Van een verbouwingsproject is 1-2 keer per week, steeds vanuit 4 standpunten een foto gemaakt. In totaal 15 foto's per standpunt.
Op de eerste 2 weken na is dit steeds met dezelfde camera met een statief gedaan.
Het plan is om alle foto's achter elkaar te zetten om vervolgens een animatie van de verbouwingsvoortgang te krijgen. Ik heb daarover de volgende vragen:
Op de eerste 2 weken na is dit steeds met dezelfde camera met een statief gedaan.
Het plan is om alle foto's achter elkaar te zetten om vervolgens een animatie van de verbouwingsvoortgang te krijgen. Ik heb daarover de volgende vragen:
- Er zitten altijd afwijkingen in de standpunten in; het statief is niet even nauwkeurig geplaats en de eerste 2 weken is een andere camera gebruikt. Hoe kan ik het beste de foto's uitlijnen, zodat ze mooi in elkaar overlopen? (en dus niet dat bijv een betonnen kolom, of deur steeds iets verspringt op elke foto)
Ik heb al mbv "Guides" in photoshop voor een foto een soort van mal gemaakt. Maar dit is best wat werk en ik krijg het moeilijk helemaal gelijk. Wellicht zijn er programma's voor die hierbij kunnen helpen? - eventueel ook gelijk de belichting wat gelijk trekken
- Hoe kan ik de foto's het beste achter elkaar zetten. Simpel, in powerpoint of hebben jullie nog tips?
"Who are you to wave your finger?"