AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik zou zeggen: raadpleeg google es, met wat geluk kan je native 3D krijgen met de open drivers (xf86-video-nv), indien niet zal je een legacy driver moeten installeren (met wat moeite zou je die wel moeten vinden voor Ubuntu, ik weet dat Arch, waar ik op draai, meerder binaire nVidia-drivers aanbiedt, al naargelang je model).
Succes
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Edit: lijkt erop dat er inmiddels meerdere "nieuwe" drivers zijn uitgebracht die mogelijk wel werken
[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 10-05-2009 11:30 ]
[ Voor 15% gewijzigd door maleadt op 10-05-2009 12:03 ]
Nvidia is zo "aardig" om te zorgen dat die drivers blijven werken, zelfs op nieuwe kernels en X.org-versies. En er worden ook nog steeds bugs uitgehaald...
96.43.11 ondersteunt ook X.org-server 1.6.
71.86.09 komt uit maart, maar ik zie nergens melding van dat X.org-server 1.6 ondersteund wordt...
De opensource xf86-video-nv is 2d-only, en onderhouden door nvidia zelf. Nouveau is nog heel erg in ontwikkeling. 2d werkt, maar 3d...
Ubuntu heeft 71.86.08 en 96.43.10 in de repo zitten. Sinds die tijd is er een obscure bug uitgehaald (iig volgens de changelog.). Lekker de ubuntu-packages gebruiken dus.
[ Voor 9% gewijzigd door laurencevde op 10-05-2009 15:31 ]
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Ik zal het nog even met OpenSuse 11.1 proberen - wellicht dat het namelijk aan de combi driver / ubuntu of mijn eigen onkunde ligt (ben niet zo heel erg bekend met linux namelijk en heb instructies in jip- en janneke taal nodig
Als ik via die Synaptic Package manager de driver download en installeer, moet ik dan nog wat extra's doen? Het proprietary hardware driver window geeft sowieso altijd aan dat er geen driver beschikbaar is... en het Nvidia control panel zegt altijd dat er geen compatible nvidia driver gevonden is en dat ik nvidia-xconf moet typen in de terminal (maar dat is dan een unknown command, tenzij ik de 96.x drivers installeer, maar die zijn weer niet de goede en beide (dus ook 71.x) installeren kan weer niet vanwege conflicten
/Edit
Wel raar dat de Geforce 2MX met de 96.x moet werken en de Geforce2 GTS met 71.x! Het zijn volgens mij dezelfde GPUs!
[ Voor 6% gewijzigd door Undertaker2 op 10-05-2009 15:37 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Als dat niet lukt heb je de juiste dependencies niet geinstalleerd, installeer maar eens build-essential en de kernel headers, dat is al een begin.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units
Overigens moet je wel oppassen, als je installatie methodes gaat mixen (dus soms nvidia-installer gebruiken en soms distributie packages) dan kun je nog een rommeltje krijgen op je systeem waar alleen nog vesa werkt.