Juiste instellingen router/eb

Pagina: 1
Acties:

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Hallo allemaal,

Ik heb een internetverbinding bij xs4all en gebruik dus ook hun modem (fritzbox!fon wlan). Omdat onze slaapverdieping vrij ver van de modem afzit kunnen we geen wireless verbinding maken.
Mijn oplossing was om een oude experiabox te gebruiken als accesspoint. Ik heb deze via een utp kable verbnden met de fritzbox en heb dus ook internet (ook draadloos).

Mijn vragen zijn:
- in instellingen van experiabox staan nog inloggegevens van kpn: is dat een probleem? of maakt het niet uit omdat internetverkeer via fritzbox loopt?(wil geen kpn achter mij aan..)
- Moet ik dhcp in experiabox aan laten staan?

Hoor graag van jullie!

Alvast dank!

Groet,
Daniel

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DHCP moet je uitzetten op de Experiabox. Je xs4all modem is namelijk al een DHCP server en twee DHCP server in hetzelfde netwerk geeft rare problemen.

Verder moet je alleen zorgen dat de kabel op de Experiabox in een van de LAN poorten zit (maar dat gaat niet anders want de WAN aansluiting is een RJ11, daar past sowieso geen netwerkkabel in). En dat heb je ook al volgens mij aan je verhaal te lezen.

Welke verbindingsgegevens van KPN er dan verder nog in de Experiabox staan maakt niets uit aangezien die betrekking hebben op de WAN kant (de RJ11 aansluiting) en die wordt helemaal niet gebruikt nu. Kan je dus allemaal gewoon laten staan :)

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
De inloggegevens zouden voor zover ik weet niets uit maken, voor kpn hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken, enige wat zou kunnen is dat de experiabox geen verbinding kan maken met de fritzbox maar dat weet ik niet exact hoe dat zit...
Het kan overigens geen kwaad om de inloggegevens te verwijderen.

*knip* sjengcity moet eerst even nadenken voordat hij blaat :+

Met ^^

[ Voor 44% gewijzigd door digital-IMEI op 10-05-2009 23:07 ]

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Wat had je eerst geblaat dan?:)

heb inmiddels dhcp uitgezet en zal inloggegevens voor de zekerheid ook nog verwijderen.

You never know.

Iig bedankt!

Daniel

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DanielvdMark schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:32:
Wat had je eerst geblaat dan?:)

heb inmiddels dhcp uitgezet en zal inloggegevens voor de zekerheid ook nog verwijderen.

You never know.

Iig bedankt!

Daniel
Je kunt ze weghalen maar dat zal echt geen nut hebben hoor :P