Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kia sorentie - voorbumper schade - herstellen

Pagina: 1
Acties:

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
Tweakertjes,

afgelopen week-end heeft de vriendin bij het inrijden van een smalle doorgang weliswaar gedacht: als ik er tegen rijd, gaat de muur breder worden?

met als gevolg: De linkerkant van de bumper vol krassen (enkele hele diepe, dus door de lak heen), andere lichte krasjes.

Mijn eerste idee was om een geheel nieuwe bumper te bestellen en deze te laten spuiten en vervolgens "switchen" van bumper tot ik eens eventjes geprobeerd heb met een soort van 'polish'. Na enkele minuutjes waren de krassen 10x minder erg en sommige zag je helemaal niet meer.

Mijn idee/vraag is dus: Is het mogelijk om dit zelf te herstellen? Ik heb al wat gegoogled en al wat nuttige info tegen gekomen zoals: schuren met 400 tem 600 (nat), plamuren, primer, lak

ik heb zelf geen ervaring met 'carroserie' en vroeg me dus af of er hier tweakertjes aanwezig zijn die me met raad en daad kunnen bijstaan, met wat eerst beginnen? hoe het beste schuren? Hoe plamuren? (welk product)? Primer nodig? hoe het beste lak-spuiten (spuitbus).

Vooral het spuiten heb ik nog nooit gedaan en lees overal over: uitnevelen om geen verschil te zien.... wat is dit eigenlijk? en hoe dit je dit het beste?

btw, het gaat dus om een kia sorento: Afbeeldingslocatie: http://www.dragtimes.com/images/1078282187kia_sorento_ex.jpg

exact dezelfde kleuren als op de foto :)

Alvast bedankt voor alle hulp!!!

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Misschien met een lakstiftje en vervolgens polijsten? Zijn mensen die dat daarmee heel mooi kunnen.

Klik mee voor GoT!........

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Met het zogenaamde "wetsanden" kun je een hoop kras-ellende verbergen. Op het carclean.nl forum ga je daar info genoeg over vinden.
Het is wel arbeidsintensief, vereist best wat geduld en er zal aan spullen geïnvesteerd moeten worden, maar de kans is groot dat je goedkoper uit bent dan met een nieuwe bumper.
Korrel 600 is nog te grof, je zult zeker naar korrel 1200 of nog fijner moeten. Daarna polijsten en waxen!

Edit: Heb je niet een foto van de schade?
Er is namelijk met wat combinaties van polijstmiddel (Poorboy's World SSR1 , SSR 2,5 en SSR 3) en diverse applicator-pads nog best veel kraswerk weg te halen. Hier kun je daar een hoop over lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door c0ne op 11-05-2009 19:51 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
c0ne schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:44:

Edit: Heb je niet een foto van de schade?
thxn voor de info en zal zien of ik morgen foto's ervan kan nemen.
Maar zoals eerder aangehaald is er al een deel 'weg gehaald' door dat polijst product :) *ben niet zo goed thuis in al die namen :) *

Maar degene die er nu inzitten zijn vrij diep....

maar morgen foto!

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

En wat je ook doet, gebruik geen blanke lak om je kras op te vullen. Gewoon kleurlak en daarna schuren / polijsten. Het is wel te doen, maar ik heb vorige week wel de fout gemaakt om blanke lak te gebruiken. Het resultaat: je kijkt door de lak heen de kras in.

Ergo: ik mag aan de gang om de blanke lak er weer uit te krijgen :X

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Met Ikke!^^

Lakstift kopen, krassen instiften en dan nog een keer met polijstmiddel er overheen.
Snelste optie en als je het secuur doet net zo goed om het te verbergen als opnieuw lakken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1