Toon posts:

Samples (wav) weergeven via SB Live (en keyboard)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n klein keyboardje (Commodore Mk-10) onder Cubase kan ik daarmee piano spelen maar ook andere klanken weergeven, alleen samples van wav's lukt niet (dus ook alle toonhoogtes) is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen in cubase of andere progie?

alvast bedankt!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
De sblive heeft toch zoiets als soundfonts? Dan kan je geloof ik wav-samples aan je midi hangen.
Ennuh in Cubase kan het vast ook wel, je kan echt tering veel met dat programma :9

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

als je een sblive heb kan je inderdaad samples in je soundfonts inladen. Gewoon samples in je keyboard laden zal bij jou ook wel niet lukken. Met cubase of cakewalk gaat het ook niet lukken. Zelf met cakewalk audio gaat het niet. Je kunt het wel proberen met virtualSampler. (je moet ook maar ff AudioForums.com bekijken als je meer wilt weten over virtualSampler.)

mzzls...
Amnesia

Verwijderd

Topicstarter
Tis me gelukt met Vienna (neer gehaald op de sb site) werk erg gemakkelijk als je het eenmaal door hebt, je kunt samples in toonhoogtes spelen en ook onder iedere key een sample plaatsen zowel op 8 als op 16 bit (al wat ik een lange tijd zoek)

bedankt voor alle reacties :)