Vaio, zelf samenstellen of "legaal" aanpassen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben sinds kort op zoek naar een geschikte uitvoering van de Sony VAIO Z series waarbij het van belang is dat deze notebook over een SSD hardeschijf beschikt. Op de Amerikaanse sonystyle.com site en ook via de "VAIO by you - Europe" pagina kun je deze aanpassingen doorvoeren.

In Nederland kan dit echter niet en de modellen die ik tot nu toe gevonden heb (via sonystyle.nl maar ook op de verschillende webwinkels) missen allemaal de SSD optie.

Is er een mogelijkheid om tóch op een legale manier en met behoud van garantie de Z serie notebook te kopen met een ingebouwde SSD schijf, of is het misschien mogelijk om de HDD te vervangen voor een SSD door een professional zonder dat hierbij de garantie op de volledige notebook (exclusief de vervangen HDD) vervalt?

Verwijderd

Ik zou gewoon even kontakt met Sony Nederland opnemen wat hun policy daarover is en dat desgewenst bevestigd op papier toegestuurd krijgen. Anders gewoon op eigen risico doen, zoveel kan er niet aan mis gaan :)

• DJMurtz
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:32:
Ik zou gewoon even kontakt met Sony Nederland opnemen wat hun policy daarover is en dat desgewenst bevestigd op papier toegestuurd krijgen.
Dit heb ik ondertussen inderdaad ook al gedaan. Ik verwacht er morgen of overmorgen antwoord op maar enige ervaringen of kennis van tweakers is nooit weg natuurlijk, het blijven toch helpdeskmedewerkers aan de andere kant van de lijn die niet altijd de volledige informatie tot hun beschikking hebben.
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:32:
Anders gewoon op eigen risico doen, zoveel kan er niet aan mis gaan :)
Het gaat om een investering van meer dan 2500 euro, dat vind ik niet niks en ik kan dan ook niet met een gerust hart ergens gaan bestellen onder het motto "zoveel kan er niet aan mis gaan" ;)

Toch bedankt voor de reactie, hopelijk hoor ik snel wat van Sony of anders van andere tweakers hier op het forum.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Neem idd gewoon contact op. Doorgaans zijn er wel shops die toestemming hebben, tenminste, wel bij de meeste fabrikanten. Verder kun je het idd ook makkelijk zelf doen en is het maar de vraag of ze warranty seals gebruiken. Bij Asus moet ik officieel ook langs een authorized shop, maar als ik zelf een HDD vervang of geheugen bijprik dan is dat geen probleem, zolang ik de notebook bij een RMA maar in orginele staat terugbreng.

Informeer dus even, het moet te doen zijn. Verder, je wilt toch niet bij Sonystyle kopen mag ik hopen? Daar wordt je afgezet waar je bij staat namelijk...

• DJMurtz
GENETX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:38:
Informeer dus even, het moet te doen zijn. Verder, je wilt toch niet bij Sonystyle kopen mag ik hopen? Daar wordt je afgezet waar je bij staat namelijk...
Kijkend naar die prijzen kreeg ik die indruk ook al, maar ik kreeg ook de indruk dat dit de enige manier was om (al dan niet in het buitenland) een "op maat gemaakte" notebook te bestellen van Sony.

Jij stelt "Doorgaans zijn er wel shops die toestemming hebben, tenminste, wel bij de meeste fabrikanten."; als dit inderdaad klopt dan zou dat kunnen betekenen dat ik ook via andere winkels een aangepaste notebook kan bestellen, dit zou inderdaad de ideale oplossing zijn. Het is echter de vraag of winkels hieraan mee willen werken; veel meer werk dan het bestellen van 1000 vaste configuraties voor weinig extra inkomsten.

• GENETX
  • Nu online
Volgens mij rekent een shop wel wat extra geld voor zo'n upgrade. Er zijn zat shops die upgrades onder een notebook vermelden. Maar men zal dit wellicht enkel met toestemming doen. VOor alle duidelijkheid, gaat het hier om 1 notebook, of wil je een stuk of 1000 kopen?

