Ik heb sins een week het asus moederbord Striker II Formula. Ik had daar voor een P5N32- E SLI met dat moederbord kon ik mijn e8600 stabiel over clokken tot 4ghz idl 42 graden stress 62 graden. Het overclokken van mijn nieuwe moederbord ging helemaal niet goed kreeg hem maar op 3,6ghz. Nu lees ik op internet dat de northbridge veel te warm word bij dit moederbord. Nou heb ik gisteren bios versie 2001 er opgezet. maar nu wil mijn pc niet meer starten. Heb de bios al gerest maar niks wil helpen. Heb ook al via de cd geprobeert de bios weer te fixen maar dat lukte ook niet. Weet iemand hier iets op. Ik denk zelf dat ik er weer een rma voor kan aanvragen. Ik wil dan vragen om een ander moederbord Weet iemand een goed moederbord die goed overclok baar is. Waar dd2 geheugen op kan met een x38 of x48 chipset?
Je PC doet niets meer? Fans beginnen ook niet te draaien? Heb je alle kabels goed aangesloten?
Uit je huidige verhaal maak ik op dat je moederbord niet meer werkt nadat je de BIOS geflashed hebt. Het is dan je eigen schuld en daardoor kun je geen RMA meer claimen.Ik denk zelf dat ik er weer een rma voor kan aanvragen.
Dit is iets wat je heel goed zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews.Ik wil dan vragen om een ander moederbord Weet iemand een goed moederbord die goed overclok baar is. Waar dd2 geheugen op kan met een x38 of x48 chipset?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Hij gaat nog wel aan maar krijg geen beeld meer.
NitroX infinity schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:55:
Je PC doet niets meer? Fans beginnen ook niet te draaien? Heb je alle kabels goed aangesloten?
[...]
Uit je huidige verhaal maak ik op dat je moederbord niet meer werkt nadat je de BIOS geflashed hebt. Het is dan je eigen schuld en daardoor kun je geen RMA meer claimen.
[...]
Dit is iets wat je heel goed zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews.
bad bios flash kun je gewoon als RMA indienen bij Asus. Heb het zelf ook al meerdere keren gehad en elke keer kreeg ik gewoon een nieuw bord terug. Moeten ze bij asus maar fatsoenlijke bioschips gebruiken.
En ook vooral niet vast solderen..TWFpa2Vs schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:12:
bad bios flash kun je gewoon als RMA indienen bij Asus. Heb het zelf ook al meerdere keren gehad en elke keer kreeg ik gewoon een nieuw bord terug. Moeten ze bij asus maar fatsoenlijke bioschips gebruiken.
Vroeger hadden we nog bioschips in een voetje. Bios stuk was wip er uit, nieuwe er in en klaar.. Mijn vorige moederbord had ook een badflash.. helaas geen garantie meer, had waterkoeling op gezeten..

Ik heb dat ook al gedaan. Ik heb gedaan zoals in het boekje staat. Ik ben dit bord helemaal zat. Ik heb op internet al heel veel rond gekeken naar verschillende moederborden van verschillende merken. Ik zie door de bomen het bos niet meer de een zegt dat het een goed moederbord is en de ander zegt weer dat hij veel te warm word. Ik weet het niet meer wat ik moet kiezen.
Giem schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:08:
Bios resetten?
Achterop mijn Asus Formula Blitz zit een clear cmos knopje. Probeer dat eens.
Ik wil echt geen asus bordjes meer, te vaak een slechte biosflash gehad om nog maar te zwijgen over de zogenoemde crashfree bios ;-) Maar gelukkig kun je hem gewoon claimen zolang je niks vaags hebt uitgehaald.
Bij mij is dit ook mis gegaan. Ik wou dat ik dit moederbord nooit gekocht had. Ik kwam deze P7N Diamondof evga nforce 780i sli tegen. Zijn dat goede borden en beter dan deze asus.
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:16:
Ik wil echt geen asus bordjes meer, te vaak een slechte biosflash gehad om nog maar te zwijgen over de zogenoemde crashfree bios ;-) Maar gelukkig kun je hem gewoon claimen zolang je niks vaags hebt uitgehaald.
[ Voor 11% gewijzigd door Egbert Jan op 11-05-2009 14:21 ]
Is het een idee om een gigabyte bordje met dual bios te nemen? Dan heb je dit issue niet meer.
Verder: BIOS chipje is vaak te swappen (als hij gesoldeerd zit ook wel te doen ,maar dan moet je wat handiger zijn).
Verder: BIOS chipje is vaak te swappen (als hij gesoldeerd zit ook wel te doen ,maar dan moet je wat handiger zijn).
ging het bij jou ook wissen goed.. herprogrammeren bios goed.. checken van bios fout en bad flash?
je moet dan wel je pc aan hebben staan zodat je direct weer kunt flashen of een identiekbordje op de kop zien te tikken. Of is dit tegenwoordig anders?Boudewijn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:20:
Is het een idee om een gigabyte bordje met dual bios te nemen? Dan heb je dit issue niet meer.
Ik heb trouwens nu ook een giga-byte plankje en bevalt prima..
