Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Pagina: 1
Acties:

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 07:12
Ruim een week terug kreeg ik een mail van Visa dat ze mijn rekeningoverzicht niet meer konden versturen op mijn gebruikelijke mail adres van planet.nl. Mijn mail account (1 vd 2 mailboxen) bleek om technische reden geblokkeerd. Na enig bellen is de mailbox opnieuw vrijgegeven, maar eindigend op @kpnmail.nl ipv @planet.nl . Ik was dus nog steeds niet te bereiken van buitenaf. Weer gebeld en nu blijkt dat men wel mijn technische mailbox naam kon herstellen: naamgetallen@planet.nl, maar niet mijn nette familienaam@planet.nl. Gevolg van dit alles, ik ben dus bij al mijn contacten volledig onbereikbaar geworden. Daar komt bij dat ik juist dit mail adres gebruikte voor mijn 'serieuze contacten' zoals banken en bedrijven, terwijl ik mijn andere gebruikte voor fora ed...

Reactie van de technische helpdesk, we begrijpen uw probleem, maar uw alias is geheel uit het systeem verdwenen en we kunnen hem niet meer voor u aanmaken op @planet.nl we kunnen alleen nog aliassen aanmaken op @kpnmail.nl. In de webomgeving van KPN kan ikzelf inderdaad alleen aliassen aanmaken eindigend op @kpnmail.nl de webmail omgeving logd ook automatisch in onder @kpnmail.nl.

Ik wordt doodziek hiervan. Nu was ik net een paar maanden van een bijna één jaar durend abonnement probleem af bij kpn, wat me handen vol tijd heeft gekost, nu wordt ik opgezadeld met een schijnbaar onoplosbaar probleem, wederom door KPN zelf veroorzaakt.

Lekker is dat, bedrijven nemen elkaar over, vervolgens veroorzaken ze zelf problemen met domein namen en de klant zit met de onherstelbare schade. Het komt er dus op neer dat iedereen die een mail account heeft bij planet.nl min of meer vogelvrij is. Zodra er technische problemen ontstaan waarbij de domein naam @planet.nl in het spel is, is de kans vrij groot dat men de oude mailbox alleen maar kan herstellen naar een @kpnmail.nl mailbox.

Ik heb ondertussen wel het idee dat het aanmaken van een mailadres bij google oid, veiliger is. Je blijft tenminste bereikbaar ook bij problemen met ADSL, abonnementen of ander geduvel bij een provider als KPN.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RedGolf schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:28:
Ik heb ondertussen wel het idee dat het aanmaken van een mailadres bij google oid, veiliger is. Je blijft tenminste bereikbaar ook bij problemen met ADSL, abonnementen of ander geduvel bij een provider als KPN.
Gmail en hotmail hebben hetzelfde probleem: je blijft afhankelijk van de grillen van een andere partij. De verstandigste oplossing (maar niet gratis) is een eigen domein met mailhosting nemen, dat blijft altijd hetzelfde zolang je de rekening betaalt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Sowieso is het niet handig om het mailadres dat je krijgt van een ISP te gebruiken voor serieuze zaken. Het is voor de ISP geen business case om goede mail aan te bieden (denk aan goed geconfigureerde mailservers, goede spamfiltering etc), je adres is gebonden aan het bedrijf van je internetaansluiting (als je overstapt is je adres weg) en meestal is het versturen van mail van buiten het netwerk van de ISP alleen mogelijk via webmail.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RedGolf
Ik ben geen zakelijke gebruiker, dus een eigen domein + mailserver etc..kan wel maar is wat over de top. Ik heb trouwens een domein etc.. gehad, vanwege een website hobby, maar die heb ik gesloten :?

In dit geval is vooral het probleem dat KPN diverse providers heeft overgenomen, dat gaat in principe geruisloos, totdat men fouten maakt met domeinnamen en aliassen, die men vervolgens niet meer op de oude naam kan/wil herstellen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gertvdijk schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:36:
Sowieso is het niet handig om het mailadres dat je krijgt van een ISP te gebruiken voor serieuze zaken. Het is voor de ISP geen business case om goede mail aan te bieden (denk aan goed geconfigureerde mailservers, goede spamfiltering etc), je adres is gebonden aan het bedrijf van je internetaansluiting (als je overstapt is je adres weg) en meestal is het versturen van mail van buiten het netwerk van de ISP alleen mogelijk via webmail.
De meeste mensen vinden het toch wel vrij belangrijk dat hun adres bij de provider werkt, en het is een reden voor klanten om niet over te stappen. Dus dat het geen business case is voor een ISP klopt niet. De meeste ISP's bieden ook gewoon alleen mailboxen aan (zonder dat je een ander product erbij moet nemen).

Maar ik zou het nog een keer proberen bij KPN. Ze kunnen het wel veranderen, maar niet iedereen kan het meer omdat hun tools schijnbaar aangepast zijn voor het KPN domein. Maar er is natuurlijk altijd wel iemand die een aliasje rechtstreeks in de database aan kan maken, de vraag is alleen of die dat wil doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Om die reden heb ik een eigen domein. vaak genoeg meegemaakt en ook bij verhuizingen enz, telkens ander mailadres (@provider.nl)

Domeinnaam kost vrijwel niets, en desnoods forward je t naar de mailbox van de provider die je op dat moment hebt. Kost je <15 eur/jaar gok ik, en bespaart je zooi ellende.

