Toon posts:

Help met een nieuw aangeschaft systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een kant en klaar systeem voor mijn zusje gekocht en sommige dingen zijn mij niet helemaal duidelijk.
het gaat om het volgende systeem.

-desktop
- amd pnemon II x4 quadcore 805
- 1024 mb ati radeon hd4650 pro
- 4 gig geheugen
- 1 terrabite 7200 rpm hardeschijf
- windows vista home premium 64-bits sp1
- met natuurlijk dvd en muis/toetsenbord enz.

*mijn vraag is..is dit systeem geschikt om een beetje aardig op te gamen?
het is natuurlijk geen high-end systeem..en dat hoeft ook zeker nietmaar wat kan ik van dit systeem verwachten.

*met name de video kaart...is die ok?...hoe is deze video kaart in verhouding met de nividea 8800gt (die ik zelf heb)

*Ook heb ik nog nooit gewerkt met Vista...haalt Vista de (game) prestaties vand dit systeem naar beneden en is het beter om XP te instaleren?...of moet vista gewoon kunnen?

Als laatste vraag ben ik benieuwd hoe dit systeem zich verhoudt tot mijn systeem....
ik heb een :
-intel core duo 2 e6750
- nvidea 8800gt
- 2 gig twinx geheugen
Mijn systeem is al weer oud natuurlijk maar om te gamen werkt ie nog perfect...en qua prestaties wilde ik een gelijkwaardige pc voor mijn zusje kopen..is dat het geval met bovenstaand pc?

grtz
Bart

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het al aangeschaft hebt, dan kun je het gewoon gaan testen. Toekomstvoorspellingen zijn zinloos.

Al je andere vragen zijn vrij simpel zelf op te zoeken, via benchmarks :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou Vista niet kunnen? De vragen die je hier stelt kun je allemaal makkelijk zelf beantwoorden door het gewoon te proberen. Probeer de games die je wilt draaien gewoon uit en dan zie je vanzelf of het wel of niet lekker werkt.

Verwijderd

Topicstarter
opzicht kan ik wel dingen zelf proberen maar het is niet mijn pc maar die van mijn zusje...en die woont niet bepaald naast de deur.
ik dacht als iemand ervaring heb met de specs dat ie mij er wat over kon vertellen.
zeker ook omdat ik er niet erg veel verstand van heb.

kunnen jullie mij in iedergeval dan vertellen of die video kaart een beetje ok is?
als ik op internet krijg , krijg ik alleen maar reclame praatjes...nogmaals ik ben niet echt bekend met de materie

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
volgensmij is de bottom-line gewoon.... is je zusje er happy mee?
de ene hier vind dat je perze videokaart zus-zo moet hebben want anders is 't spel kut... boeiend gewoon spelen en als de videokaart een bottle-neck blijkt te zijn vervang je die ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik kan je wel 2 "benchmark" sites geven, dan kun je zelf je conclusies trekken. DE GPU's van dit moment kun je vinden in een lijst op http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=88&pgno=0. Daar staat eigenlijk alles wat je wil vergelijken. Ook Tomshardware is een plek om grafishe kaarten te vergelijken, daarnaast heeft Tomshardware ook nog eens CPU charts, dus dan kan je je CPU ook eens vergelijken met andere modellen (Tip: Google naar Tomshardware CPU Chart of Tomshardware GPU Chart)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:45:
kunnen jullie mij in iedergeval dan vertellen of die video kaart een beetje ok is?
als ik op internet krijg , krijg ik alleen maar reclame praatjes...nogmaals ik ben niet echt bekend met de materie
Kom op, een beetje eigen inzet kan geen kwaad.
Als ik zoek op 'HD4650 benchmark' kom ik al een aantal dingen tegen waar je wel wat aan hebt. En als er dingen niet duidelijk zijn, zoek ze op, en lees je zelf in zodat je wel bekend raakt met de materie.

Verwijderd

Topicstarter
Luukland schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:00:
Ik kan je wel 2 "benchmark" sites geven, dan kun je zelf je conclusies trekken. DE GPU's van dit moment kun je vinden in een lijst op http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=88&pgno=0. Daar staat eigenlijk alles wat je wil vergelijken. Ook Tomshardware is een plek om grafishe kaarten te vergelijken, daarnaast heeft Tomshardware ook nog eens CPU charts, dus dan kan je je CPU ook eens vergelijken met andere modellen (Tip: Google naar Tomshardware CPU Chart of Tomshardware GPU Chart)
ah bedankt...daar was ik naar op zoek.

btw ik ga volgende week ook naar mijn zusje om de boel maar eens te testen...mischien 3dmark en wat games intalleren.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:31:
[...]

Kom op, een beetje eigen inzet kan geen kwaad.
Als ik zoek op 'HD4650 benchmark' kom ik al een aantal dingen tegen waar je wel wat aan hebt. En als er dingen niet duidelijk zijn, zoek ze op, en lees je zelf in zodat je wel bekend raakt met de materie.
nouja mijn vraag is ook niet of je al het werk voor mij wil doen...meer dat als je bekent met deze kaart wat je mening er over is.
hmmm misschien had ik mijn vraag beter gelijk zo kunnen formuleren (-:

*edit* voor wie het wil weten...wat ik op internet heb kunnen achterhalen is dat de radeon hd4650 pro vergelijkbaar is met de 8800 gt....das mooi..
alleen toen ik dat kleine radeon hd4650 pro kaartje in die comp zag en die in mijn hoofd vergeleek met mijn monsterlijk grote 8800gt met 2 keer voeding aansl;uiting begon ik ff te twijfelen of die hd4650 pro wel goed was.
nouja blijkt dat ze gelijkwaardig zijn..mooi.

bedankt voor de reacties guys

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 19:17 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:07:
[...]

nouja mijn vraag is ook niet of je al het werk voor mij wil doen...meer dat als je bekent met deze kaart wat je mening er over is.
hmmm misschien had ik mijn vraag beter gelijk zo kunnen formuleren (-:

*edit* voor wie het wil weten...wat ik op internet heb kunnen achterhalen is dat de radeon hd4650 pro vergelijkbaar is met de 8800 gt....das mooi..
alleen toen ik dat kleine radeon hd4650 pro kaartje in die comp zag en die in mijn hoofd vergeleek met mijn monsterlijk grote 8800gt met 2 keer voeding aansl;uiting begon ik ff te twijfelen of die hd4650 pro wel goed was.
nouja blijkt dat ze gelijkwaardig zijn..mooi.

bedankt voor de reacties guys
Tsja, zo vreemd is dat ook niet. Je kaart is gewoon ouder en gemaakt met oudere technieken. De nieuwe high-end kaarten zijn gewoon 2 keer zo snel als je 8800GT en verbruiken hetzelfde. De nieuwe mid-range kaarten zijn even snel, maar verbruiken een stuk minder. De techniek gaat snel ;)

Maar waarom vraag je dit überhaupt NA de aanschaf :? . Je kan er toch maar weinig aan veranderen nu. Vista draait tegenwoordig prima en zoveel performanceverlies heb je nou ook niet. XP zal wellicht iet beter zijn, maar het is de moeite niet meer. We moeten vooruit en zeker nu je x64 hebt zou ik eerlijk gezegd niet meer terugkijken.

Maar dit topic gooi ik op slot. Het zijn zoals aangegeven dingen die je makkelijk uit kan zoeken dmv benchmarks en door het gewoon te doen. We hebben op GoT ook talloze FAQ's en dergelijke met allemaal tips en tricks.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.