Logitech Z-5500 herkent signaal soms niet en valt zelfs uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb sinds een paar maanden Z-5500 speakers, op mijn laptop aangesloten via een externe geluidskaart (Asus XONAR U1) met optische kabel.

Omdat de set digitaal is aangesloten staan de boxen uit als er geen input is - het schermpje op de console zegt dan 'No Digital Data'. Als je muziek start o.i.d. wordt dat na ongeveer een halve seconde gedetecteerd, waarna de melding verandert in 'Dolby Digital' en je geluid hoort. Die delay is soms storend maar á la.

Het probleem is dat het geluid soms niet start. De speakers blijven onterecht 'No Digital Data' zeggen. In mijn mediaplayer moet ik dan op stop en play duwen, soms wel twee keer, om de speakers aan te laten springen. Dat is natuurlijk vrij vervelend.

Nog storender is dat ze soms zelfs vastlopen. Er blijft dan 'No Digital Data' staan na het starten van audio, en de console reageert nergens op: de volumeknop en zelfs het aan/uit knopje doen niets. Vervolgens, na een seconde of vijf, schakelt de set zichzelf uit. Als ik hem weer inschakel functioneert hij weer naar behoren.

Opvallend is dat het vastlopen meestal gebeurt als ik een internet stream beluister. Bij Youtube of MySpace Music gebeurt het echt regelmatig, zeg maar eens per vijf keer audio starten. Dat is nogal irritant.

Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? Weet iemand waar het probleem kan zitten en wat ik eraan kan doen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb misschien iets wat er op lijkt en ook nog geen idee heb wat het is:

Als ik mijn speakers 1 of meer dagen niet gebruik en ze daarna wil aanzetten geeft hij vaak aan:

Detecting...
En valt vervolgens uit. Als ik hem dan een aantal keren opnieuw probeer aan te zetten (varierend tussen de 10 en de 80 keer) dan springt ie weer aan. Maar soms staat er dan "No Digital Data". En dan zet ik ze uit en weer aan en dan gaat het wel goed..
Bij mij heeft het ook te maken met het feit, wanneer ik ze voor het laatst gebruikt heb. Als het een dag is geweest dan gaat ie meestal na 5/6 keer aan. Maar als het een week is geweest sta ik soms wel een kwartier op die aan knop te drukken...

Het lijkt dus wel wat op jouw probleem, alleen dan net iets anders. Ben benieuwd wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Niemand verder?

Het lijkt erop dat meer mensen zich bij Logitech hebben gemeld met problemen met de control pod. Ik zal customer support mailen en het resultaat hier vermelden.

[ Voor 95% gewijzigd door Bozozo op 10-05-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Het is maar een gokje hoor maar zou het niet stomweg een lekkende optische kabel kunnen zijn? Optische kabels kunnen absoluut niet tegen knakken en als dat per ongeluk wel een keer is gebeurd kan dat tot dit soort problemen lijden. Soms krijgt hij dan te weinig binnen en reageert de set niet, soms werkt het dan wel en soms krijgt hij onzin binnen waardoor hij vastloopt. Ik zou eens een ander kabeltje proberen en dan pas het probleem bij de "control pod" gaan zoeken als het niet weg is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Hmm ik ben er heel voorzichtig mee geweest maar het zou kunnen natuurlijk. Ik zal eens een andere proberen.

edit: nieuw kabeltje lijkt het probleem te hebben opgelost. Dank!

[ Voor 24% gewijzigd door Bozozo op 11-05-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Blij dat het zoiets simpels was, veel plezier :D.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat scheelt inderdaad voor je :)
Maar heeft iemand dan toevallig een idee wat mijn probleem kan zijn? De titel van het topic covert dit probleem ook behoorlijk namelijk.

Bij het zoeken heb ik ook niet echt iets gevonden wat daarbij zou kunnen helpen. Het vreemde is ook voordat de speakers wel aanblijven, komt er op het schermpje in de control pod nog de melding: Error Booting te staan. En daarna vallen ze weer uit en vervolgens werkt de set weer prima.
Ik zal vanavond wel even een foto maken van de messages die ik zie op de control pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik wil dit topic nog even kicken aangezien ik een vergelijkbaar probleem heb (zie reactie hierboven)

Deze plaatjes zijn er uitgekomen:

Onderstaand plaatje krijg ik standaard te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/speakers/SL555585%20-%20Klein.jpg
Na een aantal seconden vallen de speakers weer uit. Dit kan een aantal minuten doorgaan en dan krijg ik vervolgens dit plaatje te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/speakers/SL555594%20-%20Klein.jpg

Dit kan een paar keer gebeuren en dan uiteindelijk als ik hem weer aan zet komt dit plaatje naar voren:
Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/speakers/SL555596%20-%20Klein.jpg

Dan na nog een paar keer uit en aan doen (hij valt nu niet meer uit). Krijg ik signaal door.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 16:27
Het ziet ernaar uit dat je control pod defect is.
Ik heb de Z-5500 nu al sinds ... Forever maar heb dit nog nooit meegemaakt (heb die van mij van dezelfde maand dat de set uit kwam)

is er al contact geweest met Support desk? Dikke kans dat ze je een oplossing voordragen, en anders komen jullie er vast samen wel uit.

Zeker met deze screenies kunnen ze mooi het probleem zien!

[ Voor 8% gewijzigd door CyberSpeedy op 04-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mister I

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij mij staat er alleen Optical....detecting. Heb gister een email verzonden naar Logitech. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is de PID van de pod (stickertje achterkant)?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1