Toon posts:

nog steeds vreemde gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na alles nog een keer of twee te hebben gecontroleerd, heb ik nog steeds vreemde gebruikers op mijn netwerkomgeving
Mijn kabelmodem gaat in de netwerkkaart die in de PC zit, en via een tweede netwerkkaart gaat de utp kabel naar de hub daar zitten weer twee PC's op aangesloten dat werkt prima, maar die (ongenode)gasten vind ik wel vreemd. :(

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

als je geen vreemde gebruikers wilt hebben kun je 2 dingen doen :
a: zet je raam ff open , trek die kabelmodem los en gooi hem door het raam naar buiten, effect is beter naar gelang je op een hogere verdieping zit

b: Zet file en printer sharing uit ( verwijder het dus uit je netwerk configuratie )

Kies zelf maar wat je het makkelijkst vind :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Kreeg je geen waarschuwing van windhoos, dat er mogelijk andere gebruikers op uw sysyteem kunnen komen, fire wall installeren helpt, en ook file en printer sharing uitzetten.
Kijk ook ff goed je ip/tcp instellingen na.
Anders je gedeelde mappen in je netwerk met wachtwoorden beveiligen, gluurderzz op je harde schijven zijn niet echt fijn.
Tis vaker voorgekomen bij kabelmodem internetters, computer totaal heeft er een keer een topic over gehad, ook zij konden bij mensen op de pc kijken die met de kabel op het net zaten, sommige hadden niks beveiligd en konden gewoon bestanden veranderd of gewist worden, komt door ip/tcp instellingen voor windhoos netwerken, kijk ff op de search voor topics om dit te beveiligen.
suc6

• TheShrike
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 13:05
Komt niet door TCP/IP protocol, komt door NETBIOS binding. Gewoon NETBIOS bindings bij alle TCP/IP onderdelen wegvinken. Dan heb je uiteraard geen browsing onderling meer maar daar installeer je dan weer ff NETBEUI voor met file en printersharing (niet gebonden aan TCP/IP maar uitsluitend aan NETBEUI en dus niet zichtbaar vanaf internet).
Klaar.

Jaja, 'tis wat........

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

sowieso is een firewaal wel aan te raden voor kabelinternetters. Ik zou dat erop zetten en dan zit je goed.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

ook niet fabelinternetters kunnen een firewall goed gebruiken, het is natuurlijk nooit leuk dat anderen in jou bestdanden snuffelen

Verwijderd

Volgens mij zit je redelijk veilig als je poort 137 t/m 139 UDP en TCP op DENY/DROP zet...
Pagina: 1