[Windows 7] Lage CPU Usage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb gisteren nacht de RC van Windows 7 geinstalleerd, en ben zeer tevreden met hoe stabiel hij draait in vergelijking tot mijn gamelle Vista set-up die ik hiervoor had.

Ik heb aardig wat dingen in msconfig uitgeschakeld die weer lekker nutteloos zaten te draaien maar buiten dat vrij weinig nog hoevn te veranderen.

Een probleem waar ik op gestuit ben is dat mijn CPU gebruik ernstig laag is voor de set-up die ik draai.

http://img17.imageshack.us/img17/6269/90321060.jpg

hij staat in windows zelf over het algemeen gewoon op 0-1% ookal ben ik bezig met muziek, msn, websites en andere lichte dingen tegelijkertijd.

In mijn vorige vista(32 bits) had ik hier tussen de 8-15% op z'n minst.

1. Moet ik mij hier zorgen over maken?
2. Wat zou dit kunnen veroorzaken, mischien uitgeschakelde services?

Mijn systeem:
MSI K9N SLI V2
Transcend 4GB DDR 2 / 800 Mhz
AMD AM2 5000+
Club 3D ATI HD4850 512MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarom zou dat in hemelsnaam een probleem zijn ?
Lijkt me alleen maar mooi :)

Misschien dat je nu het gebruik van maar 1 cpu ziet ? of "kernel tijden" zijn niet meegerekend.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wacht even, ik zie het probleem niet? Is toch lekker zo?

En ik weet niet welke services je uitgeschakeld hebt?
Overigens schakelt windows 7 sommige services pas in als ze écht nodig zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik zou me zeker geen zorgen maken om het feit dat je processor niks te doen heeft. Opvallend is het wel inderdaad.
Ik zie wel een piek in het gebruik in je screenshot. Probeer zelf eens wat belasting te genereren en kijk hoe hij daar op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als alles lekker snel loopt dan is er geen reden om je zorgen te maken. (Als alles traag loopt en het CPU gebruik is laag dan wel.)

Misschien scheelt het dat je Aero ("3d view") hebt uitgeschakeld, dat gebruikt ook wel wat meer CPU dan zonder.

[ Voor 30% gewijzigd door CoolGamer op 10-05-2009 14:45 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb er nog even mee zitten klieren, en in normaal windows gebruik hangt hij tussen de 0-5% in.

Ik vond het zo laag dat ik dacht mischien mijn cpu een beetje kapot gemaakt te hebben ofzo, had er een beetje mee zitten overclocken wat hij neit zo heet leuk vond hehe. (of ik kan het gewoon niet natuurlijk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kapotte of slechte CPU kan nooit zorgen voor laag CPU-gebruik, als de CPU kapot is krijgen je problemen (lees: vastlopers; BSOD's of gewoon een niet bootende PC, meestal dat laatste).
Pagina: 1