Toon posts:

Laptop aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn laptop op mijn tv aansluiten maar heb hier problemen mee.
Ik las de website http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php

Mijn laptop heeft een 4-pin variant als poort.
Mijn tv heeft een SCART ingang.
Een verkoper raadde mij aan de "BELKIN PC-DVD to TV Cable Kit" aan. Deze heb ik aangeschaft.

Ik doe de 4-pins kabel in de laptop en deze kabel loopt vervolgens naar een SCART adapter.
Een tweede kabel heeft een rode en witte uitgang welke in de SCART adapter gaan, en het andere einde gaat in de geluidsuitgang van de laptop.
De SCART adapter gaat in de SCART ingang van de tv.

Nu zou het moeten werken. Ik krijg echter geen beeld op de tv (de tv zet ik op het videokanaal). Het beeld blijft zwart.
Als je de laptop op een beamer aansluit moet je ook altijd nog even met F5 instellen om beeld te krijgen maar dit helpt ook niet.

Weet iemand wat ik fout doe?
De SCART adapter heeft een schakelaar met IN en met OUT. Geen idee waar dit voor is maar het werkt in beide standen niet.
De tv heeft twee SCART ingangen waar de SCART adapter in kan. In de ene zit de SCART kabel van mijn video en de andere ingang is leeg. Opnieuw geen idee wat het verschil is maar het werkt in beide gevallen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit: ik moest een knop op de afstandsbediening van mijn tv indrukken. Op het videokanaal zetten was niet voldoende.