• DJMurtz
GENETX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:24:
Volgens mij rekent een shop wel wat extra geld voor zo'n upgrade. Er zijn zat shops die upgrades onder een notebook vermelden. Maar men zal dit wellicht enkel met toestemming doen. VOor alle duidelijkheid, gaat het hier om 1 notebook, of wil je een stuk of 1000 kopen?
Nee het gaat hier om 1 notebook die ik persoonlijk aanschaf maar voornamelijk voor het werk zal gebruiken. En extra kosten voor een upgrade kan ik volledig begrijpen, ik ben al lang blij als ik die optie krijg aangeboden.

Mijn opmerking had te maken met het feit dat het voor bedrijven goedkoper en makkelijker is om één type model 1000x te bestellen en dan te verkopen aan de mensen dan voor iedere persoon een aparte configuratie te moeten bestellen.

Een andere handicap voor mij is het feit dat ik een "tegoedbon" heb bij laptopshop.nl twv 1300,- Dit omdat de vorige notebook na 4x repareren nog steeds niet werkte. Dit beperkt mijn bestel mogelijkheden; tenzij ik het voor elkaar kan krijgen dat ik het volledige bedrag teruggestort krijg zodat ik weer de volledige keuze heb en (wat ik ook liever doe) de Sony bij een degelijke, fysieke winkel kan bestellen. Maar ik betwijfel of ze hiermee akkoord gaan ;( .

[ Voor 4% gewijzigd door DJMurtz op 11-05-2009 10:34 ]

• GENETX
  • Nu online
Ik zou gewoon even vragen in een van de Sony ervaringentopics of iemand kan kijken of er zo'n seal zit. Als dat niet zo is kun je het eigenlijk prima zelf doen en bij RMA de originele schijf terugzetten.

• DJMurtz
Dat contact zoeken met Sony blijkt lastiger dan ik had gehoopt. Helpdeskmedewerker gaf alleen maar als antwoord "Het zou wel eens problemen kunnen geven met uw garantie maar misschien ook niet". Doorvragen leverde een telefoonnummer van Vaio-link op, blijk je hier een serienummer van de notebook te moeten opgeven. Teruggebeld met deze opmerking, de oplossing was het webform te gebruiken van Vaio-link, hier zou geen serienummer nodig zijn... wederom onjuiste informatie.

Heb nu maar weer het contact formulier van sonystyle.nl gebruikt waar ik voorheen ook mee gebeld heb maar als ik een antwoord van hetzelfde niveau terug kan verwachten dan zal dit me ook niet verder helpen.

Ik mag hopen dat deze ervaringen tot dusver niet typerend zijn voor de werkelijke klantenservice zodra ik de notebook zelf aanschaf, ik wil best wat meer betalen voor degelijkheid, kwaliteit en de naam "vaio", maar als hier een slechte klantenservice bij geleverd wordt dan begin ik toch sterk te twijfelen.

Maar goed, op zoek naar fora op het internet dan maar, kijken of hier wel mensen zijn die fatsoenlijke antwoorden kunnen geven. Helaas is er (voor zover ik kan vinden) nog geen ervaringen topic voor de Z serie, uitsluitsel van "seals" bij een ander type Vaio geeft natuurlijk geen garantie voor de Z serie.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het is niet toegestaan zelf de harddisk te vervangen in de Sony Z. Bij sommige Sony's mag het wel, maar omdat het bij de Z een redelijke operatie is (moet helemaal open) wordt het niet door de garantie ondersteund.

Opties:
- zelf heel voorzichtig doen, zonder sporen achter te laten. In geval van garantie de oude HDD terugplaatsen.
- proberen in andere landen zoals Duitsland of UK: http://www.notebook.de/so...z-serie-uk-version-g-873/ Garantie loopt dan echter via dat land (denk ik)

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 11-05-2009 14:46 ]

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01-2025
DJMurtz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:42:
Dat contact zoeken met Sony blijkt lastiger dan ik had gehoopt.
Het blijft ongelofelijk bij Sony... Zo hoog als de prijs is zo laag is de geleverde service....

Dacht dat ze dit in 2009 weleens opgelost zouden hebben...
Pagina: 1