V&A Meer een prijs discussie forum geworden ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Beste Adjes,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zit met het volgende.

Ik merk al langere tijd dat V&A een plaats is geworden waar mensen alleen nog maar commentaar geven op ander mans advertenties. En dan gaat het over van alles. De opbouw, prijs wat er wel of niet bij zit. Wel of geen foto. En als er dan een foto bij zit van de daadwerkelijke kaart zeuren ze weer dat die niet scherp genoeg is. Ik vind het een beetje asociaal worden. Verkopers reageren meestal wel op de opmerkingen met een goede rede. En dan blijven ze maar door gaan.

Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar zo aan ergert.

BV de prijs. Mensen mogen toch gewoon nieuwprijs vragen voor hun spullen ? Er is dan alleen een kans dat ze het niet verkopen maar dat weten ze zelf denk ik ook wel. + Tweakers hebben zelf genoeg kennis om uit te zoeken wat iets waard is. Dus in mijn ogen zijn die discussies over iemands vraag prijs niet nodig. Als je interesse hebt mag je best reageren via de mail en de verkoper een ander aanbod doen maar doe dat dan niet via de reacties. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij voor het product over heeft.
In een winkel ga je ook niet altijd zeggen dat het te duur is en dat het op internet goedkoper is. Je weet dat je dan gewoon meer betaald voor het feit dat het een winkel is waar je makkelijk heen kan en omdat er personeel is wat je kan helpen.

Ik heb de bovenstaande fouten in het verleden zelf ook wel eens gemaakt. Iemand heeft mij daar toen op gewezen. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Echter heb ik al verschillende malen netjes in de advertenties verzocht geen discussies te starten. Met de complete reden er bij. Echter gebeurt dit keer op keer weer.

Wat we er met z'n allen aan kunnen doen om V&A weer aangenaam te maken weet ik niet. Misschien wat strakkere regels opstellen over wat je wel of niet mag in V&A. En dan maar OW's gaan uitdelen als mensen de regels blijven negeren.

Maar misschien zijn er nog andere mensen die betere oplossingen hebben ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is meer op zijn plek in het PriceWatch forum :)

Onder iedere advertentie staat:
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, one-liners of ongefundeerd commentaar op de prijs of advertentie echter niet. Ben je van mening dat de advertentie of reacties niet aan de voorwaarden van Tweakers.net voldoen gebruik dan het Meldpunt.
Je kan dus gewoon het meldpunt gebruiken als er offtopic zaken of discussie over de prijs ontstaat. Mensen die dan sturing ontvangen en daar niet op reageren, belanden vanzelf in de waarschuwingsmolen :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LD>PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het klopt dat die melding er inderdaad staat maar ik kijk regelmatig door advertenties heen en altijd zijn er discussies gaande die dus eigenlijk niet mogen.

Nu kunnen we wel alle gebruikers die dit doen per mail gaan melden bij jullie maar of dat nou lekker gaat werken weet ik ook niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook over de bovenstaande melding heen gelezen heb. Misschien moeten we die een tijdje knal rood maken zodat het meer opvalt ?

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 11-05-2009 09:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Voor de mensen die nooit buitenkomen:
er is ook zoiets als V&A en marktplaats in het echt, dat noemen ze een rommelmarkt of koopjesmarkt of iets in die strekking. En nu komt de grote verassing, daar wordt ALLEEN maar over de prijs gezeurd, echt waar !
En weinig mensen die zich eraan storen, want dat hoort er nu eenmaal bij, dat afstemmen van wat de verkoper wil hebben en de koper wil geven. Dus als een koper een product graag zou willen hebben, maar hij heeft de vraagprijs er niet voor over, dan zegt ie dat gewoon !

Ik snap de hele discussie niet zo, onderhandelen, afdingen, weglopen, terugkomen, verder discussieren hoort allemaal bij een tweedehands markt in mijn beleving (en die van een heleboel mensen die buiten komen en dit soort markten bezoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:14

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mitch schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:18:
er is ook zoiets als V&A en marktplaats in het echt, dat noemen ze een rommelmarkt of koopjesmarkt of iets in die strekking. En nu komt de grote verassing, daar wordt ALLEEN maar over de prijs gezeurd, echt waar !
Maar daar wordt alleen over de prijs gezeurd door mensen die daadwerkelijk iets willen kopen. Het zou wat zijn als op een rommelmarkt twintig mensen die het product niet eens willen zich komen bemoeien met een transactie.

Tipje, vergelijking tussen internet en de echte wereld gaan zelden op. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
En weinig mensen die zich eraan storen, want dat hoort er nu eenmaal bij, dat afstemmen van wat de verkoper wil hebben en de koper wil geven. Dus als een koper een product graag zou willen hebben, maar hij heeft de vraagprijs er niet voor over, dan zegt ie dat gewoon !

Ik snap de hele discussie niet zo, onderhandelen, afdingen, weglopen, terugkomen, verder discussieren hoort allemaal bij een tweedehands markt in mijn beleving (en die van een heleboel mensen die buiten komen en dit soort markten bezoeken)
Dat mag dan misschien zo zijn maar een tijd terug was dat niet zo. Bij marktplaats had je dat soort gezeur altijd. En daar werd ook alles duur aangeboden. Op tweakers wist men wat het waard was en zag je redelijke prijzen en werd er niet Openbaar in discussie gegaan. Doe dat dan via een mailtje of zo.

