Hey mensen,
Na veel op internet gezocht te hebben bij allemaal site's leek tweakers me tog echt een goed forum om me reis in hardware land te starten zeg maar
Ik ben bezig me ouwe pc te upgraden naar goed werkende muziek machine. Ik heb hiervoor een sterkere processor nodig dan die wat ik nu erin heb zitten ( d925 @3.00ghz ) en ben dus verder gaan kijken naar me upgrade mogelijkheden. Ik heb zelf voor beter geluid en beeld gekozen voor de video kaart van ATI namelijk de Sapphire HD4670 ( 1GB DDR3 ). Ben zeer tevreden over deze upgrade en ben daarna gaan kijken tijdens kracht van me computer dus de processor. Ik heb beetje online nagezocht wat de mogelijkheden waren wat ik heb en dan kom ik tog uit bij de e5200. Ik heb deze dan ook besteld 2 dagen geleden en wacht nu af op de levering ( maandag of dinsdag zou die hier moeten zijn ). Nu heb ik het volgende probleem, zoals veel noobs die iets proberen voor de eerste keer heb ik totaal vergeten naar alle eisen van deze processor te kijken kwa moederbord. Dus met andere woorden ik heb alleen naar de voor de hand liggende info gekeken en daarop ervan uitgegaan dat de processor wel zou passen op mijn moederbord. Nu kreeg ik gisteren wat dinge te horen dat het kan zijn dat mijn mobo deze processor helemaal niet ondersteunt en toen ben ik beetje research gaan doen om te kijken wat me nu als optie overbljft, doorsparen en nog een betere mobo erbij halen?? Of kan iemand me hier gerust stellen met een bevestiging dat deze processor op me P5RS600-FVM gaat werken.
ps. het gaat om een Fujitsu Siemens Scaleo L pc met hun eigen merk mobo..
Sorry als ik misschein dingen heb fout opgeschreven ofzo, ben zelf echt helemaal nieuw met dit maar je moet tog ergens beginnen en ik zag dat hier op tweakers.net tog wel heel veel ervaren mensen zitten dus vandaar...
Hier een stukje uit de manual van de pc geknipt...
LGA775 socket for Intel® Core™2 Extreme/Core™2 Duo
/Pentium® D/Pentium® 4 /Celeron® D Processors
Compatible with Intel® 06/05B/05A processors
Supports Intel® next generation 65nm processors
Supports Intel® Enhanced Memory 64 Technology
(EM64T), Enhanced Intel SpeedStep® Technology (EIST),
and Intel® Hyper-Threading Technology
Na veel op internet gezocht te hebben bij allemaal site's leek tweakers me tog echt een goed forum om me reis in hardware land te starten zeg maar
ps. het gaat om een Fujitsu Siemens Scaleo L pc met hun eigen merk mobo..
Sorry als ik misschein dingen heb fout opgeschreven ofzo, ben zelf echt helemaal nieuw met dit maar je moet tog ergens beginnen en ik zag dat hier op tweakers.net tog wel heel veel ervaren mensen zitten dus vandaar...
Hier een stukje uit de manual van de pc geknipt...
LGA775 socket for Intel® Core™2 Extreme/Core™2 Duo
/Pentium® D/Pentium® 4 /Celeron® D Processors
Compatible with Intel® 06/05B/05A processors
Supports Intel® next generation 65nm processors
Supports Intel® Enhanced Memory 64 Technology
(EM64T), Enhanced Intel SpeedStep® Technology (EIST),
and Intel® Hyper-Threading Technology
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 11:49 ]