Toon posts:

Full hd tv die tevens geschikt is voor SD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Full HD tv die geschikt is voor gaming, dvd's en blueray. Ik heb overweegd om de Sony KDL 40 z4500 aan te schaffen, alleen nu blijkt deze tot mijn grote spijt niet echt geschikt te zijn voor dvd's. Ik heb het model in de winkel bekeken, en moet zeggen dat het beeld niet super is bij SD.

Is er een vervangende (plasma?) tv die zowel voor dvd als blueray geschikt is en niet merkbaar last heeft van een input lag?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DVD gaat maar tot 576 lijntjes, waar een full HD 2x zoveel lijnen heeft. Dan ben je bijna altijd aangewezen op de 'gimmicks' van de TV die het nog redelijk zichtbaar maken. Ik heb zelf een Panasonic, die heeft in iedergeval nagenoeg geen last inputlag, maar heb er nooit echt een DVD op afgespeeld.

En dan nog, het ligt er maar aan hoever je er vanaf zit, digitale TV op afstand is best goed te kijken, als je maar niet dicht bij komt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik denk eerder dat je moet zoeken naar een DVD speler die geschikt is om aan een full HD tv te koppelen. Ik heb zelf ook een 40Z4500 en als ik een DVD afspeel op mijn panasonic DVD speler heb zeker een redelijk brak beeld, speel ik daarentegen dezelfde DVD af via mijn PS3 dan is het beeld, omdat de PS3 het beeld aardig goed naar 1080p weet op te schalen, veel beter.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Neem je apparatuur mee naar de winkel en ga dvd's kijken etc. Kan je meteen kijken hoe games eruit zien, ik neem aan dat je een xbox of ps3 hebt.

Dit zijn dingen die je altijd moet doen als je een tv uitzoekt. Ik verbaas me er altijd over dat mensen een hdtv kopen zonder ook maar 1 instelling te hebben veranderd en alleen maar naar de nietszeggende demo's te hebben gekeken.
Eenmaal thuis aangekomen gaan ze op forums praten over de matige zwartweergave of schokkende 24p. Ik begrijp daar helemaal niks van.

Plasma staat bekend om zn mooiere meer beeld, vooral ook bij dvd weergave. Kijk maar s naar de nieuwe Panasonic modellen! Veel mooier dan welke lcd ook, maar dat is mijn mening ;)

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:47:
Ik denk eerder dat je moet zoeken naar een DVD speler die geschikt is om aan een full HD tv te koppelen. Ik heb zelf ook een 40Z4500 en als ik een DVD afspeel op mijn panasonic DVD speler heb zeker een redelijk brak beeld, speel ik daarentegen dezelfde DVD af via mijn PS3 dan is het beeld, omdat de PS3 het beeld aardig goed naar 1080p weet op te schalen, veel beter.
Weet jij toevallig ook of de xbox 360 het beeld goed kan upscalen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 22:38 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
De xbox kan het redelijk, maar niet echt beter dan een goede tv.
Nogmaals: test de dvd weergave in de winkels, daar leer je veel meer van.

Sommige tv's doen dit echt beroerd en bij andere tv's ziet het er perfect uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ferry34 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:16:
Neem je apparatuur mee naar de winkel en ga dvd's kijken etc. Kan je meteen kijken hoe games eruit zien, ik neem aan dat je een xbox of ps3 hebt.

Dit zijn dingen die je altijd moet doen als je een tv uitzoekt. Ik verbaas me er altijd over dat mensen een hdtv kopen zonder ook maar 1 instelling te hebben veranderd en alleen maar naar de nietszeggende demo's te hebben gekeken.
Eenmaal thuis aangekomen gaan ze op forums praten over de matige zwartweergave of schokkende 24p. Ik begrijp daar helemaal niks van.

Plasma staat bekend om zn mooiere meer beeld, vooral ook bij dvd weergave. Kijk maar s naar de nieuwe Panasonic modellen! Veel mooier dan welke lcd ook, maar dat is mijn mening ;)
Wat zijn op het moment de betere modellen? De G10 van panasonic spreekt mij wel aan.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

De G10 serie van panasonic is idd een mooie TV. Plasma is over het algemeen wat vergevingsvriendelijker als het om SD content gaat. Echter schijnt de 3:2 pulldown en de upscaling van de TV zelf niet zo denderend te zijn. Oplossing is om dit te laten doen door bv je DVD speler. Meeste moderne DVD spelers kunnen het DVD signaal upscalen naar 1080p en dit aan de TV aanbieden. Dan is het beeld wel mooi.

