Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] PC hangt, printer spooler stoppen en alles werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende. Een netwerk van 30 computers met Windows XP. Op deze pc's staan printers geinstalleerd (Brother en Ricoh MFC) die verwijzen naar de printserver, Windows Server 2008 64bits.

Nu komt het elke uur wel een keer voor dat een willekeurige pc hangt in Word, Excel, StabiCAD of ons CRM pakket. Als ik dan op zo'n pc de printer spooler stopzet (onder services.msc) dan "schieten" alle applicaties weer los en werken de pakketten weer als een trein. Ik start vervolges de printer spooler weer en meestal gaat alles dan weer een tijdje goed.

Mijn vragen

- Zou het probleem ook daadwerkelijk in de printer spooler zitten? De printer leveranciers zeggen namelijk dat de printers niet het probleem zijn, omdat deze pas actief worden op de pc zodra je daadwerkelijk wat gaat printen.
- Hoe kan ik erachter komen waardoor alles vast slaat?

Wat ik inmiddels gedaan heb?
Alle printer drivers vernieuwd, zowel op werkstation als printerserver.
Netwerk gecontroleerd op snelheid. De printserver komt terug met een ping reply van 1ms.
Firmware upgrade van de Ricoh MFC printer

Bvd!!

Verwijderd

Hoi,

Hetzelfde probleem met de printerspooler is hier aan de hand.
Server met 6 werkstations.
Op alle stations nu een batchopdrachtje stop/start printerspooler, maar dat is niet ideaal.

Heeft u al een oplossing voor het probleem gevonden???

Groeten en mailadres even weggehaald - ten eerste om je tegen jezelf te beschermen ivm spamruns, en ten tweede omdat je het antwoord niet via de mail zal krijgen..

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 16-10-2009 15:34 ]