Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Worms 4] StarForce maakt spelen op W7 onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Precies zoals het er staat, ik heb een legale versie van Worms 4 liggen, die met geen mogelijkheid aan de praat is te krijgen op Windows 7 omdat de gebruikte versie van Starforce niet meer ondersteund wordt. Ik heb compatibiliteits modi van 95 tot Vista SP2 geprobeerd, en windows 2000 kwam het verst, namelijk tot in het menu en het maken van een team, maar het spel zelf vertikt hij alsnog. Dit was overigens met een No-DVD patch, want mijn hele windows 7 raakt beschadigd (hij gaat automatisch systeemherstel doen zonder mijn tussenkomst) als ik hem Starforce volledig laat installeren.

Na 6x opnieuw installeren, 3x zonder 3x met no-DVD en alle compatibiliteitsmodi, weet ik echt niet meer of het nou mogelijk is om het spel überhaupt nog te spelen op windows 7.

Specs:
Windows 7 build7100 64 bit
Core i7 920 @ stock
Sapphire radeon 4890 @ stock
Heb de legale DVD en een torrent image gebruikt, maakte geen verschil
andere specs zijn niet echt boeiend gok ik

Iemand toevallig de gouden tip?

• hugoy
*bumpje* :)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dat is het nadeel van die kopieerbeveiligingen, zodra er een nieuwe versie van het besturingssysteem uitkomt werkt de software niet meer en ben je afhankelijk van de fabrikant voor een fix.

Ze hebben op hun site wel een en ander staan: http://www.star-force.com/support/users/windows7/
Als het spel niet te oud is, werkt het misschien.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• hugoy
Daar staat inderdaad dat programma's onder 3.07 niet werken, Worms 4 is natuurlijk weer precies 3.05 :P Maar ik krijg het dus zelfs met no-dvd patch niet werkend

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Fijn altijd, dat soort kopieerbeveiliging. Je zou wellicht nog kunnen proberen om een rip te downloaden, aangezien dat een complete versie van het spel is die je vaak met slechts een registersleutel aan de gang kan krijgen.

Wat bij mij wel eens hielp bij een dwarsliggend origineel spel was dat ik de files zelf vanaf de cd in een map kopieerde en er toen een no-cd patch overheen zette. Het kan zijn dat je verschillende moet proberen omdat ze niet allemaal even goed zijn.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen