Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerdvd 7.3U & blueray afspelen gaat niet icm radeon HD4850

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 18:39
Ik zit hier met een probleem waar ik zelf helaas niet meer uit kom ,

mijn systeem werkte prima met blueray afspelen , alleen na het uitwisselen van mijn X2600XT => HD4850 werkt het niet meer , ofwel krijg ik een BSOD met de melding dat ativvaxx.dll de boosdoener is , of ik krijg digitale ruis te zien met geluid .
Ik heb zelf al het volgende ondernomen om eruit te komen :
1: nieuwste drivers van ATI 9,4 , dit geeft exact hetzelfde beeld .
2: Powerdvd versie 9.0 geprobeert , dan crasht het geheel niet meer , maar ook krijg ik dan geen beeld meer in powerdvd en alleen nog maar geluid .
3: powerdvd versie 9.0 met oudere versie van ati drivers geprobeert , 8.7 , zelfde resultaat , weer geen beeld wel geluid .
4: powerdvd versie 7.3U er weer op en past weer BSOD of digitale ruis ,

Aangezien ik het geheel niet meer vertrouwde wilde ik wel eens 3dmark gaan draaien alleen lopen zowel 3dmark 2003 als 2005 vast bij het welkomst scherm en gaat niet verder .

bovendien heb ik alle tussenliggende keren alle drivers gedeinstalleerd en daarna gereboot alvorens nieuwe drivers / programma's te installeren en ook heb ik daarbij Ccleaner gebruikt , maar het resultaat is er niet ,
De films zelf spelen met de uitgebouwde videokaart in een ander systeem nog steeds prima af ,
Daar gebruik ik powerdvd 7.3 U met patch 3104a en ATI driverversie 8.6 .

Vraag 1 : kan de combinatie powerdvd met het afspelen van blueray films icm een HD4850 in windows XP uberhaupt werken ?
Vraag 2 : is mijn driver rommel nog te redden of moet ik aan een reinstall denken als beste mogelijke oplossing .
overige tips en trics zijn zeer welkom en mocht dit topic hier niet thuis horen , bij voorbaad excuses .

mijn systeem ziet er zo uit :
Athlon 5600+ , Msi K9N sli plat , 2GB mem , Sapphire HD4850 2 * DVI .
het andere systeem waar het wel werkt
Athlon 5050E , Msi K9A2CF-F , 4GB mem , club3d X2600XT 2*DVI , allebei WinXP SP3 + updates

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 13:04
welk scherm heb je er achter zitten? Krijg je nu niet het gezeur over hdcp?
Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection

Specs!

• Misterpc
of de schermen die ik eraan heb hangen HDCP compliant zijn weet ik zo niet , maar let wel , met een ouder type videokaart werkt het wel , en dit terwijl ATI hier ook expliciet aan heeft gegeven dat deze kaart ook HDCP ondersteund.
de schermen die eraan zitten zijn
1: Nec multisync 2170NX
2 : Acer TV 37"

even een tweetal updates , ik heb even gekeken of mijn monitor hdcp ondersteund ,maar kan hier zo op de site niets van vinden .
Ook heb ik nog even het een en ander aan films getest en mij valt op dat sommige niets doen andere alleen het menu tonen met geluid en dan de film alleen het geluid en dat sommige films het compleet wel doen .
Het enige is dat ik zo niet kan terugvinden waarom dit zo is , het is tenslotte alleen een andere videokaart wat hier de oorzaak van is / lijkt te zijn .

[ Voor 44% gewijzigd door Misterpc op 10-05-2009 22:11 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 21:20
Misterpc schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:31:
of de schermen die ik eraan heb hangen HDCP compliant zijn weet ik zo niet , maar let wel , met een ouder type videokaart werkt het wel , en dit terwijl ATI hier ook expliciet aan heeft gegeven dat deze kaart ook HDCP ondersteund.
de schermen die eraan zitten zijn
1: Nec multisync 2170NX
2 : Acer TV 37"

even een tweetal updates , ik heb even gekeken of mijn monitor hdcp ondersteund ,maar kan hier zo op de site niets van vinden .
Ook heb ik nog even het een en ander aan films getest en mij valt op dat sommige niets doen andere alleen het menu tonen met geluid en dan de film alleen het geluid en dat sommige films het compleet wel doen .
Het enige is dat ik zo niet kan terugvinden waarom dit zo is , het is tenslotte alleen een andere videokaart wat hier de oorzaak van is / lijkt te zijn .
Deinstalleer je ati drivers en gooi driver cleaner erover heen en install dan de meest recente drivers. Wellicht dat dat kan helpen, ik had met een HD3450 last van dat ik regelmatig geen beeld kreeg bij films maar na een reboot (soms 2) weer wel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Misterpc
ik ben even met driver cleaner bezig geweest ,

maar het installeren van drivers versie 8.7 of 9.4 gaat verder goed .
Alleen kan ik dan zowel geen 3dmark aan het draaien krijgen , opstart scherm blijft hangen met hoge cpu load , en powerdvd doet het dan ook niet , soms alleen geluid en een menu en soms een blauw scherm met de verwijzing naar ativvaxx.dll.

ik zit er nu aan te denken een reinstall te doen , zijn er mensen bij wie de volgende combinatie wel werkt en dan vooral welke versie van oa ati drivers en powerdvd.

ik heb ondertussen een clean reinstall gedaan en zowaar , 3dmark doet het weer , maar powerdvd 7.3 ultra + ati catalyst 9.1 of 9.4 of 8.7 blijven problemen geven zoals bsod ativvaxx.dll of gewoon digitale ruis .

zijn er mensen die blu ray films kijken in windows XP met een ati hd4850 bij wie het werkt dan wil ik graag weten met welke drivers en welke versie van powerdvd ze dat doen .

alle tips zijn welkom .

[ Voor 26% gewijzigd door Misterpc op 16-05-2009 11:52 ]