Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 08:42
Van een verbouwingsproject is 1-2 keer per week, steeds vanuit 4 standpunten een foto gemaakt. In totaal 15 foto's per standpunt.
Op de eerste 2 weken na is dit steeds met dezelfde camera met een statief gedaan.
Het plan is om alle foto's achter elkaar te zetten om vervolgens een animatie van de verbouwingsvoortgang te krijgen. Ik heb daarover de volgende vragen:
  • Er zitten altijd afwijkingen in de standpunten in; het statief is niet even nauwkeurig geplaats en de eerste 2 weken is een andere camera gebruikt. Hoe kan ik het beste de foto's uitlijnen, zodat ze mooi in elkaar overlopen? (en dus niet dat bijv een betonnen kolom, of deur steeds iets verspringt op elke foto)
    Ik heb al mbv "Guides" in photoshop voor een foto een soort van mal gemaakt. Maar dit is best wat werk en ik krijg het moeilijk helemaal gelijk. Wellicht zijn er programma's voor die hierbij kunnen helpen?
  • eventueel ook gelijk de belichting wat gelijk trekken
  • Hoe kan ik de foto's het beste achter elkaar zetten. Simpel, in powerpoint of hebben jullie nog tips?
Alvast dank voor de tips!

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Windows moviemaker lijkt me de beste simpele oplossing om uiteindelijk alles in samen te voegen. Eenvoudig muziek toevoegen, snelheid bepalen en makkelijk exporteren naar een filmbestandje wat je vervolgens op dvd of Youtube kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
Dank voor de reacties.
Windows moviemaker net even geprobeerd (ik kende het programma niet!) en dat is voor mijn doel perfect. Werkt eenvoudig, maar goed!

Op de website waarnaar leuk_he verwijst staan ook veel programma's genoemd, en die gaan volgens mij ook met name in op het maken van de film.

Hebben jullie nog tips om de foto's makkelijk te kunnen uitlijnen/croppen/etc zodat ze naadloos in elkaar over kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stop-motion en daar een film van maken is in feite wat je wilt. Vandaar een link naar het beste resultaat van die zoekterm. Je zult toch daar een programma moeten uitzoeken dat features heeft om jouw problemen op te lossen. (wisselende belichting, verschuivende plaatjes).

dragon stop motion van die pagana past het best bij jouw probeem maar is niet heel simpel om effe te gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
652cc schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:30:
Dank voor de reacties.
Windows moviemaker net even geprobeerd (ik kende het programma niet!) en dat is voor mijn doel perfect. Werkt eenvoudig, maar goed!

Op de website waarnaar leuk_he verwijst staan ook veel programma's genoemd, en die gaan volgens mij ook met name in op het maken van de film.

Hebben jullie nog tips om de foto's makkelijk te kunnen uitlijnen/croppen/etc zodat ze naadloos in elkaar over kunnen lopen?
Als je Photoshop (cs3 of 4) tot je beschikking hebt kan je dat gebruiken om plaatjes te alignen: "File -> Scripts -> Load images onto stack" en daarna "Edit -> Auto align layers". Als het goed is corrigeert hij dan zowel verplaatsingen als perspectief. Geen idee of het verschil in brandspuntafstand tussen de twee cameras ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
Via CS3, methode van Kheldar werkt perfect voor mij. Vervolgens met Windows Moviemaker alles aan elkaar breien.

Dank voor de tips!

Pagina: 1