Koptelefoon kraakt aangesloten op front audio

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 10:19
Bij het in pluggen van mijn koptelefoon in de front audio van mijn kast, een Antec 900 Two, hoor ik statisch gekraak in de koptelefoon. Dit wordt nog erger zodra er enige activiteit is op het scherm, dus het bewegen van de muis, het klikken op icoontjes of het scrollen van een browser. Vooral tijdens het afspelen van streaming video wordt het gekraak/geruis alleen maar erger.

De geluidskaart in kwestie is een titanium Xi-Fi van creative, deze heb ik met de HD connector van de kast aangesloten. De geluidskaart zelf zit in een PCI-e 1x slot boven de videokaart en onder de CPU, dit alles rust op mijn moederbord, de ASrock 790gx/128M

Nou heb ik al opgezocht met google voor de verschillende oorzaken, en gek genoeg kwam altijd de Antec 900 naar voren. De kabels die Antec leverde bij de kast zijn niet "geshield" dus staan bloot aan alle elektrische interferentie die de moederbord en videokaart uitstoot.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? behalve het meest logische antwoord: "plug de koptelefoon achter in kast"
Zijn er simpele manieren om de bedrading zelf te "shielden" tegen elektrische interferentie of is er nog een andere oplossing?

overige specs:
club3d 4870 OC 1gb
phenom II x4 940BE
4 gig OCZ ram geheugen

Alle vragen hebben een antwoord

• mhindrik
een schopje

Verwijderd

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ik heb hetzelfde probleem met een Antec P182 kast.
Dus het probleem doet zich niet alleen voor bij de 900.
Ben ook benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.

Nu heb ik mijn headset via een andere connector (de blauwe) verbonden met mijn pc en dan via de driver/app (Realtek HD Audio Manager) kiezen welk signaal deze moet doorsturen via die connector (Realtek ALC889 op Gigabyte GA-EP35C-DS3R).

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 08:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je je computer aangesloten op een geaard stopcontact?

Áls je 'm achter in de kast plugt, is het dan weg?

[ Voor 32% gewijzigd door Mad Marty op 12-05-2009 13:36 ]

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien heb je meer succes in het juiste subforum ;)

Move OH -> AU

Oslik blyat! Oslik!

• mhindrik
Mad Marty schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:35:
Áls je 'm achter in de kast plugt, is het dan weg?
Als ik de koptelefoon achter in de geluidskaart plug heb ik nergens last van. Het ligt echt aan de bekabeling in de kast.
Toch jammer dat Antec met zijn toch duurdere kasten geen geshielde kabels kan leveren :S

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:55
Opvallend is, ik heb hetzelfde probleem met mijn Dell Dimension 5150 die dienst doet als TV recorder. Alleen ligt hier het probleem bij de hardeschijf, zodra die begint te ratelen, ratelt het geluid in mijn koptelefoon vrolijk mee, precies gelijk aan hardeschijf activiteit. Je hoort dan op de achtergrond geratel.

Misschien dat het dan iets is dat te maken heeft met trillingen o.i.d. van de hardeschijf? (heb hier verder geen verstand van)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:52
mijn zepto nox laptop heeft hetzelfde, als je via de speaker uitgang wat aansluit hoor je ook gebrom als de hdd wat doet, via de optische connectie is alles wel goed gelukkig :)

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:55
!GN!T!ON schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:34:
mijn zepto nox laptop heeft hetzelfde, als je via de speaker uitgang wat aansluit hoor je ook gebrom als de hdd wat doet, via de optische connectie is alles wel goed gelukkig :)
Ja, bij die Dell precies hetzelfde, als je een connectie op de achterkant gebruikt, dan is het weg.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Rol eens een geaarde mantel om die kabel heen (oude coax kabel slopen ftw!). Wel aan 1 kant aarden.

Verder: scheelt het als hij dichter in de buurt van rotzooi producerende componenten (VRMs, CPU, PSU) hangt?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• mhindrik
Boudewijn schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:51:
Rol eens een geaarde mantel om die kabel heen (oude coax kabel slopen ftw!). Wel aan 1 kant aarden.

Verder: scheelt het als hij dichter in de buurt van rotzooi producerende componenten (VRMs, CPU, PSU) hangt?
Nee de kabel hangt alleen over de videokaart heen en verder heb ik de kabel zelfs via het kabel management systeem weg gewerkt. De kabel zelf zit wel met alle andere kabels vast aan de achterkant, maar kabels geven maar weinig tot geen elektrische interferentie.

Hier anders een fotootje, je ziet de kabel boven de videokaart hangen, de gele chipsetkoeling heb ik half afgezaagd om ruimte te maken voor de geluidskaart. (edit: sorry voor de kwaliteit van de foto, ik nam de foto met mijn c902 :) )

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2570k01.jpg

Ik zal eens een oude coax kabel slopen kijken als dat scheelt. Wat bedoel je overigens met 1 kant aarden? Vast zetten aan de kast zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door mhindrik op 12-05-2009 23:27 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee aan de GND van je PSU hangen.

Maar een GPU ka nook redelijk wat storing veroorzaken hoor, dat schakelt allemaal als de nete (en veroorzaakt dus static.
Je voedingskabels in je kast lijken me idd niet het probleem (als in: dat is DC, en lijkt me marginaal qua AC troep die eraf komt in het hoorbare spectrum).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 00:19

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb vrijwel hetzelfde:

Een Antec 900, eerst had ik de SupremeFX 2, maar die heb ik vervangen door een Creative C-Fi Titanium; nog steeds hoor ook ik aan de FrontPanel de ruis.. ligt aan de kabels lijkt me. Mijn kabel scheert over de geluidskaart heen, langs onder de CPU. :| Cablemanagement.. Denk niet dat je er wat aan kan doen; misschien splittertje op de Rear-Plug, met een verlengkabel naar voren. O-)

Gulfstream G650

Pagina: 1