Voor BR maakt dit niets uit. Deze stuurt al 1080p uit. En gaming gebeurt, meestal, ook op HD signalen (720p /1080p).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:02:
De G10 serie van panasonic is idd een mooie TV. Plasma is over het algemeen wat vergevingsvriendelijker als het om SD content gaat. Echter schijnt de 3:2 pulldown en de upscaling van de TV zelf niet zo denderend te zijn. Oplossing is om dit te laten doen door bv je DVD speler. Meeste moderne DVD spelers kunnen het DVD signaal upscalen naar 1080p en dit aan de TV aanbieden. Dan is het beeld wel mooi.

Voor BR maakt dit niets uit. Deze stuurt al 1080p uit. En gaming gebeurt, meestal, ook op HD signalen (720p /1080p).
Over die scaling las ik inderdaad al het een en ander over op hdvtest.co.uk. Maar ik ben nu eenmaal een leek op dit gebied dus dat zegt me vrij weinig. Als ik een dvd zou gaan bekijken zal ik dat waarschijnlijk via mijn xbox 360 over een hdmi kabel doen. Ik weet niet of dat de zaak al verbeterd? Zo niet, zijn er andere plasma toestellen die wel goed overweg kunnen met upscaling?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 18:06 ]

Verwijderd

Naar mijn ervaring gaan plasma's beter om met SD materiaal.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:04:
[...]

Over die scaling las ik inderdaad al het een en ander over op hdvtest.co.uk. Maar ik ben nu eenmaal een leek op dit gebied dus dat zegt me vrij weinig. Als ik een dvd zou gaan bekijken zal ik dat waarschijnlijk via mijn xbox 360 over een hdmi kabel doen. Ik weet niet of dat de zaak al verbeterd? Zo niet, zijn er andere plasma toestellen die wel goed overweg kunnen met upscaling?
Ik ben niet bekend met de mogelijkheden van de 360. Maar het lijkt mij dat deze ook de mogelijkheid biedt om het signaal als 1080p uit te sturen. In dat geval zal de panasonic een prachtig beeld geven.
Maar wie weet heb jij helemaal geen last van het feit dat de panny helemaal niet zo goed scaled.
Het zijn maar test resultaten uit een test.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De meeste Toshiba TV's hebben een ingebouwde Faroudja scaler, en dat ziet er zeer puik uit kan ik uit ervaring vertellen. Bij Plasma zegt men dat SD er ook al beter uit ziet, maar ik heb het in de winkel toch anders ervaren, beter dan op m'n Toshiba TV was het in ieder geval zeker niet. (Vergelijking met Pana G9 TV.)

Als je nu een PS3 zou hebben, of een andere DVD-speler met bijvoorbeeld Faroudja of Cell processor, dan is het natuurlijk ook goed. :) Een X-Box 360, scaled darentegen maar matig.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
--MeAngry-- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:12:
De meeste Toshiba TV's hebben een ingebouwde Faroudja scaler, en dat ziet er zeer puik uit kan ik uit ervaring vertellen.
Die Faroudja chip was twee jaar geleden best redelijk, is nu echt niet meer state-of-the-art hoor. Ik denk dat een PS3 het beter doet. In mijn receiver zit ook een Faroudja, die ik gelukkig nooit hoef te gebruiken vanwege een betere deïnterlacer en scaler in de afspeelapparatuur.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

De X-serie Bravia's hebben een van de beste scalers voor SD door de Bravia Pro Ex Engine. Ik ben zelf in het bezit van de KDL46X3000, maar de nieuwe X4500 modellen leveren hetzelfde scherpte plaatje op. Zeker met SD materiaal één van de beste toestellen (voor HD materiaal overigens ook). De nieuwe W5500 modellen hebben de oude pro engine onder de noemer Bravia Engine 3. Ik zou zeggen, ga het verschil zelf in de winkels bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:56:
De X-serie Bravia's hebben een van de beste scalers voor SD door de Bravia Pro Ex Engine. Ik ben zelf in het bezit van de KDL46X3000, maar de nieuwe X4500 modellen leveren hetzelfde scherpte plaatje op. Zeker met SD materiaal één van de beste toestellen (voor HD materiaal overigens ook). De nieuwe W5500 modellen hebben de oude pro engine onder de noemer Bravia Engine 3. Ik zou zeggen, ga het verschil zelf in de winkels bekijken.
De x serie ziet er goed uit, alleen is de prijs ervan helaas ver over mijn budget van 1000 euro.
Pagina: 1