Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Experiabox] Vervangen door ander modem

Pagina: 1
Acties:

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 22:25
Ik heb thuis internet + bellen van KPN. Nu wil ik graag een VOIP telefoon aansluiten op mijn netwerke en dan onderling kunnen bellen maar ook gebruik kunnen maken van het telefoonnummer van KPN. Nu lukt dit in de experiabox niet omdat KPN de wachtwoorden van de SIP accounts heeft afgeschermt.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om een experiabox te vervangen door aan ander modem, ik kreeg namelijk ook de voice connection gegevens niet vrij van KPN en nergens gevonden. Vandaag had iemand me echter verteld dat draytek modems dat wel aan konden, echter weet ik niet of dat dit te geloven is want het zou zonde zijn om zo geld te verspillen.

Heeft iemand een idee?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

YellowCube

Wait...what?

voor zover ik begrepen heb is het vervangen van de EB geen optie.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mij moet je toch echt de gegevens van de SIP hebben. KPN schermt het niet voor niks af. Denk niet dat je de experiabox kunt vervangen. Kan wel maar dan zal je telefoon niet werken. Maar das mijn ervaring met Internet+Bellen zo'n 3 jaar geleden.

• Josvds
Ik heb gelezen op internet dat als je een 087 nummer aanvraagt je wel VOIP telefoons kunt gebruiken? Kan je deze dan ook gebruiken op je nominale thuis telefoon (dat je deze in stelt op de experiabox poort 1/2?
Anders moet ik misschien mijn standaard thuis nummer omzetten door zoiets?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30

ManiacsHouse

Scheisse!

087? Dat is toch een standaard Voip-nummer? Naar mijn weten kun je weinig tot niets veranderen aan de experiabox. Dus ook geen eigen nummer er in knallen.
Al wat verder gezocht op GoT/Google?

• Josvds
maniacshouse schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:54:
087? Dat is toch een standaard Voip-nummer? Naar mijn weten kun je weinig tot niets veranderen aan de experiabox. Dus ook geen eigen nummer er in knallen.
Al wat verder gezocht op GoT/Google?
Ik had wel gevonden dat je zo`n nummer kon bestellen, bij KPN gezien dat je als je dat doet er dan gelijk een jaar aan vast zit maar wist niet of deze dan door de EB gelijk ingevoegt wordt zoals de andere nrs van KPN.

[Gebeld naar DrayTek]
Ik heb iig draytek leverancier gebeld, die modems verkopen met VOIP erin waarvan me verteld was dat zij I+B wel aan konden, maar zelfs hun kunnen dat niet vertelde zei me

[Edit: Net gebeld naar KPN]
Heb net contact opgenomen met KPN, zeer slecht geholpen moet ik zeggen.
Ik werd eerst 3x doorverbonden, toen had ik iemand aan de lijn die het zou moeten weten, maar die zei dat gaat met zo`n persoonlijk nummer niet werken, je heb daar niets aan, we ondersteunen geen VOIP, dat 087 nummer heeft geen zin ondersteunen wij eigenlijk ook niet hebben we gedaan maar bleek niks te zijn.

Ik gevraagt wat ik dan voor gegevens zou krijgen, zoals server, inlog gegevens etc. Maar hij zij dat het niets was, als ik dat koos werd die toegewezen aan een nummer van tel 1 of 2 meer niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Josvds op 11-05-2009 12:01 ]

Verwijderd

Dit is perfect mogelijk. De eb heeft namelijk een ingebouwde SIP server. Wat je doet is je externe telefoonnummer toewijzen aan een van de accounts, bijv *102. Vervolgens op de sip foon kies je als domein je ip van de eb. De username is in de vorm van *102 en het password is kpn.

Intern bellen doe je door het accountnummer te bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 12:35 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Het is niet mogelijk, tenzij je de inloggegevens kunt achterhalen. En die geeft KPN niet vrij.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:33:
Het is niet mogelijk, tenzij je de inloggegevens kunt achterhalen. En die geeft KPN niet vrij.
Het is WEL mogelijk. IIG met de siemens eb. Ik heb hier 4 sipfoons die allen goed werken en allen hetzelfde externe nummer delen.
Pagina: 1