SAS S-ATA RAID controllers sortering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
We hebben nu de SAS en de S-ATA RAID controller categorie-en

Nu staat er echter in de SAS categorie een controller met alleen een SATA2 bus :?

Daarnaast kan een SAS controller ook prima omgaan met S-ATA schijven, waardoor het zoeken ingewikkelder wordt dan je wilt, aangezien je niet kan zoeken in 2 categorie-en en dan gaan filteren.

Is het niet slimmer om deze twee op één hoop te gooien en dan mensen te laten sorteren met de Bus?

Desnoods blijft de SAS categorie staan, maar dat deze dan gewoon een doorlink naar RAID controllers met een filter op de SAS Bus doet?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik denk dat de devvers technisch bezien hier niet blij van worden, maar ik kan me wel voorstellen dat het op meerdere plekken handig kan zijn om dummy categories te hebben die filters zijn. Op dit moment zijn bijvoorbeeld de AMD Processors op type hierarchisch gesplitst, maar je zou dan ook onder AMD Processors een kopje 'AMD Quadcores' kunnen aanmaken die feitelijk een filtered search uitvoert op de andere categorieen.

Alternatively zou het technisch simpeler zijn als een produkt in meerdere categorieen kon staan, dan zouden de SATA/SAS controllers ook goed gedeeld kunnen worden. Waar compleet los van staat dat het voor SAS en SATA controllers m.i. ook logischer is om ze bij elkaar te mikken, los van de technische suggestie tot dummy categories.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je bedoeld zoiets?

http://tweakers.net/price...&f670=288&d491=&x=22&y=11

Zoeken/filteren op SAS _en_ SATA binnen de bovenliggende categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Mmzz, dat bedoel ik inderdaad.

* Hooglander1 krabt aan hoofd.

Tjah, het kan dus wel, maar zoeken in een niet-eind categorie doe ik niet zo vaak en is ook niet zo bekend.

Bij elkaar gooien lijkt me toch prettiger, maar ik ben benieuwd wat andere mensen er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Erkens schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:00:
Je bedoeld zoiets?

http://tweakers.net/price...&f670=288&d491=&x=22&y=11

Zoeken/filteren op SAS _en_ SATA binnen de bovenliggende categorie?
Oh kek dat beantwoordt meteen wat ik zei over processors :P Nu nog dummy categories dus die een filter op een andere category definieren, dan ben je klaar :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:51:
[...] Op dit moment zijn bijvoorbeeld de AMD Processors op type hierarchisch gesplitst, maar je zou dan ook onder AMD Processors een kopje 'AMD Quadcores' kunnen aanmaken die feitelijk een filtered search uitvoert op de andere categorieen.
[...]
Even de methode die Erkens hierboven uitlegt die ik zelf ook wel eens gebruik: als je in de AMD categorie zit en dan rechts bij CPU Core 'Quad' selecteer krijg je alle quad cores van AMD waar momenteel prijzen voor zijn.

Ik vind het persoonlijk op deze manier eigenlijk best goed werken.

Edit: /laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik denk dat het voor users veel fijner is om daadwerkelijk te zien dat er wat gefiltert wordt, dan dat je dat niet ziet en je in een vaste categorie zit.

Dat lijkt mij veel prettiger werken dan de huidige manier. Voor zover ik nu kan zien geld dat voor elke categorie in de pricewatch.

[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 12-05-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hooglander1 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:21:
Ik denk dat het voor users veel fijner is om daadwerkelijk te zien dat er wat gefiltert wordt, dan dat je dat niet ziet en je in een vaste categorie zit.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Dat als je op de laatste sortering drukt. Je eigenlijk een scherm krijgt met een filter op de bovenliggende categorie.

ipv dit: http://tweakers.net/pricewatch/cat/524

dit: http://tweakers.net/price...728=&d727=&d731=&x=23&y=9

Dan wordt je ook meteen gewezen op de mogelijkheden van het filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

curry684 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:51:
Ik denk dat de devvers technisch bezien hier niet blij van worden, maar ik kan me wel voorstellen dat het op meerdere plekken handig kan zijn om dummy categories te hebben die filters zijn. Op dit moment zijn bijvoorbeeld de AMD Processors op type hierarchisch gesplitst, maar je zou dan ook onder AMD Processors een kopje 'AMD Quadcores' kunnen aanmaken die feitelijk een filtered search uitvoert op de andere categorieen.
We hebben inderdaad al een vergelijkbaar idee dat in de toekomst ingevoerd zal worden. Er zijn veel subcategorieën waar een hierarchische indeling niet werkt. In harde schijven is er bijv. hetzelfde probleem. Gebruikers grouperen harde schijven op interface, form factor of toepassing. Met de huidige categorieën kunnen we die indeling niet maken ivm overlapping. Een voorgedefinieerd filter is veel flexibeler.
Pagina: 1