Toon posts:

ISA server op andere computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
ik heb ISA server 2006 enterprise geinstalleerd via de tutorial op http://www.isaserver.org/tutorials/ISA-Server-2006-Installing-ISA-2006-Enterprise-Edition-beta-Unihomed-Workgroup-Configuration.html .
Op de windows server 2003 - computer doet de ISA-server wat ik wil, maar bij de andere computers op het netwerk doet hij niets.
Ik heb een client computer in een domein zit met de ISA-server en daarop komt telkes de foutmelding dat er geen internet is. En op andere computers die in hetzelfde netwerk hangen werkt het internet wel gewoon alsof er niets gebeurt is. Maar ik wil dat die ISA server alle verbindingen beveiligt die aan m'n router hangen...
hoe doe ik dat?

Ik heb ook een 2de probleem, Sinds de ISA-server op de DC geinstalleerd is, kan ik met m'n client niet meer aan m'n zwevend profiel... Waarschijnlijk komt dit door de ISA server. Kan iemand me zeggen wat ik moet doen om deze 2 problemen op te lossen?

mvg, Nathan

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

• Je hebt de workgroup setup gedraaid terwijl je pc's in een domein hangen?
  • Is de ISA wel de gateway van je netwerk (IP instellingen/DHCP)?
  • Of geef je netjes de ISA op als proxy voor IE via policies?
  • Alles wat je via/op de ISA wilt doen (dus ook profielen wegschrijven) zul je expliciet open moeten zetten. Ook voor het interne netwerk.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:49:
  • Je hebt de workgroup setup gedraaid terwijl je pc's in een domein hangen?
  • Is de ISA wel de gateway van je netwerk (IP instellingen/DHCP)?
  • Of geef je netjes de ISA op als proxy voor IE via policies?
  • Alles wat je via/op de ISA wilt doen (dus ook profielen wegschrijven) zul je expliciet open moeten zetten. Ook voor het interne netwerk.
Ik heb idd de workgroup setup gedraait, maar dit maakt toch geen verschil? Want tijdens de configuratie kon je nergens kiezen tussen domain en workgroup.
Moet ik bij gateway dan het ip van m'n server invullen?
Ik heb ook nergens iets van proxy ingesteld...
En hoe kan ik die dingen openzetten? Welke poorten?

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:58:
[...]

Ik heb idd de workgroup setup gedraait, maar dit maakt toch geen verschil? Want tijdens de configuratie kon je nergens kiezen tussen domain en workgroup.
Moet ik bij gateway dan het ip van m'n server invullen?
Ik heb ook nergens iets van proxy ingesteld...
De ISA-server wordt je gateway, je router zeg maar. Het is wel de bedoeling dat je clients weten waar doorheen ze moeten internetten. Je gateway dus.

Ik weet totaal niet hoe jouw netwerkje eruit ziet, maar ik neem aan dat je ergens een Windows-DHCP bak hebt staan? Die moet je ffies instellen dat je client de juiste instellingen krijgt.

Voor de rest moeten, zoals Coach4all, al aangaf de "benodigde" poorten open gezet worden.

En btw, alleen gateway of alleen proxy instellen op de client geeft je nog geen internet. Het goed instellen van en ISA server is met google wel meer over te vinden :)

ISA client shit geïnstalleerd?

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
gateway gaat niet werken uiteraard, sterker nog die kun je net zo goed leeg laten op je clients, of je moet meerdere subnets hebben. Anders kun je op de router een deny all out rule aanmaken.. kunnen clients niet meer naar buiten, uiteraard met uitzondering van je ISA bak.

Verder lees ik dat je ISA met 1 netwerkkaart hebt geinstalleerd, dus proxy only zegmaar.. Dan moet je de clients wel naar de proxy verwijzen bijv dmv gpo. Je kunt indien dit nodig is ook de firewall client installeren als er apps zijn die niet met de standaard proxy settings werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:58:
Je werkt in ISA server op basis van protocols, veel bekende protocollen zijn dan ook al voor gedefinieerd. Om te kijken of er verkeer aankomt, wat er mee gedaan word en eventueel welke rule het verkeer tegenhoud moet je even naar de logging kijken :).

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Terrestrial schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:29:
gateway gaat niet werken uiteraard, sterker nog die kun je net zo goed leeg laten op je clients, of je moet meerdere subnets hebben. Anders kun je op de router een deny all out rule aanmaken.. kunnen clients niet meer naar buiten, uiteraard met uitzondering van je ISA bak.

Verder lees ik dat je ISA met 1 netwerkkaart hebt geinstalleerd, dus proxy only zegmaar.. Dan moet je de clients wel naar de proxy verwijzen bijv dmv gpo. Je kunt indien dit nodig is ook de firewall client installeren als er apps zijn die niet met de standaard proxy settings werken.
BTW, lijkt het me zowiezo wel verstandig een gateway op te zetten, puur om rare fouten te voorkomen.

Waarom niet ee Best-practice howto volgen op internet ofzo? (ik neem aan dat dit voor thuis is toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!
ik zal die eens op het gemak bekijken!

En het is momenteel voor in een klein thuisdomein, maar zou dit later in een groot domein willen loslaten.
Pagina: 1