Verwijderd

Ik heb om die reden een 12-tal jaar geleden een (gratis) account genomen bij GMX. Dit is een duitse provider die al jaren een zeer degelijke service aanbiedt. Het grote voordeel van een internetprovider onafhankelijke emailservice is dat bij verhuizen of veranderen van provider je toch hetzelfde emailadres blijft behouden.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

RedGolf schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:23:
In dit geval is vooral het probleem dat KPN diverse providers heeft overgenomen, dat gaat in principe geruisloos, totdat men fouten maakt met domeinnamen en aliassen, die men vervolgens niet meer op de oude naam kan/wil herstellen.
Ze kunnen het prima herstellen voor je, het is geen rocket science ofzo. Mogelijk gaat het een beetje tegen hun procedures in, ik gok in de richting dat ze zien dat het adres in gebruik is geweest en dat ze het ter bescherming niet opnieuw uitdelen. In dit geval onterecht natuurlijk want het zou terug gaan naar de oorspronkelijke 'eigenaar'.
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:42:
Ik heb om die reden een 12-tal jaar geleden een (gratis) account genomen bij GMX.
Die geen enkele verplichting heeft tegenover jou om deze dienst over 5 jaar nog aan te bieden. Behalve als je elk jaar van provider wisselt zit je totaal niet beter bij GMX dan bij je eigen provider.

Een eigen domein is inderdaad het makkelijkste en het betrouwbaarste. Je kan bijvoorbeeld voor een [familienaam].nl/eu/ietsanders gaan, dan kan je gelijk meerdere mensen helpen aan een goed adres :)...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:42:
Ik heb om die reden een 12-tal jaar geleden een (gratis) account genomen bij GMX. Dit is een duitse provider die al jaren een zeer degelijke service aanbiedt. Het grote voordeel van een internetprovider onafhankelijke emailservice is dat bij verhuizen of veranderen van provider je toch hetzelfde emailadres blijft behouden.
Dan ben je nog steeds afhankelijk van een provider. Ik heb een Google Apps account, het verschil met een normaal Gmailaccount is dat ik een andere provider kan gaan zoeken met hetzelfde e-mailadres als Google de voorwaarden, prijzen of service veranderd.

Ik heb dan ooit voor een .tv domein gekozen wat iets duurder is, maar een .nl domein kost echt bijna niks. Voor 6 euro per jaar heb je al een registratie.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 10-05-2009 23:27 ]

/▌

• RedGolf
Ik zal nog eens het telefoon nr opsnorren van een directe account manager die me een paar maanden teug geholpen heeft om mijn abo ellende eindelijk op te lossen, nu eens vragen of ze mijn oorspronkelijke email adres weer in ere kunnen herstellen.

Voor het overige zal ik toch eens gaan overwegen hoe voortaan mijn mail te gaan beheren, want ondanks dat ik de afgelopen ruim 10 jaar geen problemen heb gehad bij planet, heb ik het afgelopen jaar heel wat uren aan de telefoon gezeten om de nodige abo ellende recht te brijen en nu dit weer.

Maakt het nog veel uit waar je ergens een domein+mail server onderbrengt, ik heb niet echt de behoefte aan een website ed.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RedGolf schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:11:
Ik zal nog eens het telefoon nr opsnorren van een directe account manager die me een paar maanden teug geholpen heeft om mijn abo ellende eindelijk op te lossen, nu eens vragen of ze mijn oorspronkelijke email adres weer in ere kunnen herstellen.

Voor het overige zal ik toch eens gaan overwegen hoe voortaan mijn mail te gaan beheren, want ondanks dat ik de afgelopen ruim 10 jaar geen problemen heb gehad bij planet, heb ik het afgelopen jaar heel wat uren aan de telefoon gezeten om de nodige abo ellende recht te brijen en nu dit weer.

Maakt het nog veel uit waar je ergens een domein+mail server onderbrengt, ik heb niet echt de behoefte aan een website ed.
Nee, je zou je mail dan ook via Google Apps kunnen laten lopen. Het werkt (bijna) hetzelfde als een normaal Gmailadres maar dan onder je eigen domein en het kost verder niks. En als Google dan rare dingen gaat doen dan kun je altijd je domein naar een andere mailomgeving overbrengen (wel zorgen dat je dan ook een lokale kopie hebt van je mail en niet alleen gebruik maakt van de webmail, de mail af en toe binnenhalen met pop3 voldoet daarvoor).

/▌

• RedGolf
Vandaag heel wat gebeld met een direct nummer van de klantreactie dienst en waarempel, men heeft nu wel een techneut gevonden die in staat was om de @planet.nl alias toe tevoegen aan mijn mailbox. Via het oorspronkelijke mailadres komt alles weer binnen, alleen wanneer ik via webmail iets verstuur wordt er @kpnmail.nl gebruikt en dat was kennelijk niet te verhelpen.

Ik ben in iedergeval weer bereikbaar, maar dit 2e incident in een paar maanden tijd heeft me wel aan het denken gezet. Ik ga boven genoemde adviezen eens bekijken.

In iedere geval bedankt voor de opbouwende reacties d:)b

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
De echte tweaker regelt het zelf ;)

Maar mail etc zou ik inderdaad los maken van je internettoegang. Verhuizen naar een gebied waar die niet kan leveren, of in jouw geval, overname/fusie met onwillige IT systemen, brrr. Daar wil ik niet van afhankelijk zijn.

Om die reden doe ik het zelf :) Eigen colo bakje met domein/site/mail. Daarmee kun je ook zelf bepalen wat je wilt met antivirus & antispam.

Edit; typo's & aanvulling

[ Voor 13% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 11-05-2009 19:52 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1