Download meter gezocht

Pagina: 1
Acties:

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
Ik zoek eigenlijk een download meter, maar dan iets geavanceerder. Ik wil nl weten hoeveel (wat is van geen belang) iedereen op mijn netwerk download van het internet (hoeveel hij op het lokaal netwerk download is niet van belang, enkel internet verkeer). Liefst ook niets dat je kan omzeilen door andere gateway ofzo in te geven.
Moest dat spul ook iemand kunnen blokkeren moest hij/zij over zijn/haar limiet gaan dan zou dat nog beter zijn :p
Ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen zoeken (en Google geeft mij telkens dingen zoals Netlimiter of BW meter - of virussen :D).
Dit mag in Linux zijn, maar Windows is evengoed. Eventueel ook een handleiding hoe je dat spul zal moeten opstellen is ook aangewezen als het moeilijk in elkaar zit :D

Ik zit nl met een paar grote downloaders in mijn huis die niet willen toegeven dat zij het waren. Jullie kunnen mij dus serieus wat helpen ;)

Alvast bedankt!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Du-Meter

Gebruik ik al jaren, superfijn. Je ziet je up en download als je er op klikt en kan in vista sidebar. Je kunt er ook op gaan hangen, en als je er op klikt krijg je klein schermpje. Houdt per dag, week, maand, jaar je down en up bij.

Maar weet niet of je dan ook kunt zien of andere mensen aan het downloaden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door NeoMe op 10-05-2009 21:24 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je ben niet de eerste die dit vraagt, en ook zeker niet de laatste. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je heel veel mogelijkheden vinden.

Beste mogelijkheid: een linuxservertje achter het modem zetten. Maar jij kunt niet vanaf je eigen PCtje zien hoeveel iemand anders binnenhaalt.

Handleidinkjes zitten bij de meeste programma's en topics, en zijn met wat eigen inzet goed zelf te vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe wil je dan het onderscheid maken tussen pc1 en pc2 en tussen netwerkverkeer en internetverkeer wat je niet kan omzeilen door een andere iprange/gateway/macadres op te geven? Voor alles een andere netwerkkaart in dat servertje stoppen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NetMeter voor windows. Overigens doet googelen op 'dumeter alternative + linux' o.i.d. wonderen.

• SMGGM
Lokale client software is dus geen oplossing, dat kan immers afgezet worden ;) Netlimiter was hier altijd wel goed voor, maar kan je dus ook afzetten.
Op de computers zelf heb ik geen macht om er iets op te zetten, ik mag dus ook niemand op beperkte rechten ofzo zetten zodat ze het niet afzetten. Het moet dus via server gebeuren.

Ik heb gambieter zijn raad opgevolgd en het forum eens afgezocht. Ik kwam tot volgende links:
http://cacti.net/what_is_cacti.php
http://oss.oetiker.ch/mrtg/
Nu is natuurlijk mij vraag (aangezien ik maar een beginneling ben): kan ik hiermee zien wat pakweg een bepaald Mac adres (of IP) heeft gedownload?
Moet ik dat installeren op een Linux dat een router is? Maakt dat uit welke 'router software' ik gebruik (misschien aanraders?)...

[ Voor 13% gewijzigd door SMGGM op 10-05-2009 21:53 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• SMGGM
Tja, wat moet ik dan doen om iets op die grafiekjes te krijgen ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55
Je kan natuurlijk kijken naar een managed switch, daar heb je normaal gesproken portcounters op.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tip gebruik astaro voor een thuis situatie kun je een gratis licentie krijgen. Hierin kun je alles zien en alles blokkeren wat je maar wilt. Kijk op de Astaro site eens op ASG. Met dit pakket kun je grafieken en lijsten zo laten zien en er is zelfs een live modus, dus mocht je snelheid inzakken kun je direct zien wie wat gebruikt en met welk protocol.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Wow wat een toeval zoiets zoek ik ook...

Ik ben aan het kijken voor internet via zo'n dongle ding maar doordat je met allemaal MB limieten zit vraag ik mij af hoe je dat kan berekenen.

Eigenlijk zoek ik iets dat het aantal MB's bijhoud van bv. de laatste dag, week, maand...

