externe hdd (combo box conceptronic) in pc bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 09:43
ik heb hier een externe hdd (combo box conceptronic) ik kan de schijf makkelijk uit de box demonteren,daar hij het niet meer doet wil ik hem in mijn pc proberen ,mocht de schijf goed zijn kan ik hem dan lezen of moet tijdens het installeren van een 2e hdd in een pc altijd geformatteerd worden?

mvg henry

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

Ik volg de redenatie niet helemaal, maar volgens mij vraag je of je als je een hdd in een pc gooit, je deze altijd moet formateren, right?

Well, dat hoeft niet altijd, maar het moet wel een ondersteunt systeem zijn. Als die conceptronic box bv een linux install draait, dan kan het best een bestandssysteem zijn die uitdedoos het niet doet op je pc als die bv windows is.

dus antwoord: nee, niet altijd, maar in dit geval kan het maar zo, afhankelijk van wat voor pc enzo.. (en dan kun je misschien nog afhankelijk van het systeem met kunst en vliegwerk wat doen om ondersteuning te krijgen)

sig

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het gewoon om een standaard P-ATA of S-ATA schijf gaat kun je die gewoon inbouwen. Afhankelijk van het bestandssysteem zal je systeem hem wel of niet direct kunnen lezen.
Overigens formatteeer je geen pc's, maar schijven/volume's. Zonder te weten wat je met die disk hebt gedaan is daar dus niets over te zeggen.

Omdat we verwachten dat je dit soort dingen zelf eens uitprobeert, of in elk geval aangeeft wat je hebt gedaan en waar je tegenaanliep en ik dat niet terug zie in dit topic gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.