Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn toestel (HTC Touch 3g) nu eens niet op auto maar op WCDMA staan. Ik moet zeggen dat hij dan alleen maar HSDPA signalen ontvangt en dat is beter dan die GPRS ontvangst want dat is ontiegelijk traag, zeker als je streams luistert. Ik vraag me wel af of deze techniek meer stroom vreet van de batterij? Klopt dit of zou dit juist niet mogen?
Wel een nadeel aan WCDMA is dat als er geen HSDPA is, je dus ook geen verbinding hebt en hij dus uitvalt. Hoe zijn jullie ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 23:31 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:02
Mijn ervaring is dat mijn HTC TyTN na 1 dag al leeg is tegenover 4 dagen tot een week met alleen GSM/GPRS.
Heb ook met een Nokia 6280 meegemaakt dat die na een dag leeg was op Dual mode (GPRS en WCDMA) ipv GSM mode.
Nieuwe techniek met hoge snelheden is mooi, maar het is ontzettend jammer dat ik dat tot nu toe alleen maar ten kostte heb zien gaan van de accuduur.
Daarnast woon ik ook nog in een klein gebied waar totaal geen 3G ontvangst is en heb ik er alleen wat aan als ik naar mijn werk ga, rondtoer, etc.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kost idd meer van je accu...

Mijn Touch Pro (broertje van jouw toestel) staat hier op 3G. Snel genoeg voor streaming radio/video bij vodafone... Mocht internet er weer eens uitliggen op m`n werk, dan zet ik `m op gprs en laat de hele dag (8.30u tot 17.00u) m`n msn en mail openstaan.. kan makkelijk. Met WCDMA gaat dat je niet lukken..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Snel genoeg voor streaming?! Met GPRS rebufferren de streams continu. Met HSDPA nergens last van.