Daarmee wil ik een tijdje gaan internetten op mn gewone PC om zo te kijken wat ik gemiddeld verbruik aan MB's.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• SMGGM
bobsqaud schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:31:
Tip gebruik astaro voor een thuis situatie kun je een gratis licentie krijgen. Hierin kun je alles zien en alles blokkeren wat je maar wilt. Kijk op de Astaro site eens op ASG. Met dit pakket kun je grafieken en lijsten zo laten zien en er is zelfs een live modus, dus mocht je snelheid inzakken kun je direct zien wie wat gebruikt en met welk protocol.
Dat klinkt wel echt interessant. Ben het momenteel aan het downloaden en zal het zeker morgen testen. Het ziet er in ieder geval al rooskleurig uit :D

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
SMG525 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:47:
[...]

Dat klinkt wel echt interessant. Ben het momenteel aan het downloaden en zal het zeker morgen testen. Het ziet er in ieder geval al rooskleurig uit :D
Er zijn ook nog extra gratis opties erbij waar ik veel gebruik van maak zoals het Astaro Command Center, aangezien ik er 20 in beheer heb kan ik alles altijd zien van versie tot hoeveel Gb mijn Astaro heeft. Ze hebben nu ook een andere tool weet niet hoe het heet maar daar kun je wel 50 verschillende grafieken bekijken. ben het zelf aan het testen momenteel.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

crack_en_hack schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:41:
topic kaper :P

Daarmee wil ik een tijdje gaan internetten op mn gewone PC om zo te kijken wat ik gemiddeld verbruik aan MB's.
offtopic:
Ik gebruik dit al jaren, Netmeter, ideaal om bij te houden hoeveel je per dag/week/maand/jaar "verbruikt". En je kan een alarm af laten gaan als je een vooraf ingestelde limiet (zowel UL, DL of UL+DL) overschrijdt.

[ Voor 20% gewijzigd door Frentik op 10-05-2009 22:55 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Sssst niet doorvertellen hoor :D
Frentik schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:54:
[...]
offtopic:
Ik gebruik dit al jaren, Netmeter, ideaal om bij te houden hoeveel je per dag/week/maand/jaar "verbruikt". En je kan een alarm af laten gaan als je een vooraf ingestelde limiet (zowel UL, DL of UL+DL) overschrijdt.
Exact wat ik zoek _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat voor Linux een goed alternatief is is vnstat (http://humdi.net/vnstat/). Vnstat monitor een (of meerdere ;) ) interface, en houd per netwerk interfaces statistieken bij. Dit zijn onder andere dagelijkse / wekelijkse / maandelijke up & download, maar ook top 10 enzovoorts.

Ideaal als je een Linux server hebt staan, aangezien het gewoon command line gaat. Verder kun je met vnstat ook nog "live luisteren" op een interface, dwz dat je ziet hoeveel kilobyte er over dat interface heen gaat.

Totale statistieken van ALLE interfaces kan helaas niet, dat zul je zelf moeten optellen. Echter lijkt me dat ook niet relevant, als jij aangeeft dat het jou gaat om erachter te komen wie veel download.

Hopelijk kun je er wat mee!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Even via de scripting aproach:

iptables -A INPUT -j LOG

en dan je /var/log/messages laten afstruinen door een scriptje wat het telt en weer aan cacti / mrtg voert.

Zelfde kan natuurlijk met tcpdump op een interface.

En volgens mij is http://tud.at/programm/fwanalog/ en/of http://www.gege.org/iptables/ zo'n tooltje wat die logging voor je in een rapportje kan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainmaker op 11-05-2009 17:09 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Rainmaker schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:08:
Even via de scripting aproach:

iptables -A INPUT -j LOG
Is dat niet bijzonder inefficient? Dan schrijft iptables voor elk pakketje een entry naar een logfile.

Verder heeft iptables een quota filter:
code:
1
2
iptables -A FORWARD -p tcp -s 192.168.32.1 -o eth-internet -m quota --quota 1024000 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -p tcp -o eth-internet -j REJECT

Geeft de computer met ip 192.168.32.1 een quota van ongeveer 1mb naar het internet. Met behulp van iptables -L -v kan je zien hoeveel daarvan gebruikt is.

[ Voor 20% gewijzigd door Tim op 11-05-2009 18:11 ]

Verwijderd

Ik vind vnstat wel een heel mooi dumeter alternatief.

Verwijderd

Nog een vnstat aanhanger hier.
Pagina: 1