Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan mijn pc te upgraden. ATM zit er DDR 2 geheugen van 800mhz in, en een Q6600 Quad core (2.4Ghz) De Cpu doet het goed, maar ik zou graag over willen stappen naar DDR 3 geheugen.

Nu had ik dit geheugen op het oog: pricewatch: Kingston HyperX KHX16000D3T1K3/6GX

Nu zit ik alleen met 1 probleem: ik kan maar geen moederboard vinden die triple channel ondersteund (en niet te duur is), en die een socket 775 heeft.

Heeft iemand een tip?

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Die borden bestaat niet voor socket 775 ;) DDR3 geheugen brengt niet automatisch triple channel mee. Dit is iets wat alleen bij de Core i7 zit, deze processoren passen alleen op socket 1366.

In jou geval zal je het bij Dual channel moeten laten, of over stappen op een systeem met een Core i7 :P

[ Voor 22% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-05-2009 14:05 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ja maar dat grapje werd me net iets te duur :P Dus dan koop ik wel een mobo'tje voor 100 euro, en dan maar niet triple channel :P Ik upgrade later wel naar I7 :P

Zoals ik zij, de bottlenek is nu het te slome geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
thijsdal schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:06:
Ja maar dat grapje werd me net iets te duur :P Dus dan koop ik wel een mobo'tje voor 100 euro, en dan maar niet triple channel :P Ik upgrade later wel naar I7 :P

Zoals ik zij, de bottlenek is nu het te slome geheugen :P
Het is denk ik niet de moeite waard om alleen voor DDR3 geheugen een nieuwe moederbord te halen, zo groot is de prestatie winst nu ook nou niet tussen DDR2 en DDR3. Je kunt dan beter extra DDR2 geheugen aanschaffen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

thijsdal schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:06:

Zoals ik zijzei, de bottlenek is nu het te slome geheugen :P
Wat een onzin. Waarom zou dat geheugen nou een bottleneck zijn? Onderbouwen dat soort zaken. Dit komt nogal ondoordacht over..

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jouw Q6600 heeft een FSB van 266MHz (1066MHz effectief), wat een bandbreedte van 10,6GB/s met zich meebrengt. Opdat je geheugen geen bottleneck zou zijn, heb je dus minstens PC5300 (667MHz) DDR2 nodig in dual channel. Het is dus onzinnig om alleen voor DDR3 een nieuw moederbord te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Triple Channel bestaat alleen op de i7, niet voor een socket 775 systeem.
Verder is het zo dat het me heel sterk lijkt dat je geheugenbandbreedte tekort komt voor je systeem, als je in dual channel draait heb je meer dan zat bandbreedte.
Pagina: 1