• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 11:20

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hi heb win 2003 en gebruik die voor mijn home server
Welke prima werkt op een klein probleem na.

Als ik een remote desktop op start begint hij een nieuwe remote sessie ipv in te loggen op de console, en daar bij alle programaas nog een keer opstart die al in de console draaien.

Is er een manier waar mee ik rechtreeks en alleen op de console kan inloggen?

Dit via rechtstreks naar de betreffende sessie in te loggen of door het uitschakelen van de mogelijkheid van meerdere sessies.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mstsc /console (of mstsc /admin vanaf de nieuwe RDP client v6)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afhankelijk van de versie van je RDP client de parameter /console (oudere versies) of /admin (nieuwere versies) meegeven op de commando regel, bijvoorbeeld:

mstsc /console /v:mijnserver

edit: spuit 11

En voor het geval je RDP bestanden gebruikt, zet dan de volgende regels in je bestand:

connect to console:i:1
administrative session:i:1

Wederom is de eerste voor de oudere versies en de tweede voor de nieuwere, maar het kan geen kwaad om beide er in te zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door MegaTronics op 10-05-2009 16:59 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Via de Group Policy Editor kun je het maximale aantal sessies per gebruiker limiteren tot één.
Start --> run --> gpedit.msc --> Computer Configuration --> Administrative Templates --> Windows Components --> Terminal Services --> "Restrict TErminal Services users to a single session" op Enabled zetten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

marcieking schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:01:
Via de Group Policy Editor kun je het maximale aantal sessies per gebruiker limiteren tot één.
Start --> run --> gpedit.msc --> Computer Configuration --> Administrative Templates --> Windows Components --> Terminal Services --> "Restrict TErminal Services users to a single session" op Enabled zetten.
Op zich precies wat de TS wil, maar uit ervaring weet ik dat het niet handig is. Zo had ik een keer mijn console sessie vast zitten en toen kon ik via een tweede sesie alsnog de console sessie de nek omdraaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik werk nooit als Administrator, en gebruik het Admin-account voor wat jij zegt. Ik kan me echter voorstellen dat je het wel zou willen doen, dan werkt dit inderdaad niet.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 11:20

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Tnx voor de uitleg heren, zal het vanavond meteen uitprobeeren of ik het zo werkend krijg zo als ik het wil :D

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1