Geluid van Samsung TV streamen naar Logitech geluidset

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-12 13:29
Hallo,

Ik ben van plan om op een niet al te lange termijn een Samsung LED tv te kopen (de Samsung UE40B7020) bijvoorbeeld). Aangezien ik reeds een Logitech Z5500 geluidsset heb (met meerdere ingangen) leek het me fijn om deze TV ook hierop aan te sluiten.

Het probleem wat ik heb is dat de controllerunit van de set op 10 meter afstand van de TV komt te staan.... Bij de plaats van de TV en bij de controller unit zijn netwerkverbindingen (UTP) aanwezig. Is het mogelijk om op een of andere manier het geluid van de TV op de geluidset te krijgen (eventueel via het netwerk)? Het fijnste zou zijn als ik ook 5.1 geluid kan streamen, hoewel dit niet perse een eis hoeft te zijn.

Verder heb ik nog een vraag over de streaming mogelijkheden
De TV ondersteund ook DLNA draadloos, als ik het goed begrijp is het mogelijk om een film die ik op mijn pc heb staan te streamen (via een netwerkverbinding) naar de TV. Mijn vraag hierover is, kan dit dan in HD kwaliteit gestreamed worden, en via welk medium gebeurd dit, via WIFI of via UTP???).

Mess with the best, die like the rest

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:15
Voor zover ik kan vinden in de specs van de tv, heeft de televisie geen audio-uitgangen. Dit houdt dan in dat het televisie geluid niet doorgestuurd kan worden van je TV naar je speakerset.

Wat betreft DLNA, volgens mij dient dat te gaan m.b.v. een wireless adapter die in je tv geplaatst kan worden.
Specsite: http://www.samsung.com/nl...UE40B7020WWXXN&fullspec=F

• ThaStealth
  • Laatst online: 11-12 13:29
Hoe kan het dan dat er geadverteerd wordt dat de TV Dolby Digital ondersteund, Dolby Digital geeft volgens mij toch aan dat het een 5.1 DTS stream aankan?

Er zit een UTP ingang op de TV volgens mij, kan DLNA daar geen gebruik van maken? Ik heb wel uitgevonden dat de UTP ingang gebruikt wordt voor Internet@TV (zeg maar widgets voor op de TV), het lijkt me toch sterk dat het alleen gebruikt wordt voor dat doeleinde?

Mess with the best, die like the rest

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik gok zomaar dat hij van dolby digital iets hoorbaars kan maken over de speakers. niet dat het er ook 6 kanaals uitkomt

Iperf

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Kijk of er een koptelefoon uitgang op die TV zit (zaten er vroeger vaker op, zal wel niet meer zo zijn :P), daar doe je een jack in met aan de andere kant van die kabel een rode en witte tulp. die sluit je aan aan een draadloos AV-zendertje, en die andere AV-zender/ontvanger hang je aan je Z5500.

Mijn 5 centjes X)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_digital.html
Dolby® Digital is a highly sophisticated and versatile audio encoding/decoding technology. Dolby Digital technology can transmit mono, stereo (two-channel), or up to 5.1-channel surround sound (discrete* multichannel audio).
Het kan, maar het hoeft dus niet zo te zijn dat als er Dolby Digital staat dat ze het gelijk over surround hebben.

Het is gewoon een digitaal signaal.

• Ferry34
  • Laatst online: 15-12 21:21
Het is niet zo moeilijk:

deze tv heeft een optical out en dus kan je hier een optische kabel op aansluiten (zo'n kabel waar licht doorheen gaat) en die kan je op je Logitech aansluiten

MAAR: hierdoor komt dan geen surround! Waarom? Dit heeft te maken met kopieerbeveiligingen en de tv downmixed dit naar stereo.

De specs van de tv geven inderdaad aan dat die dts aankan, hoe kan dat?
Wanneer je een zender bekijkt die dit ondersteunt, dan stuurt de tv wèl dts surround door! Denk aan DiscoveryHD, maar dat is weer alleen wanneer je via een cam module werkt of een interne hdtuner.

