[C#] contextmenu 'breekt' tussen monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11
ik ben zojuist tegen een heel apart en vervelend probleem aangelopen.

Ik heb een contextmenu waarvan ik de items dynamisch toevoeg ( in het Opening event ).

Dat lijkt allemaal goed te werken, maar zodra het menu dicht bij de rand van een monitor komt (zoals bijv bij een notifyicon) dan breekt het menu in 2en.
Een submenu wordt dan op het andere monitor geplaatst, ipv aan de andere kant van het hoofdlevel-menu.
En dat is alleen met de dynamisch toegevoegde items. Als ik ze toevoeg met de designer, dan breekt het menu niet bij die items.

Ik hoop dat iemand het probleem herkent, en dus vooral dat iemand de oplossing kent :P

[edit]
Oke, ik ben er nu dus achter dat het niet zozeer door het dynamisch toevoegen komt. Na heel veel klikken ben ik erachter dat het ook bij de items voorkomt die niet dynamisch zijn toegevoegd. Maar is het dan een tekortkoming van het framework?? Want een menu in bijv explorer zorgt er wel goed voor dat hij in het juiste scherm blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door R0berto op 10-05-2009 23:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je die items dan niet op een ander moment genereren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
zoals ik in mijn edit aangaf, het ligt niet direct aan het dynamisch aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Misschien dat er in explorer wel specifiek iets gebouwd is om dit te regelen?
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat als je meerdere monitoren hebt en je bureaublad uitbreid dit gewoon normaal gedrag is. Windows "ziet" namelijk 1 groot scherm en niet 2 afzonderlijke.
Oftewel, je menu "breekt" niet maar wordt gewoon over het midden getoond.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
mja, dat is het dus niet.

Het is niet zo dat het menu maar half op het ene scherm wordt getoond, en half op het andere. Het hoofdmenu staat gewoon op het ene scherm, en een submenu komt daar links of rechts van, heel normaal. Bij explorer is dat afhankelijk van de breedte, en daar wordt ervoor gezorgd dat het op hetzelfde scherm blijft.Maar bij mij gebeurt dat op de een of andere manier maar soms. Sommige submenu's zijn te breed, en komen aan de binnenkant van het scherm. Andere submenu's zijn te breed, en ondanks dat het menu een x-aantal pixels van de rand afstaat, verschijnen op het andere scherm.

Ik heb even 3 gifjes gemaakt om het te laten zien:
Positie 1

Positie 2

Positie 3
(Wit is dus de linkermonitor, zwart de rechtermonitor)

ik kan er dus niet direct aan vinden waarom de ene keer het wel goed gaat, en de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gebruik je ook nog specifieke multi-monitor software?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
alleen mijn Ati drivertje en UltraMon
Pagina: 1