Toon posts:

USB in macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb in m'n auto een radio waar ik een usbstick op aan kan sluiten en zo mp3 bestanden kan beluisteren in m'n auto. Normaal vulde ik deze usbstick via mijn windows laptop, maar nu heeft deze plaats gemaakt voor een macbook. Dit geeft echter een probleem. Zodra ik de usbstick in m'n macbook stop komen daar een aantal bestanden en mappen op te staan, zoals: een map genaamd .spotlight-v100, een map genaamd .trashes, een bestand genaamd .trashes etc.

De radio herkend albums doordat de mp3 bestanden in mappen geplaatst zijn. Maar doordat m'n macbook ook deze bestanden en mappen plaatst raakt heel mijn radio van slag en kan de meeste mappen met mp3 bestanden niet meer afspelen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een usbstick in m'n macbook kan stoppen zonder dat deze mappen en bestanden er ongevraagd op geplaatst worden?

Uiteraard heb ik ook al google gebruikt. Zo bleek dat als ik een bestand aan maak genaamd: .metadata_never_index dat de map .spotlight-v100 niet meer aangemaakt word, maar dit is maar een gedeeltelijke oplossing.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Probeer eerst de usb stick eens te formatteren met je macbook. Waarschijnlijk zal je radio HFS niet ondersteunen, dus gebruik een ms-dos structuur. (gebruik het programma schijfhulp programma, te vinden via spotlight.)

Maar ik moet zeggen dat ik dit met mijn Windows (FAT) geheugensticks nog nooit problemen heb gehad met mijn iMac.

No Shame, only Fame!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

YellowCube

Wait...what?

je moet in Spotlight even instellen dat je USB stick niet geindexeerd wordt.
System Preferences --> Spotlight --> Privacy

(moet je wel even de USB stick in je Macbook doen).

die .trashes map zou ik even niet weten hoe je die kwijt raakt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
met FinderCleaner kan je de .Trashes, .DS_Store en dergelijke verwijderen van je externe devices. Ik denk niet dat je kan verhinderen dat die bestanden aangemaakt worden.

edit: bij nader inzien blijkt de laatste versie hiervan al enkele jaren oud te zijn, en het lijkt nergens meer te vinden op 't net...

[ Voor 29% gewijzigd door SyncMaster op 10-05-2009 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eerst de usb stick eens te formatteren met je macbook
De usbstick is uiteraard via het schijfhulp programma geformateerd naar FAT.

[/quote]Je moet in Spotlight even instellen dat je USB stick niet geindexeerd wordt[quote]

Dat kan je instellen maar werkt enkel als de usbstick al is geindexeerd. Dus staan de bestanden van spotlight al op de usbstick. Verwijder ik deze, dan indexeerd hij de usbstick weer eenmalig en worden de bestanden weer geplaatst, waarna deze pas een volgende keer over word geslagen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

.DS_Store files worden aangemaakt als een filesystem dat geen resource-forks ondersteunt, wordt geopend in Finder. In de .DS_Store files wordt o.a. informatie opgeslagen over icon-grootte, previews, etc. Een tool als BlueHarvest (geen freeware :( ) kan het verwijderen van deze files automatiseren.

Launching containers into space

Pagina: 1