Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Snelheid op één Q6600 veel hoger dan op andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis hebben we twee Q6600 desktop computers, echter het valt me nu op dat één computer veel sneller is dan de andere. Lange tijd dacht ik dat het normaal was, dat de computer langzamer wordt bij het doen van meerdere zware processen tegelijk als unrarren, vmware 2x virtual machine, football manager 2009, utorrent tegelijk draaien.

Vandaag was ik actief aan het werken op de andere computer en had ik veel processen tegelijk draaien en de computer was hartstikke snel. Ik ben nu aan het twijfelen over mijn configuratie op de andere computer. Kan er mogelijk iets verkeerd staan waardoor de computer aanzienlijk trager wordt bij het unrarren of draaien van een VMWare VM? Football Manager, Outlook 2007 e.d. draaien dan enorm langzaam op één van de computers.

Ik zou graag weer snel kunnen werken op mijn hoofdcomputer en hoop dat jullie me het goede pad op kunnen wijzen.

Verwijderd

Specs?

Heb je ook tests uitgevoerd? Zo ja welke?
Wat zijn je bevindingen.

Zo van hij is sneller. Ja okay. Maar we kunnen er verder niets mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:04:
Thuis hebben we twee Q6600 desktop computers, echter het valt me nu op dat één computer veel sneller is dan de andere. Lange tijd dacht ik dat het normaal was, dat de computer langzamer wordt bij het doen van meerdere zware processen tegelijk als unrarren, vmware 2x virtual machine, football manager 2009, utorrent tegelijk draaien.

Vandaag was ik actief aan het werken op de andere computer en had ik veel processen tegelijk draaien en de computer was hartstikke snel. Ik ben nu aan het twijfelen over mijn configuratie op de andere computer. Kan er mogelijk iets verkeerd staan waardoor de computer aanzienlijk trager wordt bij het unrarren of draaien van een VMWare VM? Football Manager, Outlook 2007 e.d. draaien dan enorm langzaam op één van de computers.

Ik zou graag weer snel kunnen werken op mijn hoofdcomputer en hoop dat jullie me het goede pad op kunnen wijzen.
Geen last van spyware of virussen?
Enne zijn de systemen identiek aan elkaar kwa config?

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties Langzame PC
Antec Sonata III
ASUS P5K
Intel Q6600
Geforce 8800GT
2GB
500GB SATAII

Specificaties Snelle PC
ACER M3640
Intel Q6600
Geforce 8600
4GB
640GB SATAII

Er zijn verder geen tests uitgevoerd. Ook heb ik nog geen software gedownload die de snelheid mogelijk zou kunnen verbeteren. Ik neem liever geen risico's, daarbij is 70% van de software die zogenaamd je computer sneller maakt gewoon spyware.

Op beide computers heb ik wel een volledige virusscan gedraaid (McAfee geüpdate) en een spyware scan met Windows Defender en Hitman Pro. Hitman Pro heeft in het verleden weleens spyware gevonden die geen enkel ander programma vond, maar beide computers waren helemaal schoon.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 16:59
De beide systemen vergelijken is natuurlijk niet helemaal fair. Het zijn namelijk 2 verschillende systemen, met eigenlijk alleen de CPU als overeenkomst. Dit kan dus resulteren in een verschil in performance.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ben het eens met Mr. Inspire, verder heeft de snelle PC meer geheugen, wat de caching, wat vista graag doet, wat flexibeler maakt.

Tevens zou je de geheugentimings eens kunnen bekijken, probeer eens een programma als HWInfo32 te draaien. Ook de cache/fragmentatie/RPM van de harddisk kan heel erg uitmaken.

Daarnaast is er méér aan software dan virusscanners e.d.; wel/geen SP1/updates maakt ook heel erg uit!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie raden aan 2GB extra geheugen te kopen?
Verder zie ik niet in waarom de snelle computer sneller is, de specificaties van de langzame computer zijn beter.

Mijn Windows Vista is perfect geüpdate. Er staat de nieuwste Service Pack op en de laatste updates. Beide computers worden perfect bijgehouden.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Er valt niets conclusief te zeggen aan de hand van de gegevens die je hebt gegeven, draaiende processen, wát voor geheugen, wát voor harddisk, en zelfs in wat voor staat die harddisk zich bevind, er zijn gewoon te veel factoren die bepalend zijn voor de performance van een PC.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:24:
Specificaties Langzame PC
Antec Sonata III
ASUS P5K
Intel Q6600
Geforce 8800GT
2GB
500GB SATAII

Specificaties Snelle PC
ACER M3640
Intel Q6600
Geforce 8600
4GB
640GB SATAII
Volgens mij doet het het gewoon dat je een Acer PC hebt.
Niet om Acer te bashen, maar de meegeleverde Acer software crap vertraagt je PC aanzienlijk.

De tragere PC lijkt me gewoon een zelfbouw PC met een schone Windows installatie right?

Verwijderd

Topicstarter
De tragere PC is inderdaad een zelf-bouw PC met schone Windows installatie. De snelle Acer PC draait erg goed en is nog steeds erg snel. De onnodige software heb ik al verwijderd, maar de hoeveelheid onnodige vertragende software viel me enorm mee.

Het viel me gisteren op dat het geheugen op 400 mhz draait tijdens het bekijken van de CPU-Z specificaties. Mijn geheugen is 2GB PC6400 (800mhz). Moet dit niet sneller kunnen draaien dan 400 mhz op de Q6600?

Speedstepping staat overigens standaard wel aan, waardoor de processor standaard op 1.6 GHz draait in rustige toestand. Bij het actief bewegen van de muis verandert dit echter al in 2.4 GHz,

Indien overclocken een goede prestatieboost zou geven, vanwege hogere CPU-snelheid en hogere geheugen-snelheid, dan zal ik dit zeker overwegen. Ook overweeg ik een herinstallatie van Windows, maar dan met Windows 7 i.p.v. Windows Vista en de aanschaf van 2GB extra geheugen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:43:
Het viel me gisteren op dat het geheugen op 400 mhz draait tijdens het bekijken van de CPU-Z specificaties. Mijn geheugen is 2GB PC6400 (800mhz). Moet dit niet sneller kunnen draaien dan 400 mhz op de Q6600?
Je Q6600 draait default op 400, of je moet willen overclocken.
Overigens is VMware een leuke geheugenvreter, en dan zit je met 2GB al snel te swappen. Dat is trager ja.
Stop er eerst maar eens 2GB bij en ga dan nog eens testen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:43:
De tragere PC is inderdaad een zelf-bouw PC met schone Windows installatie. De snelle Acer PC draait erg goed en is nog steeds erg snel. De onnodige software heb ik al verwijderd, maar de hoeveelheid onnodige vertragende software viel me enorm mee.

Speedstepping staat overigens standaard wel aan, waardoor de processor standaard op 1.6 GHz draait in rustige toestand. Bij het actief bewegen van de muis verandert dit echter al in 2.4 GHz,

Indien overclocken een goede prestatieboost zou geven, vanwege hogere CPU-snelheid en hogere geheugen-snelheid, dan zal ik dit zeker overwegen. Ook overweeg ik een herinstallatie van Windows, maar dan met Windows 7 i.p.v. Windows Vista en de aanschaf van 2GB extra geheugen.
Printscreen van je processen zou helpen om dat te kunnen weten.
Dus printscreen plz? :)
Pagina: 1