Areca 1222: Migrate Volume Raid Level

Pagina: 1
Acties:

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Topicstarter
Ik heb gister twee extra disks aan mn ARC-1222 gehangen en m'n RAID set laten expanden en migreren naar RAID6 (vanaf RAID5). Aan het begin van de migratie kreeg ik de vraag of ik ook de attributes van het Volume wilde laten aanpassen. Hier heb ik per ongeluk voor No gekozen, met als gevolg dat m'n Raid-Set nu in RAID6 staat, en m'n Volume in RAID5. Als ik naar Modify Volume ga, kan ik bij het Raid Level niet RAID6 kiezen, alleen 0, 3 en 5. Is er een manier om alsnog m'n Volume ook in RAID6 te krijgen?

P R N D

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39
Enige optie is om er nog een disk aan te hangen en dan te migreren naar raid6. Geen enkele andere optie is mogelijk verder om naar RAID6 te komen. Ik heb deze fout zelf ook ooit gemaakt, erg vervelend maar je controller heeft nu gewoon alle disks -1 met data volstaan.

Hoop voor jou dat je nog poorten vrij hebt.

Succes

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Nee ik heb helaas geen poorten meer vrij, er hangen nu 8 disks aan.

Is het niet mogelijk om er een disk uit te trekken en de inconsistent zijnde Raidset dan terug te converteren naar Raid5? Want dan zou ik later die 8e disk er weer aan toe kunnen voegen en het hele zooitje weer naar Raid6 kunnen converteren.

P R N D

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:20

John2B

I Love RAID5..!!

nose schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:55:
Nee ik heb helaas geen poorten meer vrij, er hangen nu 8 disks aan.

Is het niet mogelijk om er een disk uit te trekken en de inconsistent zijnde Raidset dan terug te converteren naar Raid5? Want dan zou ik later die 8e disk er weer aan toe kunnen voegen en het hele zooitje weer naar Raid6 kunnen converteren.
Nee, helaas...

RAID Level Migration gaat alleen indien er minimaal 1 disk wordt toegevoegd aan bestaande RAID set. Terug naar een disk minder is niet mogelijk. een disk eruit trekken (incomplete RAIDset) en je kan cruciale functies helemaal niet meer ter beveiliging van je DATA, laat staan terug converteren. GA geen gekke dingen uitproberen, je maakt erger dan het is.

Je bent niet de eerste bij wie dit gebeurd ;-(

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Okee bedankt voor de reacties. Er zit denk ik niets anders op dan de data kopieeren naar een Volume Set die wel in Raid6 staat en de oude dan te verwijderen. Zal wel even wat tijd kosten, maar dat moet ik er maar voor over hebben.

P R N D