Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik heb een HP voorgeinstalleerde machine met engelse windows XP. Nu heb ik daar een nederlandse OEM XP SP3 bijgekocht maar ik krijg de volgende na het laden van de bestanden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Fout 0x0000007B. Voer CHKDSK /F uit om fouten te verkomen

Ik heb al gegoogled en kwam op deze site.

Hier worden een aantaal punten aangehaald zoals een opstartvirus, dit kan nooit het geval zijn omdat dat ding gloednieuw is

Dat de apparaatstuurprogramma's niet aanwezig zijn, lijkt me sterk want het is geen raid systeem en naar mijn wete zit alles tegewoordig wel bij windows xp ingebakken

en voor de rest staat er volgens mij geen nuttige informatie meer op.

Zelf denk ik dat HP misschien een beveiliging er op heeft gezet dat je geen andere software over een oem mag zetten. Dit lijkt me aan de andere kan weer sterk omdat ik dit nog nooit heb gezien.

Ik zou dus echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen, hebben jullie een idee?

Met vriendelijke groet,

Barry Claassens

Het gaat overigens om een
HP DC7900SFF
C2D E8500
250GB Sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Al in de bios gekeken of de sata controller op "ide" of "compatible" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
Inderdaad. In de BIOS kun je ergens instellen dat het op compatible moet staan...De precieze benaming van dat onderdeel weet ik niet meer, maar er zijn vast wel mensen die het je zo kunnen vertellen hier (AHCI...zou dat kunnen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook als je geen RAID hebt kan het zijn dat er drivers nodig zijn (voor de AHCI modus). Slipstream die eens bij je CD, of laad de drivers mbv F6 in de setup (moet je wel een floppy hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Heb je een nieuwe installatie gedaan of geinstalleerd over de engelse versie heen? Als het laatste het geval is nogmaals opnieuw installeren maar dan eerst formateren.

Overigens zou ik zelf sowieso gewoon nogmaals installeren, aangezien het een kale install is heb je niets te verliezen, voor hetzelfde geld is er iets mis gegaan tijdens de installatie.

Je zou ook nog eens kunnen proberen om in veilige modus op te starten, kijken wat hij daar doet en zou je eventueel de logs nog verder kunnen checken of je daar wat vind.

offtopic:
groeten is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Barry1989 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:35:
Hier worden een aantaal punten aangehaald zoals een opstartvirus, dit kan nooit het geval zijn omdat dat ding gloednieuw is
Ja en? Zelfs de HP image zou een virus kunnen bevatten :X . Er zijn wel vaker nieuwsberichten geweest op tweakers.net waarin bekend werd dat fabrikant x een hele serie laptops met virus heeft geleverd.... |:(

Maar laten we daar voorlopig maar niet vanuitgaan ;)
Pagina: 1