[VB6] Telefoon>Modem>...

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19
Hallo,

Ik heb hier nog een 'Lucent win modem V1456VQH89B INT1 ' liggen. En een 'ERICSON BS230' toestel.

Nu zou ik graag het volgende willen,
Zodat ik met de telefoon verbonden is met de PC via de modem kaart. Dat ik met VB6 gegevens kan ophalen. Moet dat dan met een COM-port? of ...?

Voorbeeld wat ik wil.

Als er met de telefoon dit nummer word gebeld '12345' dat er dan dit komt te staan op mijn pc. MsgBox "Er is 12345 gebeld."

Ik hoop dat er zo iets mogelijk is.
Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Dragon707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
Verdiep je eens in de mogelijkheden van Tapi. Of je dat met een serieel modem op je comm-poort of met een pci-modem maakt dan niet uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Invisible_man op 11-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Of dat mogenlijk is, is afhankelijk van de interfaces die beide apparaten hebben. Maar wat heb je zelf al geprobeerd, en wat wil daar niet aan lukken.

In PRG gaat het over het programmeren van applicaties, en in je vraag zie ik niet echt een concrete programmeer vraag. Over het openen van een COM poort is genoeg informatie op internet te vinden.

Als je vraag is hoe je met deze devices moet communiceren zul je bij de leveranciers moeten zijn en daar documentatie opvragen.
offtopic:
Het is overigens niet nodig om onder je post te groeten: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 11-05-2009 14:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19
Ik heb totaal geen idee of de driver ook is geinstaleerd.
En waar ik anders de goede kan vinden.

Dit is de driver waar ik op setup.exe heb geklikt.
http://www.askey.com/epor...l%20Modem&menuCatOid=-288

EDIT:
Onder tussen heb ik al gezien dat de modem is ge-instaleerd.
Nu ben ik opzoek over de comminucatie via de modem.

[ Voor 15% gewijzigd door xehbit op 11-05-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
Dragon707 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:35:
Ik heb totaal geen idee of de driver ook is geinstaleerd.
En waar ik anders de goede kan vinden.

Dit is de driver waar ik op setup.exe heb geklikt.
http://www.askey.com/epor...l%20Modem&menuCatOid=-288
Geeft het apparatenbeheer aan dat de driver niet is geïnstalleerd dan? Over het algemeen hoef je voor modems geen drivers meer te installeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dragon707 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:35:
Nu ben ik opzoek over de comminucatie via de modem.
Voor informatie over hoe je met de modem moet communiceren moet je bij de leverancier zijn ( Vaak kun je inderdaad gebruik maken van Wikipedia: Telephony Application Programming Interface zoals Invisible_man al aangaf ). Mocht je bij het implementeren een concreet programmeer probleem tegen komen dan kun je natuurlijk een nieuw topic openenen, maar lees daarvoor wel eerst even het PRG beleid en de Quickstart door.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 11-05-2009 15:02 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.