Laptop hdd probleem

Pagina: 1
Acties:

• mikey1883
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01-2022
Goedendag allen,

Ik heb sinds zaterdag een probleem met mijn laptop. Nadat de laptop iets te hard neerkwam op tafel liep hij vast, bij het opstarten geeft ie nu de melding dat hij iets niet kan vinden en dan 'check cable'. Nu heb ik in de bios al gezien dat hij geen harde schijf meer herkend.

Nu is mijn vraag aan jullie, kennen jullie dit probleem?
Zal er een kabel los zijn binnenin de laptop of is de harde schijf kapot? Ik heb de hdd er wel uit gehaald en terug in gedaan, die zit gewoon goed maar kan niet zo makkelijk binnenin de laptop komen om te zien of er een kabel los zit.

Alvast bedankt,
Michael

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hoor je tijdens het aanzetten de HD opspinnen of lezen o.i.d? Hoor je helemaal niks uit de HD, dan is hij waarschijnlijk dood R.I.P. Trouwens, de kans dat er een "kabeltje" los is geraakt van de HD is zeer klein, aangezien dit meestal vast op de printplaat(moederbord) zit.

[ Voor 42% gewijzigd door keur0000 op 11-05-2009 12:59 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Heb je nog garantie? Zoja ga dan niets openschroeven en stuur hem op.

Als dat niet zo is zou ik toch inderdaad hem even openschroeven en kijken of de hdd dood is. Als dit het geval is dan koop je voor een 100 euro weer een mooie nieuwe, die denk ik een stuk groter is wat je nu hebt (geen garantie = > 1 jaar oud)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:07:
Heb je nog garantie? Zoja ga dan niets openschroeven en stuur hem op.
Dit heeft niets met garantie te maken. Je kunt hooguit je verzekering hiervoor aanspreken.

Verder, om wat voor notebook gaat het?
Wordt de hdd nog wel herkent als je deze in een ander systeem aansluit?

Verwijderd

TERW_DAN schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Dit heeft niets met garantie te maken. Je kunt hooguit je verzekering hiervoor aanspreken.

Verder, om wat voor notebook gaat het?
Wordt de hdd nog wel herkent als je deze in een ander systeem aansluit?
Als jij in het eerste half jaar zit van je garantie moet er worden aangetoond dat de schade door jou is veroorzaakt. Ik denk niet dat ze dat zo makkelijk kunnen aantonen, tenzij de valschade duidelijk is.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:00

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:46:
[...]

Als jij in het eerste half jaar zit van je garantie moet er worden aangetoond dat de schade door jou is veroorzaakt. Ik denk niet dat ze dat zo makkelijk kunnen aantonen, tenzij de valschade duidelijk is.
Er bestaat ook nog zoiets als goed fatsoen en verantwoordelijkheid (of verzekering) nemen voor je eigen daden. Valschade valt gewoon niet onder garantie en dat moet je ook niet gaan proberen.
Je hebt trouwens een groter probleem als de fabrikant kan aantonen dat het valschade is terwijl jij zegt van niet.

Verwijderd

DataGhost schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:36:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als goed fatsoen en verantwoordelijkheid (of verzekering) nemen voor je eigen daden. Valschade valt gewoon niet onder garantie en dat moet je ook niet gaan proberen.
Je hebt trouwens een groter probleem als de fabrikant kan aantonen dat het valschade is terwijl jij zegt van niet.
En het zelf openschroeven en vervangen gaat hierbij helpen? Dan ben je echt al je garantie kwijt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:00

DataGhost

iPL dev

Die was je al kwijt bij het laten vallen. Fraude gaat in ieder geval niet helpen.
Verder is bij een aantal fabrikanten (alle?) de harde schijf een min-of-meer user-replacable part. Voor mijn Thinkpad kan ik in ieder geval een nette service manual downloaden waarmee ik het hele ding helemaal uit elkaar kan schroeven en terug in elkaar kan zetten zonder problemen. Het vervangen van de harde schijf is een kwestie van schroefje los, klepje weg, schijf eruit, andere schijf erin, klepje terug, schroefje vast... paar minuten werk en er kan bijna niks mis gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 11-05-2009 15:26 . Reden: quoten hoeft eigenlijk niet echt ]

• mikey1883
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01-2022
@keur

Ik weet niet of er geluid uitkomt tijdens het opstarten, dit zal ik vanavond even moeten proberen als ik thuis ben.

Ik wilde idd al even testen of een andere hdd wel werkte maar de laptops van vrienden hadden andere aansluitingen van de hdd dus daar kwam ik niet verder mee. Garantie zit er nu helaas niet meer op, heb wel een verzekering waar schade door eigen toedoen vergoed wordt maar of dat nog rendabel is met deze laptop betwijfel ik. En zag hier op het forum ook al een hdd staan voor €25,- tweedehands dus als de hdd echt kapot is zou dat een goedkope oplossing zijn, alleen zijn de gegevens die erop staan zo niet meer te redden natuurlijk.

Ohja het is trouwens een Acer laptop, type weet ik zo ook niet want hij is van m'n vriendin.

Mvg Michael

[ Voor 6% gewijzigd door mikey1883 op 18-05-2009 10:39 ]

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Bij de meeste notebooks is de hd redelijk makkelijk bereikbaar en te vervangen.
Vaak zitten ze wel in een eigen bracket maar dit is een kwestie van een paar schroefjes.

Wat nog kan zijn is dat de hd iets losgeschoten is van zijn connector.
Ik zou hem er een effe uithalen en weer terug inschuiven. Wie weet.

Edit: Ik zie dat je een acer hebt. Deze hebben meestal een klepje aan de achterkant van de notebook.
Achter dit klepje zit je hd. De Hd zit bij acer meestal zonder bracket in de laptop.

[ Voor 23% gewijzigd door pazzje op 19-05-2009 22:23 ]

Pagina: 1