[feat] YouTube [video]-tag suffix support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
In mijn blogposts over YouTube tips en trucs kwam er een link naar boven met url-tweaks voor YouTube en het embedden van video's. Na hier even in mijn notepad mee gespeeld te hebben kwam ik er achter dat dit alleen werkt als je de html-code naast de video kopieert en aanpast met de url-tweaks naar eigen wensen om het gewenste resultaat te krijgen.

Je kunt namelijk een video bijvoorbeeld halverwege laten beginnen door een bepaalde suffix toe te voegen, ook hogere kwaliteit, loopen, automatisch starten en de search of gerelateerde video's laten verbergen valt aan te passen.

Even een lijstje met de suffixen en hun uitwerking
&ap=%2526fmt%3D18    High Quality
&ap=%2526fmt%3D22    HD Quality
&autoplay=1          Automatisch beginnen met afspelen
&loop=1              Herhaal video na voltooiing
&rel=0               Verberg gerelateerde video's
&showsearch=0        Verberg zoekbalk bij mouse-over video
&start=30            Begin met afspelen bij 30 seconden

Nu snap ik dat er gedacht wordt, allemaal leuk en aardig, maar waarom zou je dit überhaupt willen. In onder andere Hoe heet dit nummer? Deel 39 worden vaak YouTube-video's gebruikt om te vragen hoe de muziek die gebruikt wordt in een bepaald stuk van de video heet. Door de &start-suffix te gebruiken kan de requestee het makkelijk maken voor de luisteraars.

Natuurlijk zou het verbergen van de zoekbalk bij de mouse-over voor sommige mensen een uitkomst zijn, evenals het weglaten van eventueel gerelateerde video's. Het automatisch afspelen en loopen zijn natuurlijk op GoT ongewenst aangezien je dan in bijvoorbeeld eerder genoemd topic een herrie van jewelste krijgt en je internetverbinding volledig dichttrekt.

Ik zou graag voor de &start-suffix ondersteuning terugzien in de video-tag als er een YouTube-video tussen de blokken staat. Dit hoeft dan niet als argument maar gewoon als de user de url correct weet aan te passen de video op het gewenste punt begint af te spelen.

Even een voorbeeld als je een video vanaf 4 minuten en 50 seconden wilt starten:
Embedded video url: http://www.youtube.com/watch?v=-51qROtKASE&start=290
Directe link naar YT: http://www.youtube.com/watch?v=-51qROtKASE#t=4m50s

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoplay was dacht ik al over gesproken dat dit er niet in zal komen. En zo niet lijkt mij logisch dat het er niet in zal komen. Voor de rest lijken het mij handige features.

Trouwens als we het toch over features gaan hebben. Ik weet niet hoe de techniek precies werkt maar als je met de muiscursor op een youtube filmpje staat kun je niet meer gebruik maken van het scrollwieltje (moet je perse de muiscursor van het object afhalen). Terwijl je bij vimeo filmpjes juist weer wel gebruik kunt maken van het scrollwieltje.

Heb al geprobeerd wat te zoeken naar wat het is maar misschien dat iemand anders weet van hoe en wat? En als er een oplossing is of dit ook ingeplant kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:28:
Trouwens als we het toch over features gaan hebben. Ik weet niet hoe de techniek precies werkt maar als je met de muiscursor op een youtube filmpje staat kun je niet meer gebruik maken van het scrollwieltje (moet je perse de muiscursor van het object afhalen). Terwijl je bij vimeo filmpjes juist weer wel gebruik kunt maken van het scrollwieltje.

Heb al geprobeerd wat te zoeken naar wat het is maar misschien dat iemand anders weet van hoe en wat? En als er een oplossing is of dit ook ingeplant kan worden?
Het valt vast onder de noemer: "It's not a bug, it's a feature" Ook als je op de YouTube-site zelf een video bekijkt en met je muis op de video staat kan je niet scrollen, het ligt dus niet aan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Het toevoegen van high quality/HD zie ik opzich wel zitten, maar die anderen niet eigenlijk. Zie niet waarom die nodig zouden zijn op GoT.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:28:
Autoplay was dacht ik al over gesproken dat dit er niet in zal komen. En zo niet lijkt mij logisch dat het er niet in zal komen. Voor de rest lijken het mij handige features.

