HP TX2650ED vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-02 15:24
Hallo allemaal,

Ik plaats dit topic voor een vriend van mij. Sinds de dood van zijn vorige HP heeft hij wederom een HP aangeschaft. Ditmaal de TX2650ED.

Overzichtje specs:

AMD Turion 64 X2 ZM-82
Moederbord: AMD M780G
4GB
Radeon Mobility HD3200
320GB @ 5400 RPM

De laptop betreft een showmodel die na ontvangst uit de winkel compleet heb schoongeveegd. Via de verborgen partitie is Vista en de HP programma's er weer opgezet. De laptop is dus volledig "clean".

Nu het probleem: tijdens het opstarten en afsluiten blijft de laptop regelmatig hangen. De aan/uit-knop ingedrukt houden en opnieuw opstarten is de enige oplossing. Tevens loopt de laptop soms uit het niets vast, tijdens het internetten bijvoorbeeld. Geen enkele toetsencombinatie werkt meer.

Maat van me is met de laptop in de winkel geweest (Dynabyte), daar hebben ze meermalen het opstarten en afsluiten getest, maar zoals je altijd zult zien... toen gebeurde er niets vreemds. Echter eenmaal thuis zomaar weer een vastloper.

Nu twijfelt hij enorm, 2 keuzes:

1. laptop terug en een ANDER type uitzoeken.
2. laptop terug en ander exemplaar van HETZELFDE type meenemen.

Iemand enig idee of de instabiliteit voortkomt uit de hardware/software (HP) van de laptop (processor matig t.o.v. Intel bijv.)? Of dat de instabiliteit met Vista meekomt (dit is mijn eerste Vista systeem)?

Bedankt voor jullie hulp/antwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Barns op 09-05-2009 22:41 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Neem hier eens een kijkje: Het grote Tablet PC topic

Er zijn veel mensen met een HP TX / TX2 Tablet in dat topic. Verder is er wel meer in de CSL te vinden. Voor zover ik heb meegekregen worden de hangers veroorzaakt door een brakke harde schijf. Een andere harde schijf zal denk ik het probleem oplossen.

• Barns
Bedankt ik heb daar al een aantal dingen gevonden. Sorry dat ik het niet direct checkte, ben het forum nog een beetje aan het ontdekken... :)

• GENETX
  • Laatst online: 22:04
Geen probleem hoor. Een apart topic voor problemen is sowieso beter. Het is dat ik zelf ook wel eens wat twijfel over een HP TX tablet en dit dan ook direct in me opkwam doordat ik er ook veel over heb gelezen :)

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:58
Kijk eens of het aan de temperatuur van het systeem ligt (Speedfan kun je daar bijv. voor gebruiken), of laat hem een nachtje Memtest draaien om te kijken of er iets met het RAM geheugen is.

Je kunt uiteraard ook nog de HDD checken (met HDTune bijv.), of Vista opnieuw installeren.

• Barns
Temperaturen checken zal ik binnenkort even doen. Zal de programma'tjes er even op loslaten. Vista opnieuw installeren is dus net gebeurd, direct daarna problemen.

Lees in het Tablet topic al veel informatie ook, maar hier kunnen jullie het ook blijven droppen natuurlijk :)
Pagina: 1