Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Firefox 3.0] Meerdere fouten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Graag jullie hulp bij het volgende.

Sinds een paar dagen heb ik een aantal merkwaardige problemen met firefox.

Probleem 1: Als ik aan het surfen ben, en ik sluit de browser, ik ga een tijdje iets anders doen ( gamen of dergelijk ), en na een tijd wil ik de browser weer openen, start hij niet, als ik dan kijk in mijn processen lijst zie ik dat firefox volgens windows nog steeds actief is, en kan ik hem dus niet openen. Normaal geeft firefox ook aan dat er al een firefox proces actief is en die eerst afgesloten moet worden, maar dat gebeurt ook niet.

Probleem 2: Als ik op een site kom, maakt niet uit waar, geenstijl, tweakers, hier.. en ik open een tumbnail, of een link naar een andere site, zie ik even het zandlopertje komen, dus hij denkt na over het proces, maar het proces wordt nooit geopend.

Probleem 3: Elke keer, moet ik overal opnieuw inloggen ( ook al kies ik bij tweakers om mijn inlog te koppelen aan mijn ip voor een jaar zeg maar ), dit is bij tweakers, hotmail, geenstijl enz. Ik heb gecontroleerd of ik cookies accepteer, en dit is het geval.. Tevens heb ik een normale beveiligings grens, dus de meeste ( lees bijna alle ) cookies, zouden geaccepteerd moeten worden en opgeslagen worden.

Huidige zelf ondernomen acties:
- Ik heb firefox in gedeelte verwijderd ( Dit omdat ik eigenlijk mijn favorieten en persoonlijke instellingen niet kwijt wil ), en via een verse downloaden van firefox site, de setup gedownload en opnieuw geïnstalleerd heb.

Verder heb ik niks geprobeerd want ik zou verder niet weten hoe ik dit zou moeten verhelpen, behalve compleet verwijderen, maar dan ben ik alles kwijt zoals ik al zij, dus ik wou eerst weten of jullie enig idee hadden hoe of wat.

Graag hoor ik het, Alvast bedankt.

^Q

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Heb je geprobeerd om een nieuw profile te maken binnen Firefox? Dat kun je doen door -profile als argument geven wanneer je Firefox aanroept (dus bijv "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profile) Profiles willen nogal eens kapot gaan namelijk, en dan kan Firefox ook gekke dingen gaan doen. Voordeel is dat je gewoon kunt blijven switchen, den mocht dit het oplossen kun je ook delen backuppen met MozBackup (wat sowieso aan te raden is).

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen profile aangemaakt, ik wist niet eens dat dat kon of hoe dat moet. Want wat jij bedoelt is via "rechts -> eigenschappen, en dan target of doel" "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profile doet.

Ik ga MozBackup is even downloaden en bekijken, alvast bedankt.

Hierdoor is het probleem helaas dus nog niet verholpen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maak voor je gaat klooien even een kopie van je profiel directory, ter backup. Die vind je in (Windows) %USERPROFILE%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default. Als je de inhoud van die map later in het actieve profiel (dat kan dus dezelfde zijn) terugzet, heb je exact de huidige staat terug.
Dat is trouwens ook nog eens platform onafhankelijk!

Daarna via Start -> Uitvoeren- > "%ProgramFiles%\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p (incl aanhalingstekens) een nieuw profiel maken en testen of het dan opgelost is.

Als dat zo is:
• Terug naar je oude profiel en kijken of het misschien door een Add-on komt (schakel ze eens uit).
• Is het misschien een plugin (zie about:plugins), zoals bijvoorbeeld Flash.

Als dat niet werkt, kun je handmatig dan wel met een tooltje je bookmarks en history overzetten naar het schone profiel om zo met een schone lei te beginnen

Als dat niet zo is:
Als het schone profiel ook het probleem vertoont, ligt het daar dus niet aan (hoewel Plugin's volgens mij profile onafhankelijk zijn. Check die dus sowieso!) en moet je het breder zoeken.

* %USERPROFILE% en %ProgramFiles% zijn omgevingsvariabelen. Als je die in de adresbalk plakt, worden ze vertaald naar de eigenlijke waarde.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 09-05-2009 23:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
@ Door: sjaakduhuuhl.

Hartelijk dank voor je hulp.

Het probleem is opgelost en indien nodig voor een admin/mod. Het topic mag dus dicht.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2 dingetjes:
Het zou wel handig zijn voor anderen met hetzelfde probleem, als je de oplossing ook nog even uitlegt. ;)
En topics op GoT gaan alleen op slot als ze niet aan de regels voldoen. Zo kan er altijd later nog op doorgegaan worden, als daar aanleiding voor is. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, dan blijft hij open, maar is het probleem "verholpen"

Nou ik heb eigenlijk jou tip(s) gevolgd, de schone lijn want ik bleef het probleem houden, dus compleet verwijdert, en opnieuw geïnstalleerd.
Pagina: 1