Omdat ik CPU problemen heb, heb ik de verdachte CPU in een werkende PC gezet. De PC startte daarbij niet op, de fans draaien alleen even en slaat het hele systeem weer uit. Het vreemde is dat dit ook gebeurd met de originele, werkende CPU er weer in. Het mobo piept ook niet.
Ik heb alle hardware afgekoppeld t/m geheugen en videokaart aan toe, maar geen mobo piepjes en de fans slaan steeds na 5 seconden uit. Testen met een derde CPU wijzigde niets, met een andere videokaart en geheugenreepje ook niet.
Het gaat om een Asus A7N8X deluxe mobo met origineel een 2800XP, de probleemCPU was een 2500XP en ik heb ook getest met een 2200XP. Geheugen is TwinMOS en no-name DDR 512Mb reepjes.
Vorige topic gesloten, dus bij deze wat meer info. Ik had de FAQ Hangen en Opstartproblemen al doorgenomen, maar bij deze puntsgewijs conform de inhoud van de FAQ:
Voeding:
Drie verschillende voedingen, allen goede brands, hoog wattage geprobeerd, allen zelfde resultaat. Niet relevant mijns inziens.
Moederbord:
Niet overklokt, start niet eens dus temps niet relevant. CMOS reset gedaan meerdere keren, batterij verwijderd. Geen piepjes, met of zonder andere hardware. Condensatoren in orde (PC deed het voor vervanging van CPU prima).
Processor:
Geen van de procs ooit overklokt geweest. Cores zien er netjes uit, geen afbrokkelingen.
Geheugen:
Verschillende reepjes gebruikt die in andere systemen prima werken.
Videokaart:
Twee stuks geprobeerd die in andere systemen prima werken.
IDE:
Alles afgekoppeld, niet relevant.
Tijdens testen ook verschillende CPU fans geprobeerd, maakt niets uit.
Ik hoop dat dit voldoende info is om het topic open te laten
Ik heb alle hardware afgekoppeld t/m geheugen en videokaart aan toe, maar geen mobo piepjes en de fans slaan steeds na 5 seconden uit. Testen met een derde CPU wijzigde niets, met een andere videokaart en geheugenreepje ook niet.
Het gaat om een Asus A7N8X deluxe mobo met origineel een 2800XP, de probleemCPU was een 2500XP en ik heb ook getest met een 2200XP. Geheugen is TwinMOS en no-name DDR 512Mb reepjes.
Vorige topic gesloten, dus bij deze wat meer info. Ik had de FAQ Hangen en Opstartproblemen al doorgenomen, maar bij deze puntsgewijs conform de inhoud van de FAQ:
Voeding:
Drie verschillende voedingen, allen goede brands, hoog wattage geprobeerd, allen zelfde resultaat. Niet relevant mijns inziens.
Moederbord:
Niet overklokt, start niet eens dus temps niet relevant. CMOS reset gedaan meerdere keren, batterij verwijderd. Geen piepjes, met of zonder andere hardware. Condensatoren in orde (PC deed het voor vervanging van CPU prima).
Processor:
Geen van de procs ooit overklokt geweest. Cores zien er netjes uit, geen afbrokkelingen.
Geheugen:
Verschillende reepjes gebruikt die in andere systemen prima werken.
Videokaart:
Twee stuks geprobeerd die in andere systemen prima werken.
IDE:
Alles afgekoppeld, niet relevant.
Tijdens testen ook verschillende CPU fans geprobeerd, maakt niets uit.
Ik hoop dat dit voldoende info is om het topic open te laten
These are my principles. If you don't like them, I have others.