[vraag] HP Compaq 6910P gaat af en toe niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hallo allemaal, dit is mijn eerste post dus ik hoop dat ik het probleem in het juiste forum post.

Ik heb van mijn werk een HP Compaq 6910p laptop, deze werkt naar behoren alleen merk ik de laatste tijd dat hij wat problemen heeft. een van de problemen die ik tegen ben gekomen is de volgende: De laptop wil niet meer aan gaan, zowel op netstroom aangesloten als op de accu. hij doet helemaal niks meer. Na wat uitgeprobeerd te hebben merkte ik dat als ik de accu van de laptop er uit haalde en hem dan aansloot op netstroom hij wel weer opstart, en als ik daarna de accu er weer in doe werkt de laptop weer goed (hij gaat aan, met netstroom,en zonder netstroom) ook geeft hij als hij ingelogd is aan dat de accu goed is (getest met de HP check tool die beschikbaar is van de website)

Het is niet zozeer een probleem (want ik weet de oplossing al) maar ik ben wel geintresseerd in de reden van
het spontaan niet reageren.

Nu is mijn vraag: weten jullie waar dit probleem aan ligt? ik heb zowel de accu als de adapter al een keer vervangen maar het probleem blijft. ook heb ik alle mogelijke drivers geupdate.

Met vriendelijke groet,
Alwin

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Misschien een stomme vraag, maar gebruik je hem op een geaard stopcontact? Ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat het probleem veroorzaakt werd doordat hij op een ongeaard stopcontact werd ingestoken...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Alwinonline
  • Niet online
ik heb het zowel met een geaard stopcontact als een niet geaard. de eerste keer was iig met een egaard stopcontact op mijn werk, maar het komt overal voor (thuis, werk, bij de klant of in het buitenland)

Verwijderd

neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daaruit kan je vaak het probleem afleiden.

en welkom op GoT natuurlijk.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:04:
neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daaruit kan je vaak het probleem afleiden. 8)7

Het is een laptop van HP................. en hij gaat soms niet meer aan. Dit staat niet in de FAQ.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Gaat er ook geen enkel lampje branden (als hij niet aan wil) als de netspanning er op staat/accu er in zit?
Indien nee >> moederbord probleem, aangezien laadcircuit en spanningsregeling e.d. op het mobo zit ...........

[ Voor 17% gewijzigd door keur0000 op 11-05-2009 15:14 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
keur0000 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:13:
Gaat er ook geen enkel lampje branden (als hij niet aan wil) als de netspanning er op staat/accu er in zit?
Indien nee >> moederbord probleem, aangezien laadcircuit en spanningsregeling e.d. op het mobo zit ...........
Daar zit ik ook aan te denken inderdaad.

Overigens is mij niet duidelijk hoe je het nu exact uitvoert.

Accu er uit -> snoer er in -> laptop aan -> accu er in?

Indien dit het trucje is, doet de notebook het dan ook, indien deze dus niet wil starten, als hetvolgende wordt uitgevoerd?
accu er uit -> even wachten -> accu er in -> snoer er in -> laptop aan.

Mijn Asus notebook is wel eens plotseling uitgevallen (volgens mij kortsluiting op een USB poort O-) ) waarna deze niet meer wilde starten. Accu er even uit gehaald en vervolgens weet teruggestopt. Daarna deed de notebook het weer als vanouds. Verder ook geen rare dingen meer gezien.

• Alwinonline
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:04:
neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daaruit kan je vaak het probleem afleiden.

Bedankt :) en inderdaad daar had ik al onder gekeken maar omdat een wat specefiekere vraag was kon ik de oplossing daar niet vinden
keur0000 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:13:
nee inderdaad geen enkel lampje gaat branden. Alleen als het een mobo probleem is waar zou het hem dan in kunnen zitten? aangezien het met oplader en accu niet werkt, maar zonder accu wel....

het is allemaal een hele aparte situatie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Alwinonline op 11-05-2009 15:31 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Geen lampjes zijn ook wat ik destijds had toen hij niet op wilde starten. Dat lijkt toch een probleem richting het laadcircuit/beveiliging.

De hamvraag: heb je nog garantie? Ik geef het weinig hoop dat wij er iets aan kunnen repareren.

• Alwinonline
  • Niet online
Het probleem is niet hinderlijk maar harstikke bedankt voor jullie input, ik denk dat dit zo'n probleem is waarvan je eigenlijk nooit zeker zult weten wat het is. Het ging mij meer om de achtergrond informatie achter het probleem zelf omdat ik hier wel geintresseerd in ben :P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb met een HP Compaq NC6120 hetzelfde probleem. Wil soms niet opstarten maar na een paar keer op het knopje drukken of een poosje wachten wel.
Pagina: 1