[laptops] windows XP compatible

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15
ik moet voor iemand een nieuwe 15" laptop gaan aanschaffen. Waarop ik in eerste instantie Windows XP ga installeren maar waarop later ook nog eens Windows 7 moet kunnen gaan draaien.

Alle laptops worden tegenwoordig met Vista verkocht, dus Windows 7 lijkt mij niet zo'n probleem. Echter XP wordt door veel laptops niet meer ondersteund(als ik naar de fabrikant website ga en ik kijk dan bij drivers dan staan daar alleen Vista drivers om te downloaden).

Is er ergens een lijst met laptops die officieel of niet officieel Windows XP ondersteunen. Ik wil dus geen comprimis sluiten, alle hardware(BT, wifi, vga, geluid, lan, etc) moeten werken onder XP.

Heeft iemand een goede laptop in gebruik(min. 2gb geheugen(liever 3,4), minimaal 160gb harddisk, 15") die onder goed onder XP werkt? Zo ja welke?

Ik weet dat de meeste Dells dit wel zijn, zeker de Lattitude lijn. Maar de nieuwe eigenaar heeft geen goed gevoel bij Dell. En ook zoeken we eigenlijk een consumenten laptop die we zo bij de Paradigit of Mycom kunnen oppikken.

De prijs is niet echt van belang, maar het moet natuurlijk wel een goede prijs/kwaliteit verhouding zijn.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 00:13
Er zijn zeker nog wel een aantal laptops die een downgrade naar XP hebben, maar dit zijn eigenlijk wel allemaal zakelijks Laptops, HP heeft ze, Toshiba, Samsung heeft er ook, zullen er vast nog wel meer zijn...

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 16:59

ikbenwouter

! w t R

Mijn ervaring is dat nagenoeg alle laptops wel gewoon met Windows XP kunnen werken. Soms is het even zoeken als er wat meer obscure hardware op je laptop zit zoals een DVB-tuner. Ik zou gewoon een laptop uitzoeken welke je bevalt en dan met dit type laptop even wat rondzoeken op dit forum en op Google om te kijken of de XP drivers te vinden zijn.

Dus ook al staan de drivers niet op de site van de fabrikant van de laptop, bij de individuele hardware productenten kun je ze meestal wel vinden. Bijvoorbeeld op de site van Realtek voor de geluidskaart drivers. Of op http://laptopvideo2go.com/ voor een Nvidia videokaart.

BTW: Ik heb sinds kort een MSI laptop welke nu voor 488 euro te koop is bij Computerland. En draai hier zonder problemen Windows XP en Windows 7 op. De drivers stonden zelfs op de MSI website. Echt een hele goeie prijs voor dit ding, betere prijs/kwaliteit verhouding ga je denk ik niet vinden. En zonder OS, wat toch scheelt in de prijs als je zelf een XP installatie gaat gebruiken.

[ Voor 59% gewijzigd door ikbenwouter op 11-05-2009 12:08 ]

........................................................................................................................................................

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dell Studio 15 wordt in de VS aangeboden met XP, dus die is zeker compatible.

Verwijderd

Veel MSI laptops, bios update is soms wel nodig door ACHI dat niet uit te schakelen is in het 'oude' bios. :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48
Zie ook * Windows 7 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *

Het is gewoon iets dat je uit zal moeten zoeken met behulp van ervaringen en reviews op het web. Doorgaans hebben enkel business modellen ondersteuning van de fabrikant en voor de rest is het zoeken naar drivers waarbij 100% compability wel eens lastig kan zijn door speciale drivers voor oa toetsenborden.

Zie verder ook *LET OP* - Wat moet ik kopen. Ik sluit dit topic omdat dit niet echt de bedoeling is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.