Klink erg bekent. Wissen goed, dan programmeren goed, checken fout, weer wissen, wissen fout, enz. bios dood..TWFpa2Vs schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:21:
ging het bij jou ook wissen goed.. herprogrammeren bios goed.. checken van bios fout en bad flash?
Verwijderd
Waarom niet de TS helpen ipv doorverwijzen?NitroX infinity schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:55:
[...]
Uit je huidige verhaal maak ik op dat je moederbord niet meer werkt nadat je de BIOS geflashed hebt. Het is dan je eigen schuld en daardoor kun je geen RMA meer claimen.
[...]
Dit is iets wat je heel goed zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews.
Gigabyte
XFX
Zijn prima borden en dan vooral d ehigh-end borden.
dat had ik ook. Ik baal hier heel erg van kan ik het bord weer uit de kast bouwen en weer opsturen weer een tijd zonder pc. Ik wil dit moederbord niet weer hebben. Weet iemand hier een goede vervanger voor die goed overclockt
Giem schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:24:
[...]
Klink erg bekent. Wissen goed, dan programmeren goed, checken fout, weer wissen, wissen fout, enz. bios dood..
ik heb ondertussen al zeker 100 asus borden geflashd, met nu 1 ruk bios. En mocht het een keer fout gaan, krijg je zonder problemen een nieuwe van asus.
Ik zou je bordje gewoon RMA aanvragen, en dan meteen een opmerking maken dat je hem graag wilt ruilen voor een ander merk. Er zal dan waarschijnlijk een dagwaarde ofzo genomen worden.
Ik zou je bordje gewoon RMA aanvragen, en dan meteen een opmerking maken dat je hem graag wilt ruilen voor een ander merk. Er zal dan waarschijnlijk een dagwaarde ofzo genomen worden.
Omdat dat het idee achter een forum is?Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:26:
[...]
Waarom niet de TS helpen ipv doorverwijzen?
Als users zelf wat doen leren ze, en dat is wel zo fijn (anders kan iedereen hier 300x per dag een zinloze post maken als 'hulp').
Bij mijn vorige asus moederbord die ik 2 en half jaar heb gehad daar ging het updaten altijd goed dat was de asus p5n32-e sli daar was ik ook zeer tevreden over. Ik ben nu al uren aan het kijken op internet naar een goed ander moederbord. Weet iemand een goed ander moederbord voor mij.( Ik heb al heel veel x38,x48 en andere moederborden met de nforce 780i chip bekeken. Ik lees op internet dat hij bij de 1 heel goed overclockt maar bij de ander weer heel slecht overclokt of veel te warm word ik weet het nu ook niet meer)
arvidbeheerder schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:31:
ik heb ondertussen al zeker 100 asus borden geflashd, met nu 1 ruk bios. En mocht het een keer fout gaan, krijg je zonder problemen een nieuwe van asus.
[ Voor 15% gewijzigd door Egbert Jan op 11-05-2009 14:43 ]
ik weet niet of je sli wilt draaien, maar bordjes met p45 chipset lopen heerlijk met 45 nm quads.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik wil geen SLI draaien. Ik wil er graag 1 met een x38 of x48 chip
nedernakker schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:01:
ik weet niet of je sli wilt draaien, maar bordjes met p45 chipset lopen heerlijk met 45 nm quads.
Verwijderd
Er zijn genoeg IT forums van soortgelijk formaat waar men wel de wil heeft om te helpenBoudewijn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:38:
[...]
Omdat dat het idee achter een forum is?
Als users zelf wat doen leren ze, en dat is wel zo fijn (anders kan iedereen hier 300x per dag een zinloze post maken als 'hulp').
Ik wil ook nog wel ddr3 geheugen kopen. Ik heb het liefst een nieuw moederbord waar ddr2 geheugen op kan.
Dan ga je daar toch lekker zitten?Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:16:
[...]
Er zijn genoeg IT forums van soortgelijk formaat waar men wel de wil heeft om te helpenMaar ontopic weer.
Waarom moet ik tijd steken in het probleem van een ander als die persoon zelf niet de moeite neemt er tijd in te steken?
Ik kwam dit moederbord tegen ASUS P5E Deluxe. deze heeft een x48 chip. is dit een goed moederbord kan er niet zo veel over vinden op internet.
En als iemand zegt: Het is een goed moederbord, dan geloof je dat. 
Zou toch maar op internet reviews lezen.
Zou toch maar op internet reviews lezen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Ik heb een X48 mobo van gigabyte en dat bevalt mij heel goed, kan ddr2 in en is socket 775 
Dual BIOS en kan er lekker mee overclocken.
Dual BIOS en kan er lekker mee overclocken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 15:46 ]
Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt uitzoeken. Er zijn zat X48 borden waar wat reviews over te vinden zijn: http://tweakers.net/price...ield=score&orderSort=desc, doe daar je voordeel mee 
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we van een tweaker verwachten dat hij zijn eigen hardware kan uitzoeken.
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we van een tweaker verwachten dat hij zijn eigen hardware kan uitzoeken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.