Dat is volgens mij omdat je je met de muis in een applet binnen de browser weergeeft, met zijn mogelijk eigen besturing. Net als dat je in een tekstvak in een flashding gewoon backspace kan typen zonder dat de browser zelf een pagina terug gaat. Daarom werkt scrollen ook niet meer, omdat de applet mogelijk wel de scrollknop wil gebruiken in zijn eigen programma.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Ik voel er weinig voor om extra parameters aan de [video]-tag zelf toe te voegen die specifiek zijn voor een enkele provider. Ik denk dat ook weinig mensen gebruik zouden maken van dergelijke opties, zelfs als ze ueberhaupt al zouden weten dat die opties bestaan.

Hooguit zouden we imo dan een aantal opties uit de URL mee kunnen nemen naar de embed zelf mits dat niet al te lastig in te bouwen is (het feit dat de directe link en de embed-link voor bijvoorbeeld de start-parameter weer afwijken helpt daar niet echt aan mee...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het als argument toevoegen aan de [video]-tag is ook niet logisch, ook omdat Vimeo, Google Video en de andere ondersteunde video-sites deze functies bij mijn weten niet ondersteunen in die vorm.

Het is niet lastig inbouwen, zie ook mijn blogpost die die suffixen behandeld: Windows Tooltjes, Tweaks, Progsels en Overige: YouTube tips en trucs (Part II of II)

Dat de directe link en embedded-link verschillen is eigenlijk niet meer dan logisch, de ene moet namelijk in een externe video-speler geladen worden waar de andere direct op de youtube-site afgespeeld wordt.

De embedded video-link kan je ook zonder de player laden en afspelen zonder deze op een website te embedden, zie daarvoor het laatste stuk van de eerder genoemde blogpost. Met de juiste suffixen (waarvoor dan support ingebouwd kan worden) kan je de video al met een bepaalde kwaliteit forceren en/of op een bepaald punt beginnen met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wiethoofd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:37:
...kan je de video al met een bepaalde kwaliteit forceren...
Persoonlijk zou ik dat erg irritant vinden als iemand anders voor mij gaat bepalen dat een filmpje mij meer bandbreedte gaat kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Erkens schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:49:
Persoonlijk zou ik dat erg irritant vinden als iemand anders voor mij gaat bepalen dat een filmpje mij meer bandbreedte gaat kosten ;)
Snap ik, daarom zeg ik ook niet dat daar support voor ingebouwd moet worden, al is de High Quality standaard aan te zetten door op het HQ-knopje te klikken zodra je video begint met afspelen. Tevens neemt deze vrijwel geen extra bandbreedte in tov de default kwaliteit, en met de huidige ADSL en kabel-abonnementen zou een HQ of HD-versie ook geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:37:
Het is niet lastig inbouwen [..]
Can we be the judge of that please? ;)

Het is sowieso al het verschil tussen een ID uit een URL rippen of een complete URL parsen. In het geval van de starttijd komt daar dus ook nog een stukje omzetting bij. Dat vereist dus al een hele specifieke branch voor YouTube links.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
ff een rotschop, maar ik zag dat er al een topic voor was en wilde er daarom geen nieuwe voor openen.

Denken jullie er nog steeds zo over als 2 jaar geleden? Ik zou namelijk de optie van een starttijd van de video wel kunnen waarderen :)

Ik heb net zelf een post geplaatst met een youtube clipje erin, waarbij het heel leuk zou zijn als hij op een aangegeven punt zou starten.

Zouden jullie dit nog eens kunnen heroverwegen?

Voorbeeldlinkje:
http://youtu.be/EoZpo23S344#t=1m10s

(en nee, ik wist niet dat youtobe ook een youtu.be URL heeft, maar dat produceert de linkgenerator van YT zelf :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*bump* O-)
Raymond schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:02:
ff een rotschop, maar ik zag dat er al een topic voor was en wilde er daarom geen nieuwe voor openen.

Denken jullie er nog steeds zo over als 2 jaar geleden? Ik zou namelijk de optie van een starttijd van de video wel kunnen waarderen :)

Ik heb net zelf een post geplaatst met een youtube clipje erin, waarbij het heel leuk zou zijn als hij op een aangegeven punt zou starten.

Zouden jullie dit nog eens kunnen heroverwegen?

Voorbeeldlinkje:
http://youtu.be/EoZpo23S344#t=1m10s

(en nee, ik wist niet dat youtobe ook een youtu.be URL heeft, maar dat produceert de linkgenerator van YT zelf :) )
With ^
Kwam er net achter dat de starttijd optie nog altijd niet ondersteund wordt :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1