Probleem met harde schijven en vista

Pagina: 1
Acties:

• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo, beste mensen.

Ik heb een klein probleempje ik heb sinds kort 2 nieuwe harde schijven namelijk deze:
Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

Die heb ik in raid 0 opstelling in mijn media center zitten.

Maar nu het volgende probleem in de bios worden de harde schijven gewoon herkend. Maar zodra ik in windows kom ziet hij de harde schijven niet. Bij device manager geeft ie dan ook gewoon 2 unknown devices weer.

Ik draai Windows Vista Ultimate 64 Bit.
Mobo: Asus A8N-E

Heeft iemand mischien ideen om dit nare probleem op te lossen?

Alvast bedankt

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Juiste drivers geinstalleerd (tijdens de Vista installatie)?

• HellMoH
Ja naar mijn weten wel in iedergeval. Hij geeft ook netjes aan dat hij voor de raid controller ook de laatste versies heeft.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
Waarom gooi je die dingen niet gewoon los in je systeem? 1 grote schijf is leuk, maar wil je m met 2 tb het risico lopen dat als 1 schijf crasht, je 2TB kwijt bent?

Ontopic: kijk inderdaad eens naar de drivers, en die 2 unkown devices, zijn dat niet gewoon wat anders? Kijk eens bij schijfbeheer, wat staat daar?

Specs!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Format-C

Tracing Rays

Heb je ze al wel "initialized" bij schijfbeheer?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/i515rl.jpg

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10
Als ik naar je screenshot kijk krijg ik het idee dat je der ze allemaal al gebruikt? een 160GB schijf met windows enz? en daarnaast 3X 1TB waarvan er 2 zijn opgedeelt in partities? Klopt dat?

Laat dat maar, dacht dat screen hier boven van TS was:X, net wakker :O

@ Terwdan: Die F1's vallen nog mee hoor. Hier 8 X 1TB in Raid5 staan. Begint der nu 1tje raar te doen na al een tijdje gebruik. Die gaat gewoon RMA, rest doet t prima :)

[ Voor 40% gewijzigd door GoldenBatt op 09-05-2009 11:54 ]

Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GoldenBatt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:33:
Waarom gooi je die dingen niet gewoon los in je systeem? 1 grote schijf is leuk, maar wil je m met 2 tb het risico lopen dat als 1 schijf crasht, je 2TB kwijt bent?
Goed punt, ik weet niet of die F2s net zo crashhappy zijn als die F1s, maar die vielen echt continu uit RAIDarray's.
GoldenBatt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:43:
Als ik naar je screenshot kijk krijg ik het idee dat je der ze allemaal al gebruikt? een 160GB schijf met windows enz? en daarnaast 3X 1TB waarvan er 2 zijn opgedeelt in partities? Klopt dat?
Ehh, dat is maar een voorbeeld van RappieRappie, niet van de TS ;)

Verder, heb je verder wel een RAIDarray en volume aangemaakt in de RAIDbios?

• HellMoH
@ RappieRappie

Bedankt voor de tip had ik zelf nog niet aangedacht en inderdaad die 2 unknow devices waren iets anders :).

Probleem is opgelost bedankt iedereen voor de snelle tips.

Zat het probleem weer ergens te zoeken waar het weer niet was.

@TERW_DAN

Ja die raid partities had ik al aangemaakt ;) Maar het werkt nu als een zonnetje :)

[ Voor 16% gewijzigd door HellMoH op 09-05-2009 12:26 ]

Pagina: 1