Toon posts:

WD 1 TB USB hd niet leesbaar, mft entrie rebuild bootsector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Voordat ik mijn verhaal begin: Excuus als ik dit vraagstuk in de verkeerde sectie heb gezet, ben nieuw op tweakers.

Ik heb een probleem met mijn USB externe schijf. Ik denk dat dat komt omdat ik per ongeluk de usb poort eruit trok. Ik was bezig een unattended DVD te maken en had even wat gegevens van een andere pc nodig, dus trok ik de stekker van mijn USB hdd er uit. Achteraf niet zo slim, blijkt.

Ik kan mijn schijf gewoon zien in beheer enzovoorts, ik kan hem ook gewoon aanklikken, alleen alle mappenstructuur is weg en de data dus ook. De data en mappen zijn niet meer zichtbaar.. Volgens de eigenschappen van de schijf staat het er nog wel op (600 gigabyte aan muziek) waar er dus nog 331 gigabyte vrij is.

EDIT: pc opnieuw opgestart waarna de disk niet meer zichtbaar is in zowel deze computer als schijfbeheer. Nu wordt ik wel heel benauwd want in TestDisk geeft ie weer dat de schijf twee keer zo groot is dan dat hij daadwerkelijk is.

EDIT2: tien minuten later wel weer zichtbaar in schijfbeheer.. heb met testdisk geprobeerd en bootsector en bootbackup zijn ene keer ok, andere keer niet. Weet niet wat dat voor raars is, maar ok. MFT files zijn blijkbaar aanwezig, maar testdisk vind ze niet en getdataback wel. Moet ik nu getdataback ongeveer 81 uur laten lopen om te recoveren? en gelijk een 2e vraag..als ik wil recoveren, moet ik dan 600 gig vrije ruimte ergens vandaan toveren?

EDIT3: Nu zie ik opeens dat zoals het was, dat hij de grootte van het deel dat beschreven was zag, niet meer het geval is. Het is nu dus net alsof de schijf voor de volle 100% vrij is. Dit was aan het begin van de dag nog niet het geval. Nu is er 931 Gb beschikbaar, terwijl dat aan het begin van de dag nog maar 331 was.

Hartelijk dank voor het beantwoorden!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 23:18 ]

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
1. Nee, je kunt het beste de hdd uit zijn behuizing halen en in je pc hangen, zodat getdataback niet alles via de usb poort hoeft te doen en aanzienlijk sneller zal zijn.

2. Nou, als heel je hdd van 600GB vol staat en je wilt alles recoveren, dan wel ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even nagedacht en ik denk dat er zo'n 200 gigabyte ECHT bewaard moet blijven (even gokkend) dan moet ik zeker een schijf van rond de 200 gig tijdelijk gebruiken? Die ik niet heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:29:
Ik heb even nagedacht en ik denk dat er zo'n 200 gigabyte ECHT bewaard moet blijven (even gokkend) dan moet ik zeker een schijf van rond de 200 gig tijdelijk gebruiken? Die ik niet heb.
Dan is het verstandig even niets te doen met die disk, en te wachten tot je ergens 200GB de ruimte hebt.

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, pc geherinstalleerd, getdataback totaal 57 uur gedraaid, andere (oude) schijf leeggemaakt (wat ik liever bewaard had, maargoed) en nu terugzetten.. Dit duurt alleen eeuwen.. Het lijkt wel alsof de schijf steeds stopt.. hoor hem steeds stoppen tijdens het schrijven.. het is zo'n WD1 tb met 8 mb cache..(weinig, weet ik) iig duurt 50 gig overpompen 220 minuten! iemand een reden daarvoor?

dank jullie wel voor de hulp

edit: heb hem snelgeformatteerd, zou het daaraan kunnen liggen? 1 tb formatteren duurt zo lang!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 21:49 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:52

g0tanks

Moderator CSA
Lukt het je in TestDisk wel om de bestanden/mappen te bekijken op de hardeschijf? (Advanced -> List)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
De snelheid van het data overzetten gaat juist zo langzaam omdat hij niets met je mft files aan kan en dus op een langzamere manier moet doen.

Zo heb ik (puur voor 1 document) ook eens me computer een sector scan laten doen van 8.5uur om aan het einde vast te lopen en daarna opnieuw heb mogen starten.

Resultaat vanaf backup gezien kon ik nog een versie vinden die 2maanden nieuwer was en uit eindelijk maar 2 maanden verloren was van de boekhouding (particulier met klein eigen bedrijfje)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf nu normaal geformatteerd, nog steeds geen resultaat. Nu zou het toch niet meer aan mijn mft tabel kunnen liggen of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken toch een redelijk resultaat kunnen vinden, het blijkt aan een bepaalde power supply te liggen. Overigens raar, nooit geweten dat dat zoveel invloed kan hebben op de snelheid van je datatransfer.

Bedankt!
Pagina: 1