+ wat hierboven ook gezegd wordt. Er reageren mensen die helemaal geen interesse hebben. En dat is natuurlijk totaal niet nodig.

+ ik doe ook niet aan rommelmarkten vind ik persoonlijk nutteloos en daar willen ze dingen van 100 euro inderdaad voor 5 euro mee nemen. Tweakers is nooit zo geweest en helaas begint het de laatste tijd wel een beetje die kant op te gaan. We kunnen het ook gewoon netjes houden en ongenoegen via de mail melden in plaats van een discussie te starten.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 11-05-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Daar heb je meteen een punt: V&A is geen dicussie platform, maar een plek om goederen aan te bieden of te vragen. Als je wilt disussieren kan dat via mail, DM of GoT. De reactie mogelijkheid in V&A is puur bedoeld voor geinteresseerden die vragen willen stellen aan de (ver)koper om informatie te verkrijgen. Niet voor het onnodig plaatsen van prijs- of inhoud gerelateerde opmerkingen.
Vergelijk het met de markt. Als jij op de markt loopt en bij een kaasboer de kaas te duur vind, roep jij ook niet "He eikel, je kaas is te duur". In plaats daarvan koop je de kaas gewoon niet en ga je ergens anders winkelen. Idem op V&A: als een artikel te duur is hoef je echt niet te reageren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:21:
[...]

Maar daar wordt alleen over de prijs gezeurd door mensen die daadwerkelijk iets willen kopen. Het zou wat zijn als op een rommelmarkt twintig mensen die het product niet eens willen zich komen bemoeien met een transactie.
En dat is momenteel weer steeds meer aan het gebeuren, het bemoeien met prijs zonder enige interesse.
Neem bijv. mijn eigen advertentie. V&A aangeboden: Intel Core2Duo E8200 PC met 2 TB Harde schijfruimte en HDMI

1 ongefundeerde opmerking, 5 reacties daarop, dan nog iemand zonder interesse die prijs te hoog vindt, het lijkt wel een theekransje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Waarom geen duidelijke banner boven V&A met mensen die reageren zonder dat ze blijkbaar zelf het product willen kopen riskeren een ban?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Zou persoonlijk voro V&A de quickreply verbergen, als deze er niet is moet er bewust op een reageer knop geklikt worden. Wanneer dit gedaan word kan wellicht de disclaimer op een meer in het oog springen locatie terecht komen.
Ik verwacht dat veel mensen dan minder snel een reactie zullen plaatsen(of ben ik erg naief?)

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:45:
[...]

En dat is momenteel weer steeds meer aan het gebeuren, het bemoeien met prijs zonder enige interesse.
Neem bijv. mijn eigen advertentie. V&A aangeboden: Intel Core2Duo E8200 PC met 2 TB Harde schijfruimte en HDMI

1 ongefundeerde opmerking, 5 reacties daarop, dan nog iemand zonder interesse die prijs te hoog vindt, het lijkt wel een theekransje.
Waarom er wel hier over klagen, maar geen melding gemaakt in het meldpunt zodat die reacties verwijderd kunnen worden en de betrokkenen aangesproken :?

Zoveel mis is er niet met V&A, als mensen het meldpunt nou maar leren gebruiken gaan reaguurders vanzelf leren dat het niet de bedoeling is.

Overigens vind ik het idee om de quickreply te vervangen voor een reageerknop wel een goede, alleen heeft de frontpage die functionaliteit (voor zover ik weet) niet. Zou dus weer devtijd betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
luckyjan schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:32:
Waarom geen duidelijke banner boven V&A met mensen die reageren zonder dat ze blijkbaar zelf het product willen kopen riskeren een ban?
Dat hebben we een tijdje zeer stipt gedaan. Met de nodige bans en klachten én relatieve rust in V&A als gevolg. Misschien moesten we de teugels maar weer eens wat strakker aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je nu de reactiemogelijkheid weghaalt, en conversatiemogelijkheden zoals DM en e-mail wat meer naar voren laat komen. Dan is de drempel een stuk hoger en het is goed genoeg voor vrijwel alle advertenties?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Of de reacties gewoon optioneel maken zoals bij de gallery, de plaatser bepaalt zelf of hij reacties bij zijn advertentie wil of niet. Eventueel kun je de reacties dan ook door de plaatser als geheel laten weghalen. (Het toestaan van het verwijderen van losse reacties kan ervoor zorgen dat de plaatser een sterk vertekend beeld kan schetsen door selectief reacties te verwijderen.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
uniquorn schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:47:
Zou persoonlijk voro V&A de quickreply verbergen, als deze er niet is moet er bewust op een reageer knop geklikt worden. Wanneer dit gedaan word kan wellicht de disclaimer op een meer in het oog springen locatie terecht komen.
Ik verwacht dat veel mensen dan minder snel een reactie zullen plaatsen(of ben ik erg naief?)
Ik denk dat dat al wat zal schelen. OF inderdaad quick reply helemaal uit en dan maar via DM / E-mail. Dan ben je denk ik van het gedonder af.

In de tussentijd zal ik dat meldpunt consequent gaan gebruiken.

Pagina: 1