Zodra je gaat kijken naar films/games die worden afgespeeld vanaf een externe bron (xbox/dvd/ps3 etc), geeft de tv alleen stereo door.

Wat moet je doen? Je moet je apparatuur altijd direkt op je surround aansluiten voor het geluid en niet via je tv laat lopen. Met een 5.1 surround zet je sowieso de speakers van de tv uit!

Het nadeel is wel dat je dan je kabels moet switchen (daarom vroeg jij het natuurlijk), maar dat is niet anders. Je wilt echt niet naar een stereogeluid luisteren/gamen die over alle speakers wordt verdeeld. Vaak zit zo'n optie op een surround, maar dat heeft niets met echt surround te maken en is gewoon niet mooi.

Wanneer je meerdere optische kabels wilt aansluiten op je Logitech, kan je een optical switch kopen. Daarop kan je 3 apparaten met een optische kabel aansluiten en de switch sluit je aan op je Logitech. Dan hoef je geen kabels te verwisselen. Zo'n ding kost maar €10
http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html

Hoe en of surround werkt icm dnla weet ik niet.

Nog iets: als je een hdtv gaat kopen, dan moet je deze wel ècht gaan testen! Neem je xbox mee en ga gamen en neem ook dvd's van jezelf mee. Juist omdat je deze goed kent, weet je hoe het eruit moet zien.

Die Samsung led ziet er prachtig uit, maar je moet weten dat deze tv gebruik maakt van edge lit leds en dat is in vergelijking met echte leds 5 stappen terug in beeldkwaliteit.

Het grote voordeel van een led lcd is dat de leds in (ong 128) groepen kunnen worden gedoofd en daardoor wordt het contrast enorm verhoogd.
Het grote nadeel van conventionele lcd's met backlight is juist dat deze backlight niet in delen kan worden gedimd en wanneer deze wordt gedimd om een donker beeld weer te geven, ook de rest van het beeld en de kleuren worden gedimd. Ook de details in het zwart zijn dan totaal verdwenen. Dit is het beruchte dynamisch contrast. Waardeloze feature.

Led lcd's hebben dit probleem bijna niet meer. omdat deze local dimming hebben en dus apart kunnen worden gedimd. Het deel van het scherm wat donker moet worden wordt donker, terwijl andere delen hun kleur etc behouden. Een grote stap voorwaarts in beeldkwaliteit.

De edge lit leds echter, kunnen niet plaatselijk worden gedimd en verliezen het gehele voordeel van leds.
De zwartweergave is een stuk minder en details in het zwart verdwijnen. Laatst zag ik er eentje en het haar van de man in beeld was behoorlijk zwart. Het was echter een zwarte vlek, er was geen enkele afzonderlijke haar te zien!
Kijkhoek is ook minder.

Nogmaals: de tv ziet er strak uit en alles blinkt, maar probeer echt het beeld te testen! Er komen van Samsung wel weer echte led lcd's uit en ik zou daar s goed naar kijken als ik jou was.

Wees kritisch. Als je nog geen hdtv hebt, dan ziet iedere tv er op het eerste gezicht geweldig uit. Helemaal als ze in de winkel blu-rays of demo's draaien.
Echter, die demo's zijn speciaal zo gemaakt om de nadelen van een tv te verbloemen. De kleuren spatten er vanaf (onnatuurlijk) en de beelden zijn langzaam (ghosting).

Kijk naar zwart- en kleurenweergave, zit er nog detail in het zwart, motion resolution (blijft het beeld wel scherp bij snelle beelden, let op de lijnen), hoe is de kijkhoek (mits dit belangrijk is voor je, doe een stap opzij), hoe is het contrast etc.
Hoe ziet SD er uit? Test dit ook in de winkel en verander vooral de beeldinstellingen naar je eigen smaak.
Alle tv's in een winkel staan op dynamisch met 100% contrast en zo zal je m thuis nooit instellen.

[ Voor 67% gewijzigd door Ferry34 op 11-05-2009 19:11 ]

Pagina: 1