MSI KA780G onboard videokaart werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Rienk333
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2021
Ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet, het systeem bestaat uit:

pricewatch: MSI KA780G
AMD Phenom II X3 720 BE
Samsung Spinpoint F1 1TB
Samsung SH-S223F
Kingston Valueram 2x2gb
OCZ ModXStream Pro 400W

Bij het opstarten met de cd van het moederbord in de speler hoorde ik piepjes, dat was de enige keer. Probleem is dat ik geen beeld krijg, heb het met een nieuwe monitor geprobeerd en met een hele oude. Ik heb de hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen maar daar kon ik niks vinden wat op mijn probleem lijkt. Ik weet nu eigenlijk niet meer wat ik nog kan doen en denk dat de onboard video kapot is.

Verwijderd

wat voor piepjes hoorde je? als je dan ff zoekt op google naar je bios kan je al vinden waar het probleem zit. Het hoeft namelijk niet je graka te zijn denk ik.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hoe heb je m aangesloten? D-SUB of DVI?
En zie je helemaal niets, of zie je wel het BIOS screen?
Is er misschien niets mis met je kabel? Werken die monitors + die kabel wel op een andere PC ?

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:48
Enkel reepje geheugen al geprobeerd?

Verwijderd

hier kan je trouwens zoeken naar je bios piepjes. http://www.computerhope.com/beep.htm

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
R3N3S schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:12:
Enkel reepje geheugen al geprobeerd?
Lijkt me idd meer een geheugen probleem dan videokaart.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Laatst een aantal i7 systemen gebouwd met een MSI bord, en bij dat type borden moest het geheugen niet in het eerste slot vanaf de CPU gezien, maar in het tweede.
Misschien is dat hier ook het geval? Dus met een Dual Channel opstelling in het 2e en 4e geheugenslot (van links naar rechts gezien dus).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Heb je de 4 pins stekker op je moederbord wel aangesloten?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Rienk333
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:10:
wat voor piepjes hoorde je? als je dan ff zoekt op google naar je bios kan je al vinden waar het probleem zit. Het hoeft namelijk niet je graka te zijn denk ik.
Wat voor piepjes weet ik helaas niet meer.
The Source schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:11:
Hoe heb je m aangesloten? D-SUB of DVI?
En zie je helemaal niets, of zie je wel het BIOS screen?
Is er misschien niets mis met je kabel? Werken die monitors + die kabel wel op een andere PC ?
Het scherm blijft gewoon zwart. Ik heb m aangesloten via beide kabels, en ook via verschillende kabels waar ik van 1 kabel zeker weet dat ie werkt.
Brede P schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:05:
Laatst een aantal i7 systemen gebouwd met een MSI bord, en bij dat type borden moest het geheugen niet in het eerste slot vanaf de CPU gezien, maar in het tweede.
Misschien is dat hier ook het geval? Dus met een Dual Channel opstelling in het 2e en 4e geheugenslot (van links naar rechts gezien dus).
Ik heb ze nu in het eerste en het tweede slot zitten, heb het aangegeven met rood: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1569224.html
Ik zou ze dus moeten proberen in de slots aangegeven met blauw?
Strikie schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:07:

Heb je de 4 pins stekker op je moederbord wel aangesloten?
Ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Rienk333 op 10-05-2009 11:56 ]

Verwijderd

staat je ramgeheugen in de qvl van je mobo? zoja probeer ze eens in een andere computer.

• Rienk333
Probleem is inmiddels opgelost, het geheugen zat niet goed vast. Bedankt voor alle reacties.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
*Gerard Joling mode* Jeej, ik had gelijk! :+

Goed dat het opgelost is, je moet ze hard doorduwen tot ze echt dichtklikken. ;)
Pagina: 1