik bedoel, want dit is gewoon een koppeling met een PC.
De stereoset moet volledig losstaan van de pc of draadloos of wat dan ook, al die techniek geeft alleen maar telkens problemen. Het moet een smipele hardeschijf zijn, waar je makkelijk doorheen bladert. Eigenlijk dus een soort zak-mp3-speler met scherm, maar dan in grotere uitvoering, ook echt bedoeld voor in de huiskamer.

Hmm, die senos zal ik eens verder bekijken, nog niet heel erg duidelijk, en wel wat prijzig, maar goed...

[ Voor 6% gewijzigd door gizmo9003 op 11-05-2009 17:52 ]

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
gizmo9003 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:52:
[...]

Dat is dus precies niet wat ik bedoel, want dit is gewoon een koppeling met een PC.
De stereoset moet volledig losstaan van de pc of draadloos of wat dan ook, al die techniek geeft alleen maar telkens problemen. Het moet een smipele hardeschijf zijn, waar je makkelijk doorheen bladert. Eigenlijk dus een soort zak-mp3-speler met scherm, maar dan in grotere uitvoering, ook echt bedoeld voor in de huiskamer.

Hmm, die senos zal ik eens verder bekijken, nog niet heel erg duidelijk, en wel wat prijzig, maar goed...
Is zo'n Philips streamium niet wat voor je? Een Squeezebox is trouwens wel wat hoogwaardiger qua audio (mits je versterker en speakers dat ook zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
PHiXioN schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:04:
[...]
Is zo'n Philips streamium niet wat voor je? Een Squeezebox is trouwens wel wat hoogwaardiger qua audio (mits je versterker en speakers dat ook zijn)
hmm..misschien kom ik op de een of andere manier niet duidelijk genoeg over.
het is niet de bedoeling dat er vanaf een PC gestreamd wordt of wat dan ook!
Ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze helemaal geen PC hebben. Het moet gewoon een compleet losstaand opzichzelf werkend apparaat zijn.

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Denk dan toch in de richting van een receiver met iPod dock (usb of vendor-eigen dingetje). Jij kunt hun helpen met de muziek op de Pod zetten en zij kunnen simpel muziek luisteren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Joepv op 11-05-2009 20:31 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Joepv schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:36:
Zelf heb ik een Pioneer versterker met iPod/USB aansluiting en als ik er mijn iPod in steek kan ik op het LCD netjes door de artiesten/albums/whatever browsen.
Dit werkt echter onnoemlijk traag. Zeker in vergelijking met de bediening op de iPod zelf. Als je veel artiesten of nummers hebt duurt het zoeken van een specifiek nummer onacceptabel lang.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
gizmo9003 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
[...]

Ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze helemaal geen PC hebben. Het moet gewoon een compleet losstaand opzichzelf werkend apparaat zijn.
Volgens mij was ik niet duidelijk genoeg, of jij te lui om eens te gaan kijken wat ik bedoelde. In een streamium zit een harde schijf van 160 gig waar je al je muziek op kwijt kan. Klik maar op "een voor alles".

http://www.consumer.phili..._PRODUCTS_CA_NL_CONSUMER/

Koop deze erbij en je hebt je touch screen.

http://www.wifimedia.eu/c...echharmony1000-p-402.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

gizmo9003 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
[...]

Sommige Philips Streamiums hebben ook een HDD van 160 GB én je kan streamen + Wifi voor Radio, maar volgens de site hoeft je 't niet te gebruiken....
linkje naar apparaat

Edit: jij was sneller PHiXioN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Brad Pitt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:36:
[...]

Dit werkt echter onnoemlijk traag. Zeker in vergelijking met de bediening op de iPod zelf. Als je veel artiesten of nummers hebt duurt het zoeken van een specifiek nummer onacceptabel lang.
Heb daar geen last van, voor de duidelijkheid van de structuur met muziek uitzoeken op het LCD heb ik even een filmpje van gemaakt, want een beeld zegt meer als 1000 woorden :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_59Z-Y8bhdI]

[ Voor 39% gewijzigd door Joepv op 11-05-2009 21:11 . Reden: quote was verdwenen :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Joepv schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:06:
Heb daar geen last van, voor de duidelijkheid van de structuur met muziek uitzoeken op het LCD heb ik even een filmpje van gemaakt, want een beeld zegt meer als 1000 woorden :)
Ik vind systemen waarbij je met "up en down" moet scrollen echt niet handig. Ik wil snel door een lijst heen kunnen wandelen. Ook wil ik persoonlijk graag makkelijk nummers in m'n collectie op keywords kunnen zoeken (makkelijke tekstinvoer dus) en in een playlist gooien. Voor dit doel heb ik zelf een keer een servertje gemaakt dat op m'n NAS draait en richting een Airport Express van Apple streamt. Bediening gaat via een applicatie die ik voor de iPaq en iPod Touch (of iPhone) heb gemaakt.

Een kant en klare oplossing is ook makkelijk: een iTunes afstandsbediening die je gratis kunt downloaden voor de iPod Touch en iPhone. Streamen naar een Airport Express en klaar. Nadeel is dat je daar wel een PC of Mac aan moet hebben staan, maar hetzelfde kunstje kan ook met een Apple TV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ja dat snap ik wel. Heb zelf ook MediaPortal eraan hangen met de hele zooi van streaming ;) Mijn halve huis is ingericht op multimedia, maar TS wil iets makkelijks voor zijn ouders, geen PC die staat te snorren, MediaCenter/Portal die je via de TV moet bedienen. Althans dat begreep ik eruit en dan is zoiets handig. Dat ik deze feature toevallig gratis bij mijn versterker kreeg is voor mij niet meer als leuk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:49:
[...]

Sommige Philips Streamiums hebben ook een HDD van 160 GB én je kan streamen + Wifi voor Radio, maar volgens de site hoeft je 't niet te gebruiken....
linkje naar apparaat
Hey relaxt, stond niet echt overzichtelijk op hun site dat er ook een HDD inzat. Maar deze met 160GB is inderdaad een zeer geschikte optie. Zal eens kijken of ik hem ergens in een winkel kan testen! Bedankt!

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Joepv schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:06:
[...]

[video]
offtopic:
Lefties Soul Connection: Goeie keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de prijs geen issue is, kan je eens kijken naar Sooloos.
Dat is een geheel netwerk systeem met NAS-achtige constructie. Je kan er films, muziek etc streamen, alleen heb je geen PC nodig.
Nogmaals: het is een kostbare grap investering, maar wel een mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook naar dergelijk systeem op zoek, maar geen van allen lijken te doen wat ik wil.
-Eigen schermpje (veel hebben dit, geen TV!)
-Bediening (meestal matig, soms heel mooi, Sonos/Duet)
-Eigen muziekopslag (weinig oplossingen, HiFidelio, meestal wordt een NAS aangesproken)

Telkens weer kom ik uit op de volgende "oplossing";

-Ipod (touch) in docking
-Bijhorende afstandsbediening
-Simpele eindversterker met luidsprekers

Deze optie is niet gemaakt om zo te functioneren, maar het lijkt telkens de goedkoopste en kleinste oplossing.

Een andere oplossing is het aanschaffen van een 2e hand Mac mini en die in een kast zetten bij je "torentje". Deze mac kun je vervolgens besturen met een iPod touch over het netwerk. (kan overigens ook met een normale pc+itunes+salling clicker en een oude pocket pc)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 17:41 ]

Pagina: 1