Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iso's automatisch uitpakken, map monitoren

Pagina: 1
Acties:

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 15:14
Mijn gedownloade films worden automatisch verplaatst naar de netwerkschijf. Vanaf daar kan ik ze dan streamen naar m'n PS3. Probleempje als het een ISO is, die leest m'n PS3 niet. Nou ben ik daarom op zoek naar een programmaatje dat een map als het ware monitort, en dus elke 2 minuten kijkt of er een ISO in staat. Als dat het geval is, pakt ie 'm automatisch uit, en als het even kan, gooit ie de ISO weg.

Ik heb met Google wel dit gevonden, maar die werkt alleen op RAR en ZIP. Heb ik in dit geval dus niks aan...

Bestaat een dergelijk programmaatje of moet ik het handmatig doen?

Verwijderd

isohunt unpackt die dingen, maar voor de rest..

• FormallyUnknown
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-11 10:29
Deze zou moeten werken (niet getest trouwens): AutoExtract 3

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
als je nog een progje vind je de .iso renamed naar .rar, mischien dat dat wel werkt, met winrar, 7zip enzvoorts kan je ook iso's en bin bestanden e.d. openen, mischien met dit progje ook wel.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien dat je wat met RarSlave kunt. Die kan een map monitoren.

Maar ik weet niet of het met een .iso werkt. Misschien werkt het pas als je het renamed naar .rar

Je kunt het hier downloaden:

http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=8956

• endness
Autoextract geprobeerd, werkt prima. Prima als in: pakt uit. Ik heb hem nu geconfigureerd met 7z, maar dat is een beetje laggy. Ik ga nu proberen de commandline in te stellen voor Winrar, kijken of dat beter werkt.

Iemand die me daarbij misschien bij kan helpen? De commandline van 7z is:

x -p -y -o"%d" "%s"

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 10:37
Als je NAS op Linux draait kun je ook zelf een script in elkaar draaien en via cron elke X minuten laten draaien, voordeel daarvan is dat het uitpakken niet ook nog via het netwerk moet en dat is dus veel sneller (+ minder load op je netwerk). Zelf gebruik ik ook zo'n oplossing op mijn Openfiler NAS en dat werkt perfect!

Verwijderd

TargetX schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:26:
Als je NAS op Linux draait kun je ook zelf een script in elkaar draaien en via cron elke X minuten laten draaien, voordeel daarvan is dat het uitpakken niet ook nog via het netwerk moet en dat is dus veel sneller (+ minder load op je netwerk). Zelf gebruik ik ook zo'n oplossing op mijn Openfiler NAS en dat werkt perfect!
Waarom zou je dan nog uitpakken? Je mount gewoon de ISO als je hem nodig hebt...

• endness
Klinkt leuk, en ik geloof best dat dat een stuk efficiënter is, maar van programmeren (zeker in Linux) heb ik totaal geen kaas gegeten. Snelheid doet er opzich niet toe, al is sneller natuurlijk altijd beter.

Ik denk dat ik het voorlopig op deze manier laat draaien, al dan niet met Winrar, en als ik ooit eens wat tijd heb om e.e.a. uit te pluizen, ik misschien wat op het dingetje zelf laat draaien.

Toch bedankt voor je moeite ;)

@Cheetah, zou opzich ook kunnen, maar ik wil met FAT32 werken. Iso's van 4+ GB krijg ik er dan dus niet naartoe... Bedenk me net dat TargetX' methode dan ook niet werkt.

Ik kan eventueel ext2/3 gebruiken, kistje draait namelijk inderdaad op Linux, maar daarmee is hij ook de enige hier in huis: de rest allemaal Windows. Tuurlijk zijn er zat programmaatjes om vanuit Windows ext2/3 te benaderen, maar als er dan ooit eens iemand hier met een laptop langs komt en even foto's wil bekijken (die er ook op staan), moet hij dus eerst dat tooltje installeren. Vandaar dat ik voor FAT32 ga :)

[ Voor 40% gewijzigd door endness op 10-05-2009 19:36 ]

Pagina: 1