Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 294614

Topicstarter
Allen,

Ik heb een sd kaart lezer gekocht om met mijn mbp mijn fotos te kunnen uitlezen van het kaartje. Ik gebruik het al een lange tijd maar sindskort krijg ik de melding dat ik alleen kan lezen van de kaart.

Om op te noemen:

Het is een externe SD kaartlezer (scandisk micromate)
Ik heb het met meerdere kaartjes geprobeerd
De schuif aan de zijkant met lock staat op unlocked.

Staan mijn rechten ofzo niet goed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:29

Emiel1984

Made in NL

Anoniem: 294614 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:46:
Allen,

Ik heb een sd kaart lezer gekocht om met mijn mbp mijn fotos te kunnen uitlezen van het kaartje. Ik gebruik het al een lange tijd maar sindskort krijg ik de melding dat ik alleen kan lezen van de kaart.

Om op te noemen:

Het is een externe SD kaartlezer (scandisk micromate)
Ik heb het met meerdere kaartjes geprobeerd
De schuif aan de zijkant met lock staat op unlocked.

Staan mijn rechten ofzo niet goed?
Dan is de 'schakelaar' in de kaartlezer kapot. De controller die hieraan verbonden zit denkt daarom altijd dat de geheugenkaart beveiligt is.

Edit: Je kan je kaartlezer openschroeven en kijken waar deze 'schakelaar' zit om deze door te verbinden om dit op te lossen. Je moet dan wel rekening houden dat elke geheugenkaart die je in de kaartlezer doet niet meer beveiligt is.

[Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 10-05-2009 19:52]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Emiel1984 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:50:
[...]

Dan is de 'schakelaar' in de kaartlezer kapot. De controller die hieraan verbonden zit denkt daarom altijd dat de geheugenkaart beveiligt is.
en dus kan ik een nieuwe kopen?

Ik ga het ff over bootcamp heenproberen. Dan weet ik meteen of het iets software of hardwarematigs is.

(overigens werk ik op macosx 10.5.6)

Update: Het lijkt inderdaad die controller te zijn. Onder windows trektie het ook niet.. Write protected geeftie aan.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 294614 op 10-05-2009 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:29

Emiel1984

Made in NL

Anoniem: 294614 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:52:
[...]

en dus kan ik een nieuwe kopen?

Ik ga het ff over bootcamp heenproberen. Dan weet ik meteen of het iets software of hardwarematigs is.

(overigens werk ik op macosx 10.5.6)

Update: Het lijkt inderdaad die controller te zijn. Onder windows trektie het ook niet.. Write protected geeftie aan.
De schakelaar output zit aan de zijkant van de SD-socket. Je kan dit makkelijk 'kortsluiten'. De connectors naar de pads van de SD kaart zitten enkel onder de socket. Er zitten 3(soms4) 'pinnen' aan de buitenkant van de socket. Een is schakelaar 'schrijfbeveiliging', een is van 'aanwezigheid' schakelaar en de laatste is een gedeelt punt waartussen beide andere pinnen worden gemeten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De topicstarter schrijft dat hij de lezer gekocht heeft, dan neem ik aan dat dit in een winkel was en dat het recent was. Als dat beide klopt, dan zou ik lekker terug gaan naar de winkel en niet zelf gaan knoeien. Leg in de winkel de situatie uit en dan zou het niet al te moeilijk moeten zijn om een nieuwe mee te krijgen. Toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inmiddels al een tijdje geleden. Ik gebruik dat ding al een maand of 4. Ik ga op zoek naar de bon.. Anders wordt het een nieuwe kopen (10 eu + sd kaart van 4 gig), heb ik meteen nog een kaartje erbij =)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee